تبیان، دستیار زندگی

خواص بی‌نظیر آلو برای سلامتی بدن

آلو خشک خواص فوق العاده‌ای در سلامتی بدن دارد و باعث تقویت دستگاه گوارش و لاغری شده و می‌تواند سبب کنترل دیابت شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
آلوی خشک
آلو حاوی میزان قابل توجهی مواد معدنی مانند آهن، منیزیم، پتاسیم داشته و ویتامین های E ،C و پیش ساز ویتامین A است که از سلول ها در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند.
آلوی خشک

مزایای آلو خشک

آلو خشک گلوکز بسیار کمی دارد، به همین دلیل با مصرف آن می توان میزان قند خون را کنترل کرد و خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش داد. 

- کاهش وزن: افرادی که اضافه وزن دارند و از این میوه استفاده می کنند در یک دوره کوتاه مدت شاهد کاهش وزن می شوند.

آلو خشک منبع خوبی برای انرژی است و برای هضم آن زمان زیادی طول میکشد، بنابراین برای طولانی مدت احساس سیری می کنید. همچنین منبع خوبی از فیبر محلول است که به از دست دادن وزن و یا جلوگیری از افزایش وزن کمک می‌کند.

- تقویت دستگاه گوارشی: آلو خشک برای افرادی که از یبوست و سوء هاضمه، یا هضم ضعیف رنج میبرند، یک ملین طبیعی است. زمان جابه جای مواد در روده بزرگ را کاهش داده و با افزایش رشد باکتری های مفید در روده بزرگ به هضم غذا کمک میکنذ.

- درمان هپاتیت: آلو ها سرشار از فیبر هستند و در درمان اختلالات کبدی بسیار مفید بوده و سطح آنزیم های کبدی به شدت کاهش می دهد.

- جلوگیری از پوکی استخوان: آلو خشک به بهبود تراکم استخوان ها کمک می کند و از پوکی استخوان پیشگیری می نماید. آلوها منابع مهمی از بور هستند که در واقع به افزایش تراکم استخوان کمک میکند.
آلوی خشک

آلو خشک خواص فوق العاده‌ای در سلامتی بدن دارد و باعث تقویت دستگاه گوارش و لاغری شده و می‌تواند سبب کنترل دیابت شود.


- سلامت قلب: آلو خشک به علت وجود فیتو کمیکال به عنوان آنتی اکسیدان های عالی عمل میکند که برای پیشگیری از بیماری های قلبی با تخریب شریان ها به دلیل اکسیداسیون پلاک کمک میکند.علاوه بر این آلو خشک به دلیل غنی بودن از فیبر نیز برای جلوگیری از بیماری های قلبی و عروقی موثر هستند.

- کاهش کلسترول: فیبر موجود در آلو سبب دفع اسیدهای صفراوی می شود، به منظور حذف اسیدهای صفراوی، کبد با سنتز کردن اسیدهای صفراوی جدید، با کمک کلسترول خارج شده از جریان خون آن را بالا میبرد.که این به نوبه خود به میزان قابل توجهی کلسترول را کاهش میدهد.

- کاهش قند خون: آلو خشک گلوکز بسیار کمی دارد، به همین دلیل با مصرف آن می توان میزان قند خون را کنترل کرد و خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش داد. فیتو نو ترینت های موجود در آلو بلافاصله بعد از خوردن غذا، ترشح گلوگز در خون را کنترل میکند بنابر این توصیه میشود بیماران دیابت حتما آلو را در رژیم غذایی خود قرار دهند.

- کنترل فشار خون: آلو خشک، یکی از منابع غنی از پتاسیم است .تحقیقات انجام گرفته در سالهای اخیر تاثیر پتاسیم در کاهش فشار خون را نشان داده اند.و با توجه به میزان کم سدیم،مصرف متعادل آن در کنترل فشار خون موثر است.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .