تبیان، دستیار زندگی

بهترین باطری ماشین کدام است؟

بهتر است باطری ماشین برند ایرانی را خریداری نمایید. زیرا گارانتی و خدمات پس از فروش باطری ماشین ایرانی به راحتی انجام می پذیرد. همچنین قیمت باطری ماشین ایرانی مناسب تر است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
باطری ماشین
با خرید باطری ایرانی از تولید کنندگان داخلی حمایت کنید.

در این مقاله درباره بهترین باطری ماشین ایرانی و خارجی صحبت می کنیم. همچنین قیمت باطری را مورد بررسی قرار می دهیم. عوامل موثر در طول عمر باطری خودرو را برایتان می گوییم. در نهایت شما را در انتخاب بهترین باطری مخصوص به خودروی تان راهنمایی می کنیم. با ما همراه باشید تا شما را در چالش های انتخاب باطری ماشین یاری کنیم.

جالب است بدانید، بهترین باطری ماشین که بدون مواد بازیافت و با استفاده از مواد کاملا نو ساخته شده است. باتری سوزوکی است. به نقل از امداد باتری آنتایم باتری سوزوکی سپاهان  یکی از بهترین انواع باتری موجود در بازار ایران است که توانایی رقابت با انواع باتری های خارجی را دارد و تحت لیسانس ژاپن است. باتری های خارجی به دلایلی مانند نوسانات قیمت دلار و تحریم های موجود از قیمت مشخص و مناسبی برخودار نیستند.

 بنابراین باطری هایی مانند: باطری ماشین اوربیتال وان سپاهان ، باتری ماشین صبا باتری و باتری ماشین سوزوکی سپاهان باتری جایگزین مناسبی برای باتری های خارجی است. برند باتری های ذکر شده برای خودرو پراید بسیار مناسب است. جالب است بدانید که صبا باتری قیمت ارزان تری نسبت به سپاهان باتری دارد. اما کیفیت سپاهان باتری بهتر و کارایی بیشتر دارد. زیرا علاوه بر کیفیت مناسب دارای قیمت مقرون به صرفه، گارانتی و خدمات پس از فروش نیز می باشند. همچنین این نوع باطری های ماشین به راحتی در دسترس عموم قرار دارد.

ویژگی های باتری پراید مناسب خرید چیست؟

خودرو پراید یکی از پرطرفدارترین خودروهای ایرانی است. برای انتخاب باتری پراید باید سه گزینه را همیشه در نظر داشت. سایز باتری پراید ، آمپر و ولتاژ باتری و با توجه به این سه گزینه بهترین باتری ماشین را برای خودرو خود خریداری نمایید. خودرو پراید مدل های متفاوتی دارد. بنابراین برای هر تیپ از این نوع خودرو باتری متفاوتی وجود دارد و هر یک از باتری ها برای تیپ خاصی مناسب تر است.

باتری ماشین ایرانی بخرید زیرا:

·        باطری ماشین ایرانی به دلیل تولید در داخل کشور و همچنین نداشتن هزینه های مازاد حمل و نقل قیمت پایین تری نسبت به باطری های خارجی دارد.

·        برندهای مطرح ایرانی مانند: باطری ماشین اوربیتال وان سپاهان ، باتری ماشین صبا باتری و باتری ماشین سوزوکی سپاهان علاوه بر داشتن قیمت پایین تر نسبت به برندهای خارجی دارای کیفیت مشابه و قابل رقابت با برندهای خارجی می باشند.
·        باطری ماشین ایرانی دارای گارانتی و خدمات پس از فروش هستند.
·        همچنین شما می توانید با انتخاب برند باطری ایرانی از تولیدات داخل کشور حمایت نمایید و با خرید خود تولید کنندگان را ترغیب به تولید محصولات با کیفیت تر نمایید.

قیمت باتری پراید چقدر است؟

قیمت باتری پراید در مقابل دیگر کشورهای سازنده باتری دارای قیمت مناسب تر و مقرون به صرفه تری است. باتری پراید در انواع متفاوتی در بازار عرضه می شود. بنابراین قیمت واحدی برای باتری پراید مشخص نشده است. اما عواملی همچون آمپراژ باطری ماشین یا میزان نیروی ذخیره شده در باطری ماشین نیز در قیمت باتری تاثیر گذار است. به طور معمول هر چقدر عدد نشان داده شده بر روی آمپراژ بیشتر باشد قیمت باتری نیز گران تر است.

 
باطری پراید
با انواع باطری ماشین پراید آشنا شوید.

اما به یاد داشته باشید که در هنگام انتخاب باتری برای ماشین خود عدد آمپراژ با آمپراژ مورد نیاز خودروی شما یکسان باشد. در صورتی که این عدد، کمتر از نیاز ماشین شما باشد خودروی شما به درستی کار نخواهد کرد. اما در صورتی که این عدد از میزان مورد نیاز خودروی شما بیشتر باشد برای خوروی شما مشکلی پیش نمی آید اما تاثیر مثبت زیادی نیز با خود به همراه نخواهد داشت.

نکته مهم درباره انتخاب باتری :

در صورتی که درون خودروی خود از تجهیزات جانبی مانند: صفحه نمایشگر بزرگ، چراغ های اضافی و ... استفاده می کنید بهتر است از باتری ماشین با آمپر بالاتر استفاده نمایید. این امر به شما کمک می کند تا با خالی شدن ناگهانی باتری روبروی نشوید.

اما مهمترین عامل موثر در قیمت باطری ماشین ، برند ، تاریخ تولید باطری و همچنین گارانتی و خدمات پس از فروش باتری است. هر چقدر تاریخ تولید باتری جدیدتر باشد عمر بیشتری خواهد داشت زیرا باطری ماشین با گذشت زمان فرسوده و از کار افتاده می شود.

جالب است بدانید که واکنش های شیمیایی در باتری همیشه در جریان است، حتی در زمان هایی که باطری ماشین بر روی خودروی شما نصب نیست و در قفسه فروشگاه ها انبار شده است. حتی زمان شروع گارانتی باتری نیز از زمان تاریخ تولید باطری محاسبه می شود.

به یاد داشته باشید در هنگام خرید باطری ماشین از خرید باتری های فاقد گارانتی و خدمات پس از فروش جدا خود داری نمایید. معمولا این نوع باتری ها از قیمت کمتری برخوردار هستند و وسوسه برانگیز می باشند. اما در گذر زمان هزنیه های زیادی با خود به همراه دارند.

نکته قابل توجه درباره باطری های ایرانی این است که گارانتی باطری های ایرانی قوی تر عمل می کنند و پاسخگویی بهتری دارند. دلیل این موضوع نیز گستردگی نمایندگی های ایرانی در کشور است.
باتری پراید
بهترین باتری پراید را بهتر و بیشتر بشناسید.

چند نکته جهت نحوه نگهداری از باتری برای افزایش طول عمر باتری:


·        بررسی سطح الکترولیت
·        بررسی محکم بودن سر باطری ماشین
·        تمیز کردن سر باطری و چک کردن تسمه دینام
·        آب مقطر باتری را چک کنید اما بیش از حد به خصوص در فصل گرما پر نکنید.
·        قبل از روشن نمودن خودروی خود تجهیزات جانبی مانند کولر، چراغ های خودرو و ... را حتما خاموش کنید. این امر در کاهش بار مصرفی باتری ماشین در هنگام روشن شدن خودرو می شود.
·        باتری هایی که شارژ صد در صد دارند را در مکان های سرد و خنک پارک کنید. دقت داشته باشید زمانی که شارژ باتری به 80% رسید یا 6 ماه از تاریخ مصرف باتری گذشت حتما باتری را شارژ نمایید.

دلایل خوابیدن باتری ماشین چیست؟


·        در برخی موارد کاهش الکترولیت یا آب باطری عامل از کار افتادن باطری ماشین است.
·        روشن ماندن چراغ های اتومبیل نیز از دیگر عوامل کاهش عمر باتری خودرو است.
·        استفاده از باتری نامناسب برای خودرو و زیاد خاموش ماندن خودرو
·        لرزش بیش از حد خودرو
·        استفاده از آب آلوده، خوردگی و یخ زدگی از بیشتر عوامل تاثیر گذار در عمر مفید باتری خودرو است.