تبیان، دستیار زندگی

آیا ماسک صورت ابریشمی گزینه‌ی بهتری برای پوست شما هستند؟

دانستنی‌های ماسک‌های ابریشمی برای خانم‌ها

از آنجا که در کشورهای زیادی در سراسر جهان، جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، استفاده از ماسک صورت اجباری شده است، افراد زیادی به تولید ماسک‌های ابریشمی روی آورده‌اند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : زینب حکیمی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
ماسک ابریشمی
در برخی از سایت‌ها، می‌توانید ماسک‌های صورت فیلتردار، با پارچه‌های چاپی زیبا، مدل‌هایی ساخته شده از جنس صد درصد کتان، و ماسک‌هایی که در ساخت آن‌ها از سیم برای تناسب بهتر استفاده شده ‌است، پیدا کنید. اما از بین همه این گزینه‌های ایمن و شیک، ماسک ابریشمی در بین خانم‌ها محبوبیت بیشتری دارد.
سازمان بهداشت جهانی (WHO) در حال حاضر تعداد اندکی از انواع مختلف ماسک‌های صورت توصیه شده را لیست کرده است. طبق سازمان بهداشت جهانی، افراد مبتلا به بیماری زمینه‌ای و افراد بالای 60 سال باید از ماسک‌های پزشکی (ماسک‌های یکبار مصرفی که معمولاً آبی‌رنگ و مورد استفاده متخصصین بهداشت هستند) استفاده کنند.
سازمان بهداشت جهانی در مورد ماسک‌های پارچه‌ای که به ماسک‌های غیرپزشکی معروف هستند می‌گوید: این ماسک‌ها را افرادی که هیچ علائمی از کووید 19 ندارند، باید استفاده کنند و در مکان‌هایی که این ویروس منتشر شده است یا در مواردی که حفظ فاصله اجتماعی امکان‌پذیر نباشد، قابل استفاده نیستند.
استفاده از ماسک‌ها بسیار مهم هستند به ویژه اگر با افراد در تماس نزدیک باشید، مانند داخل وسایل حمل و نقل عمومی یا هنگام خرید، در این صورت باید به وسیله‌ی ماسک دهان و بینی خود را بپوشانید، تا در جلوگیری از انتقال بیماری، مؤثر باشد.
ماسک‌های صورت از جنس پارچه ابریشمی از جمله ماسک‌های جدید هستند، همچنین مفید بودن این مواد لوکس در صنعت زیبایی، قبلاً ثابت شده است؛ مثلا متخصصان مو برای محافظت از انواع موهای آسیب دیده، گره‌خورده و خشک، نوعی کلاه ابریشمی را توصیه می‌کنند. متخصصان پوست همچنین بالش‌های ابریشمی را برای به حداقل رساندن میزان چین و چروک و اصطکاک روی پوست صورت توصیه می‌کنند. آیا ماسک‌های صورت ابریشمی به همین ترتیب مفید هستند؟ و مهم‌تر از همه، آیا آن‌ها در مقایسه با سایر مواد در برابر انتقال احتمالی ویروس کرونا مؤثر می‌باشند؟

ابریشمِ صد درصد، منافذ پوست را مسدود نمی‌کند، بنابراین یافتن ماسکی مانند این، برای خانم‌ها یک مزیت محسوب می‌شود، به ویژه اگر پوست چرب یا مستعد آکنه داشته باشند

نشان داده شده که ماسک‌های ابریشمی، ماسک‌های مؤثری هستند که از تحریک پوست صورت نیز جلوگیری می‌کنند. متخصصین می‌گویند: ثابت شده که پارچه‌هایی با درصد نخ کتان بالا و ابریشم طبیعی به طور مؤثری می‌تواند ذرات را فیلتر کند.
با افزایش ماسکنه (آکنه یا سایر تحریکات پوستی)، شاید ابریشم گزینه بهتری نسبت به کتان یا دیگر انواع پارچه ضخیم برای پوست باشد.
متخصصین می‌گویند: ماسک‌ها می‌توانند بر اثر اصطکاک با پوست، گرما، رطوبت و مسدود کردن منافذ پوست موجب تحریک پوست و ایجاد جوش شوند. پس اگر قبلاً استفاده از ماسک را تجربه نکرده‌اید، به احتمال زیاد به زودی تجربه می‌کنید، زیرا گذراندن وقت زیاد در خارج از منزل همراه با گرما، رطوبت، ضد آفتاب و لوازم آرایش، می‌تواند موجب تحریک پوستی شود.
متخصصین در ادامه مزایای ماسک‌های صورت ابریشمی می‌گویند: این ماسک‌ها به ویژه در صورت حساس بودن پوست می‌توانند بسیار مفید باشند. برخی از مواد تشکیل‌دهنده ماسک می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند زیرا برخی از انواع نسج‌ها موجب تحریک و ایجاد لکه پوستی می‌شوند. ابریشم ماده‌ای است که احتمال ایجاد این‌گونه مشکلات در آن کمتر است. ابریشم خنک‌کننده است، به طور طبیعی ضد حساسیت بوده و تمایل دارد رطوبت کمتری نسبت به کتان جذب کند، بنابراین پوست شما را خشک نمی‌کند. ابریشمِ صد درصد، منافذ پوست را مسدود نمی‌کند، بنابراین یافتن ماسکی مانند این، برای خانم‌ها یک مزیت محسوب می‌شود، به ویژه اگر پوست چرب یا مستعد آکنه داشته باشند.
در حالی که ماسک‌های ابریشمی صورت در جلوگیری از نگرانی‌های پوستی مؤثرند، مهم است که به یاد داشته باشید بهداشت ماسک نیز نقش مهمی در مراقبت از پوست و در کل سلامتی دارد. بنابراین ماسک خود را بعد از هر بار استفاده بشویید، قبل از استفاده ماسک خود را کاملاً خشک کنید و بلافاصله بعد از تعریق ماسک خود را تعویض نمایید تا کاملاً از ایجاد حساسیت و جوش جلوگیری شود.
به یاد داشته باشید که این نکات فقط روش‌های مراقبتی از پوست شما نیستند، بلکه موارد ضروری بهداشت عمومی هستند.
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.