تبیان، دستیار زندگی
بسیاری از خانم ها علاقمند به پوشیدن كفشهای پاشنه دار هستند تا خوش تیپ تر به نظر بیایند، درحالی كه اغلب از خطرات ناشی از آن بی اطلاع اند. براساس اطلاعات انجمن پزشكی بیماری های پا، كفشهایی كه پاشنه ی  بلندتر از 5 سانتیمت...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قابل توجه خانم های علاقمند به كفش پاشنه بلند

بسیاری از خانم ها علاقمند به پوشیدن كفشهای پاشنه دار هستند تا خوش تیپ تر به نظر بیایند، درحالی كه اغلب از خطرات ناشی از آن بی اطلاع اند.

براساس اطلاعات انجمن پزشكی بیماری های پا، كفشهایی كه پاشنه ی  بلندتر از 5 سانتیمتر داشته باشند، از نظر بیومكانیكی و ارتوپدی غیرقابل قبول هستند، چون موجب می شود فرد در معرض افتادن و آسیب دیدن باشد. به علاوه باعث تخریب وضعیت پا و مشكلات عدیده ای خواهد شد.

كفش پاشنه دار حالت پا را تغییر می دهد و گاهی مانع عملكرد درست پا می شود. این قرار گرفتن طولانی مدت پا در قالب این كفش ها موجب كوتاه شدن تاندون آشیل می شود كه ماهیچه ساق پا را به پاشنه وصل می كند . این وضعیت تاندون  را حساس و دردناك می كند.  پوشیدن مداوم این نوع كفش برآمدگی ای درپشت پاشنه بوجود می آورد  كه حاصل از اصطكا ك پشت كفش با پای فرد است.

]

بهترین و راحت ترین نوع كفش برای بانوان كفشی است كه پاشنه ای پهن و راحت داشته باشد كه طول آن حداكثر 1 تا 2 سانتیمتر باشد.

با  پوشیدن كفش پاشنه بلند،  فرد قدم های كوتاه تری برمی دارد تا تعادلش حفظ شود و زمین نخورد، از این رو فشار زیادی به پا وارد می شود .

اگربه این مدل كفش علاقمند هستید بهتر است  نیمی از روز كفش های راحت بپوشید و یا كفش های پاشنه بلند را  به طور متناوب با كفشهای كتانی و كفش های پاشنه كوتاه  بپوشید تا پای شما  آسیب كمتری ببیند.