تبیان، دستیار زندگی

فوت و فن تهیه مربای پوست پسته

مربای پوست پسته ، از ان دست مرباهایی است که تا زمانی نخورده اید، از طعم خوب آن بی خبرید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
مربای پسته

کسانی که مربای پوست پسته را دوست دارند، با فرا رسیدن فصل آن دست به کار می شوند و این مربای خوشمزه را درست می کنند.

اما باید بدانید که راز خوشمزه شدن غذاها ، شیرینی ها، مرباها و ... فوت و فن های مخصوص آنها است که کمک می کند طعم خوش آن خوراکی بیشتر شود.

مربای پوست پسته هم مانند بقیه مربا ها فوت و فن های خود را دارد که در این مطلب به چند تا از  آنها اشاره می کنیم.

 
برای گرفتن تلخی پوست چند بار آنها را در آب بجوشانید و اگر تلخی آن بیشتر بود تعداد دفعات بیشتری این کار را انجام دهید و آب آن را خالی کنید و در آب سرد قرار دهید.


قبل از اینکه به این فوت و فن ها اشاره کنیم ، طرز تهیه این مربای خوشمزه را به طور اجمالی بیان می کنیم.

برای تهیه این مربا نیم کیلو پوست پسته،نیم کیلو شکر و مقداری آبلیمو،خلال پسته ،هل یا وانیل و مقداری آب نیاز دارید.

 در ابتدا پوست پسته را شسته حدود شش ساعت داخل آب سرد بگذارید و آب آن را چند بارعوض کنید و سپس چهار بار پنج دقیقه‌ای  آنها را می‌جوشانید و در آب سرد می‌گذارید و بعد پوست پسته، آب و شکر را بجوشانید تا قوام بیاید. در این مرحله هل یا وانیل را اضافه کنید و در آخر آبلیمو و خلال پسته را اضافه می‌کنید و باقاشق چوبی به هم می‌زنید و پس از چند دقیقه قابلمه را از روی حرارت برمیدارید تا مربا خنک شود. مربای خنک شده را در شیشه بریزید.

فوت و فن:


باید به این نکته توجه داشته باشید کهپوست پسته تلخ است و برای تهیه مربا ، ابتدا باید این تلخی پوست گرفته شود. در واقع گرفتن تلخی پوست مهم‌ترین اصل این مرباست . باید این کار را با دقت انجام دهید.

برای گرفتن تلخی پوست چند بار آنها را در آب بجوشانید و اگر تلخی آن بیشتر بود تعداد دفعات بیشتری این کار را انجام دهید و آب آن را خالی کنید و در آب سرد قرار دهید.

برای اینکه مربا خوشرنگ  و خوش طعم شود از زعفران استفاده کنید. زعفران عطر و بوی خوبی به مربا می‌دهد.‌میتوانید چند قاشق زعفران دم‌کرده بستگی به ذائقه خود در مراحل آخر به مربا اضافه کنید.

گلاب هم عطر خوبی به این مربا می‌دهد. می‌توانید ۳ قاشق غذاخوری در مراحله آخر با آبلیمو و خلال پسته به این میزان اضافه کنید.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .