تبیان، دستیار زندگی

کسب و کار خانگی

این مطلب می‌تواند برای بسیاری از خانم‌ها نیز مفید باشد؛ زیرا پس از خواندن این مطلب می‌توانند با توجه به توانایی‌ها و مهارت‌هایی که در خودشان سراغ دارند، یک کسب و کار خانگی زنانه را راه‌اندازی کرده و کسب درآمد نمایند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
درآمد
بی‌شک تاکنون بارها درباره کسب و کار خانگی چیزهایی شنیدید و بسیاری‌ از شما می‌دانید که کسب و کار خانگی دقیقا به چه نوع کسب و کاری گفته می‌شود. ما در ادامه این مطلب قصد داریم کمی بیشتر در مورد این نوع از کسب و کارها صحبت کرده و به شما بگوییم که اگر دنبال کسب درآمد و پول بیشتر برای گذران زندگی و تغییر سطح زندگی خود هستید چگونه می‌توانید یک کسب و کار خانگی  پرسود داشته باشید که به مراتب در وب سایت ماهان تیموری در موردش براتون توضیح داده بودیم.

این مطلب می‌تواند برای بسیاری از خانم‌ها نیز مفید باشد؛ زیرا پس از خواندن این مطلب می‌توانند با توجه به توانایی‌ها و مهارت‌هایی که در خودشان سراغ دارند، یک کسب و کار خانگی زنانه را راه‌اندازی کرده و کسب درآمد نمایند. همچنین با معرفی سایت ماهان تیموری، مرجعی را به شما معرفی خواهیم کرد که با کمک گرفتن از آن می‌توانید ایده خود را برای کسب درآمد به راحتی عملی نمایید.  

تغییر نوع کسب و کار در سال‌های اخیر

شاید فکر کنید تا قبل از به وجود آمدن اینترنت، کار کردن به تعریفی که در بالا به آن اشاره کردیم خلاصه می‌شد؛ اما اینطور نیست. در آن زمان هم بسیاری از افراد به خصوص بانوان از طریق انجام کسب و کار خانگی کسب درآمد می‌کردند و در تامین مخارج خود و خانواده‌شان مشارکت داشتند. حتما در این لحظه خیلی از این نوع کسب و کارها به خاطرتان آمد. بسیاری از خانم‌ها در خانه خیاطی می‌کردند و یک محله برای تهیه البسه خود به آن‌ها مراجعه می‌کردند و یا بسیاری از بانوان در خانه سبزیجات مختلف را پاک کرده و آن‌ها را به صورت تازه و یا خشک شده بسته بندی می‌کردند و در اختیار مشتریان خود قرار می‌دانند. از این نمونه کارها در گذشته بسیار انجام می‌شد؛ اما در این سال‌های اخیر و با به وجود آمدن اینترنت نه تنها نوع این فعالیت‌ها و کسب و کار خانگی گسترش پیدا کرد بلکه تغییرات عمده‌ای نیز در ساختارشان به وجود آمد.

کسب و کار خانگی با سرمایه کم

خیلی از افراد بخصوص خانم‌ها مایلند کسب و کار خانگی خود را داشته باشند، اما دغدغه نداشتن سرمایه آن‌ها را از ایجاد و راه‌اندازی کار دلخواهشان باز می‌دارد. اما نگران نباشید! شما برای راه‌اندازی یک کسب و کار خانگی زنانه نیازی به سرمایه زیاد ندارید و می‌توانید استارت اولیه کار خود را با یک سرمایه اندک بزنید. برای شروع به کار تنها لازم است ببینید در چه زمینه‌هایی مهارت دارید. حتی با کمترین مهارت نیز می‌توانید شروع به کار کرده و در ضمن انجام کار بر مهارت‌ها و توانایی‌های خود بیفزایید. اجازه دهید داستان کسب و کار خانگی دوستم را با شما در میان بگذارم. یکی از دوستان من شیرینی و کیک‌های بسیار خوشمزه‌ای می‌پخت! به شکلی که هر کسی مهمان خانه‎اش می‌شد از شیرینی‌های خوشمزه‌اش لذت بی نهایت می‌برد و مانند آن‌ها را نمی‌توانست در هیچ شیرینی فروشی بیابد. تا اینکه یک روز به من گفت: " نظرت چیه اگر من بخوام شیرینی بپزم و بسته بندی کنم و بفروشم." گفتم: آفرین، بهترین کار همینه و تا الان هم حیف شد که خیلی‌هارو از خوردن این شیرینی‌های خوشمزه محروم کردی!".

ما سعی کردیم کمی بیشتر در مورد این حوزه بررسی کنیم. پس از برآورد سرمایه اولیه و وسایل مورد نیاز، دوست من با کمترین میزان سرمایه، شروع به خرید مواد اولیه به مقدار نه چندان زیاد کرد و برای بسته بندی هم جعبه‎هایی را در تعداد محدود سفارش داد. نمونه‌ای از شیرینی‌ها و کیک‌هایی که آماده می‌کرد را به کافی شاپ‌ها برد و با استقبال گرم آن‌ها مواجه شد. دوستان و اقوام هم اعلام آمادگی کردند که برای مهمانی‎ها و مراسم مختلف شیرینی و کیک مورد نیازشان را به او سفارش دهند. خب چه انگیزه‌ای بالاتر از این؟!

دوست من آستین‌ها را بالا زد و مشغول به تهیه شیرینی‌های خوشمزه شد. بعد از مدتی هم پیج کسب و کار خانگی شیرینی پزی خود را در اینستاگرام راه‌اندازی کرد و از یکی از دوستانش که در مدیریت پیج توانایی داشت، درخواست کرد که در این مسیر به او کمک نماید. خب حالا حتما می‌توانید حدس بزنید که بعد از گذشت یکی دو سال چه اتفاقی افتاده است؟

دوست من بسیار خوشحال است که اجازه نداد مهارت و هنری که دارد در همان آشپزخانه باقی بماند و خیلی‌ها را در لذت بردن از آن سهیم کرد و توانست کسب و کار خانگی زنانه‌ای برای خود فراهم کرده و کسب درآمد نماید.

وجود تنوع در کسب و کار خانگی

شما هم اگر مایلید کسب و کار خانگی خود را داشته باشید، باید بدانید که لازم نیست حتما راهی را بروید که دیگران رفته‌اند. بلکه شما ابتدا باید ببینید در چه کاری مهارت دارید، سپس می‌توانید روی آن برنامه ریزی کرده و فعالیت خود را آغاز نمایید. خانم‌هایی که توانایی پخت غذاهای متنوع برای مجالس، دوخت لباس، تهیه لباس‌های بافتنی، تولید زیورآلات، کیف‌های چرمی و برخی از خدمات آرایشی را دارند و یا می‌توانند در حوزه فروش بسیاری از محصولات در خانه فعالیت کنند اکنون می‌دانند که راه‌های بسیار زیادی برای کسب درآمد وجود دارد. علاوه بر این اگر مهارت کار با برنامه‌ها و نرم افزارهای کامپیوتری مانند فتوشاپ و برنامه‌های ادیت و... دارید یا می‌توانید برنامه نویسی کنید یا تولید محتوا انجام دهید، باید خیالتان آسوده باشد که راه کسب درآمد برای شما باز است و به این شکل می‌توانید کسب و کار خانگی خود را شروع کرده و بدون آن که لازم باشد در ساعت مقرری در محل کار حاضر شوید، در خانه و به صورت دورکاری به انجام کاری که به آن علاقمندید و یا در آن مهارت دارید بپردازید.

مزایای کسب و کار خانگی برای بانوان

راه‌اندازی کسب و کار خانگی برای همه افراد به خصوص برای خانم‌هایی که وظیفه مراقبت از فرزندان خود را نیز بر عهده دارند از مزایای بسیاری برخوردار می‌باشد. در ادامه به بررسی مزایای این نوع از فعالیت‌ها به خصوص کسب و کار خانگی زنانه خواهیم پرداخت.

ساعت کاری منعطف

امکان برنامه ریزی زمان کاری را دارید و ساعتی که کارتان را شروع می‌کنید به خودتان بستگی دارد و می‌توانید در هر ساعت که مایلید کارهای خود را انجام دهید. شاید شما بتوانید کار دو سه روز را در یک روز انجام دهید و روزهای دیگر هفته را به کار یا پروژه دیگری اختصاص دهید و یا با خیالی آسوده و در عرض دو سه روز یک پروژه را به پایان برسانید.

آرامش و آسایش در محیط کار

از آن جا که با انتخاب کسب و کار خانگی محل کار شما خانه‎تان است، می‌توانید در هر حالت و با هر لباسی که مایلید کارتان را انجام دهید. نیاز نیست لباس فرم خاصی بپوشید و در خیابان و محل کار، گرما و سرما را تحمل کنید. روی مبل‌تان لم دهید و با لپ تاپ خود روی پروژه‌ای که دارید کار کنید!

ارباب رجوع ندارید

با داشتن یک کسب و کار خانگی خیال‌تان آسوده خواهد بود که مشتری، ارباب رجوع و یا مدیر و صاحب‌کاری ندارید که مجبور باشید در زمان کاری آماده پاسخگویی به وی باشید. خودتان رئیس خودتان هستید و برای خودتان کار می‌کنید.

صرفه‌جویی بسیار در هزینه‌ها

هنگامی که بیرون از خانه مشغول به کار هستید هزینه تاکسی، مترو و اتوبوس، خرید ناهار، خرید البسه و کفش مناسب برای محیط کار بر عهده شماست و اگر این هزینه‎ها را از حقوقی که دریافت می‌کنید کم کنید، خواهید دید که بخش بیشتری از درآمدتان از بین رفته است. اما با داشتن یک کسب و کار خانگی می‌توانید این مبالغ را پس‌انداز کرده و آن را به سرمایه خود اضافه کنید.

اگر به خوبی به زوایای مختلف کسب و کار خانگی دقت کنید خواهید دید که این نوع از فعالیت‎ها مزایای بسیار دیگری علاوه بر آن‎هایی که ذکر کردیم دارند و می‎تواند شما را قانع کند که به جای نگرانی برای نداشتن شغل، همین امروز شروع کنید و آن کسب و کاری را که می‌دانید از پس آن برمی‌آیید، آغاز نمایید. به شما قول می‌دهم پس از مدتی خواهید دید کسب و کار خانگی شما به یک کسب و کار خانگی پرسود تبدیل شده و نگرانی شما را از بابت کسب درآمد دلخواه‌تان از بین برده است.

سایت ماهان تیموری جایی برای تبدیل ایده‎ها به کسب و کار خانگی

تا اینجا سعی کردیم تا با شما درباره‌ی بعضی از ایده‌های کسب و کار خانگی صحبت کنیم که با کمی بررسی روی آن‌ها بتوانید به درآمدی که دلخواهتان است دست یابید. البته ایده‌های بیشماری وجود دارد؛ حتی شما می‌توانید ایده‎های خاص و تازه‌ای که در ذهن دارید و یا در آن‌ها مهارت دارید را عملی کنید.

همچنین اگر برای برآورد و بررسی ایده‌تان دچار شک و شبهه‌ای هستید و نمی‌توانید میزان سرمایه مورد نیاز برای کسب و کارتان را تخمین بزنید، می‌توانید با مراجعه به سایت ماهان تیموری مطالب متنوعی که در این حوزه قرار دارد را مطالعه کنید تا بتوانید بهترین تصمیم را اتخاذ نمایید. همچنین با شرکت در کلاس‌ها و دوره‌های هوش مالی ماهان تیموری می‌توانید بهترین مشاوره را دریافت نمایید و کسب و کار خانگی با سرمایه کم خود را شروع کرده و در طی مدتی کوتاه آن را به یک کسب و کار خانگی پرسود تبدیل نمایید.