تبیان، دستیار زندگی

تزیین کتاب قرآن کلاس اول

نوآموزان کلاس اولی روانخوانی قرآن را با جشن خاطره انگیز قرآنی آغاز می کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جشن قرآنی

یکی از کتابهای کلاس اول که دانش آموزان باید آن را بخوانند، کتاب قرآن است. قطعا بچه های کلاس اولی تا این موقع با سوره های کوچک قرآن آشنا شده اند و حتی بعضی از آنها تعدادی از این سوره ها را حفظ هستند.

 در این سال تحصیلی دانش آموزان یاد می گیرند که چگونه باید قرآن را از روی کتاب بخوانند.برای این منظور اولیای مدرسه جشن قرآنی باشکوهی را برای آنها تدارک می بینند تا خاطرات خوبی از شروع یادگیری قرآن در ذهن آنها باقی بماند.

هدف از برگزاری این مراسم باشکوه این است که انگیزه ی لازم برای فراگیری قرآن در بچه ها ایجاد شود و همچنین از اولین روز یادگیری قرآن خاطره خوبی داشته باشند و دانش آموزان با قرآن و  تعالیم قرآنی آشنا شوند و ایمان و اعتقاد دانش آموزان به این کتاب آسمانی تقویت شود.

از آن جا که دوران ابتدایی بهترین زمان برای انس دانش‌آموزان با قرآن كریم است, برگزاری هرچه باشکوه تر این مراسم, با حضور  عوامل مدرسه به سال اولی‌ها برای شروع آموزش قرآن و گرفتن عکس یادگاری ، خواندن قرآن  وشعر به صورت دسته جمعی پذیرایی و ... باعث ایجاد تصور شیرین و به‌یاد ماندنی برای دانش‌آموزان از قرآن كریم می شود.

 هدف از برگزاری این مراسم باشکوه این است که انگیزه ی لازم برای فراگیری قرآن در بچه ها ایجاد شود و همچنین از اولین روز یادگیری قرآن خاطره خوبی داشته باشند و دانش آموزان با قرآن و تعالیم قرآنی آشنا شوند و ایمان و اعتقاد دانش آموزان به این کتاب آسمانی تقویت شود.


در جشن قرآن پایه ی اول بهتر است برنامه های خوبی اجرا شود. از جمله این برنامه ها:

تزیین کلاس برای جشن

 تزیین کتاب قران کلاس اولی ها

مراسم آوردن قرآن توسط 2دانش آموز کلاس اولی

قرائت قرآن توسط دانش آموزان کلاس اول

خواندن سرود قرآن

صحبت کردن با نوآموز  درمورد آداب مسجد رفتن ،احترام به قرآن آداب قرائت قرآن و

 اجرای سرود کلاس اولی ها

خواندن قرآن به صورت دسته جمعی

پذیرایی از دانش آموزان

این کار کمک می کند تا دانش آموز با قرآن بهتر آشنا شود و  یاد بگیرد که در همه امور زندگی ، این کتاب آسمانی را سرمشق خود قرار دهد.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .