تبیان، دستیار زندگی

خواص بی‌نظیر گردو برای سلامتی بدن

مصرف گردو خواص فراوانی در سلامتی دارد، از فواید مصرف گردو می‌توان به کاهش بیماری‌های قلبی، پیشگیری از سرطان و بهبود عملکرد مغز اشاره کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خواص گردو
گردو سرشار از مواد معدنی و ویتامین هایی مانند ویتامین B6 ،اسید فولیک، مس، ویتامین E، فسفر و منگنز می باشد که تمامی این مواد فواید زیادی در سلامت انسان دارند.

خواص گردو

افزایش سطح استرس می تواند منجر به بروز زودرس چین و چروک می شود و در نتیجه باعث افزایش سریع تر پیری می شود. 

- سلامت قلب: به دلیل وجود چرب امگا 3 در گردو که برای سیستم قلبی و عروقی بسیار مفید هستند. اسیده ای چرب امگا 3 سبب کاهش کلسترول بد در بدن و افزایش تولید کلسترول خوب می شود که برای قلب مفید است.

- سلامت مغز: اسیدهای چرب امگا 3 موجود در گردو برای مغز مفید هستند. باعث می شود که سیستم عصبی به آرامی کار کند و باعث بهبود حافظه می شود.

- تقویت سیستم ایمنی: گردو دارای مقادیر بالایی آنتی اکسیدان است که سیستم ایمنی بدن  را سلامت می کند و از بروز بیماری جلوگیری می کند.

- پیشگیری از سرطان سینه: مصرف روزانه گردو باعث کاهش خطرات آسیب های ناشی از سرطان پستان می شود.

- درمان بیماری های التهابی: مقادیر بالای اسیدهای چرب گردو باعث درمان بیماری های التهابی مانند آسم، ورم مفاصل و اگزما می شود.

- تقویت عملکرد دستگاه گوارش: گردو، غنی از فیبر است و راهی خوب برای حفظ صحیح عملکرد سیستم گوارشی هستند.همه انسان ها به طور روزانه به فیبر نیاز دارند، تا حرکات روده ای را به درستی حفظ کنند. گردو تمیز کننده داخلی بدن است،سیستم گوارشی را از انگل های زیادی پاک می کنند.

- سلامت استخوان ها: اسید آلفا لینولینیک موجود در گردو و ترکیبات آن با استخوان های قوی تر و سالم تر در ارتباط اند.همچنین وقتی اسیدهای چرب امگا 3 را از طریق گردو جذب می کنید، التهاب کاهش می یابد و این مربوط به حفظ استخوان ها برای مدت زمان طولانی تر است.

- کمک به بهبود خواب و استرس: گردو ملاتونین دارد و گفته می شود این ترکیب با الگوهای خواب بهتر مرتبط است.هم چنین اسیدهای چرب امگا 3 فشار خون را پایین نگه می دارند و به کاهش استرس کمک می کنند.
 
خواص گردو

خواص گردو برای پوست، مو و زیبایی

مصرف گردو خواص فراوانی در سلامتی دارد، از فواید مصرف گردو می‌توان به کاهش بیماری‌های قلبی، پیشگیری از سرطان و بهبود عملکرد مغز اشاره کرد.

تاخیر در روند پیری پوست: گردو مملو از ویتامین های B است. ویتامین B موجود در گردو باعث رفع استرس و بهبود خلق و خو می شود.افزایش سطح استرس می تواند منجر به بروز زودرس چین و چروک می شود و در نتیجه باعث افزایش سریع تر پیری می شود. حضور ویتامین های B، همراه با ویتامین E، به مبارزه با رادیکال های آزاد ناشی از استرس کمک می کند و این امر فرآیند سالخوردگی را به تاخیر می اندازد.

رطوبت رسانی به پوست: افرادی که دارای پوستی خشک هستند، باید به طور منظم از روغن گردوی گرم استفاده کنند. روغن گردو به حفظ رطوبت پوست کمک می کند و پوست را از درون تغذیه می کند و رشد سلول های سالم و درخشان را افزایش می دهد.

درخشان کننده پوست: مصرف روزانه گردو باعث درخشان شدن پوست می شود.

رفع حلقه های سیاه زیر چشم: استفاده منظم از روغن گردوی گرم برای روشن کردن حلقه های تیره زیر چشم مشهور است. روغن استخراج شده از گردو، پف را می خواباند و چشم ها را آرام می کند و درخشش و رنگ آن را حفظ می کند.

- تقویت و رشد مو: گردوها منابع خوبی از پتاسیم، امگا 3، امگا 6 و اسیده ای چرب امگا 9 هستند. تمام این مواد کیسه های ترشحی مو را قوی می کنند. بنابراین استفاده منظم از روغن گردوی مو شما را بلندتر، قوی تر، سالم تر و درخشان می کند.

- جلوگیری از ریزش مو: استفاده منظم از روغن گردو می تواند روند طاسی و ریزش مو را به تعویق اندازد.  

- ضد شوره سر: روغن گردو به دلیل خواص مرطوب کنندگی غنی خود به طور گسترده در تولید روغن مو به کار می رود. در نتیجه، به طور گسترده به عنوان یک عامل ضد شوره سر پیشنهاد می شود.

- تقویت پوست سر: استفاده منظم از روغن گردو، پوست سر را مرطوب نگه می دارد و در نتیجه مشکلاتی مانند درماتیت را دور می کند. خاصیت ضد قارچی روغن گردو برای جلوگیری از عفونت قارچی موثر است.

- رنگ موی طبیعی: پوست سبز گردو یک ماده رنگی طبیعی است که می تواند هایلایت های طبیعی موهای شما را مشخص کند. 
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .