تبیان، دستیار زندگی

طرز تهیه ترشی مشهدی

یکی از ترشی های خوشمزه ترشی مشهدی یا سالاد مشهدی است که اصالت خراسانی دارد . این ترشی خوشمزه با انواع سبزیجات و سرکه تهیه می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ترشی مشهدی
زمانی که از میوه جات و سبزیجات مختلف ترشی تهیه میکنید چیزی از خواص آن خوراکی کم نمیشود و میتوانید با مصرف ترشی آنها از خواصشان بطور کامل استفاده کنید.

رنگ این ترشی ، به دلیل وجود پوره ی گوجه و یا آب گوجه فرنگی ، قرمز می باشد. در ترشی مشهدی از انواع مختلف ادویه ها استفاده می شود که البته این هم بستگی به سلیقه ی هر فرد دارد . امروز می خواهیم طرز تهیه این ترشی خوشمزه را بیان کنیم:

 
زمان نگه داری این ترشی کوتاه است به همین خاطر باید آن را زودتر مصرف کنید .


مواد لازم:

گل کلم :3 لیوان خرد کرده

هویج :2  لیوان خرد کرده

 کرفس :2 لیوان خرد کرده

 سیر :5، 6 حبه

 گوجه فرنگی:2 تا 3کیلو

 فلفل سبز تند:5 ، 6 عدد

 سرکه سفید :1 لیوان به ازای هر یک کیلو گوجه

 نمک و زرد چوبه :1 قاشق غذاخوری به ازای یک کیلو گوجه
ترشی مشهدی

طرز تهیه ترشی مشهدی:


برای تهیه ترشی مشهدی ابتدا گوجه ها را بشویید و خشک کنید و بعد آنها را  داخل مخلوط کن بریزید تا به صورت پوره دربیاد و سپس روی حرارت ملایم همراه با سرکه قرار دهید و اجازه دهید تا حدود ده تا پانزده دقیقه بجوشد.

 در مرحله بعد هویج، کرفس، سیر و گل کلم را به صورت نگینی خرد کنید و فلفل سبز را به شکل حلقه مانند برش بزنید.

 سبزیجاتی را که خرد کرده اید را با هم ترکیب کنید و به همراه نمک و ادویه ترشی در داخل ظرفی که مخلوط سرکه و پوره گوجه فرنگی دارد ،  بریزید.

 اگر دوست دارید سالاد مشهدی را خیلی سریع درست کنید، برای این کار به مدت ۳۰ دقیقه سبزیجات ریز شده را در مخلوط پوره گوجه فرنگی و سرکه بجوشانید و پس از این که به طور کامل خنک شد آن را در یخچال نگه داری کنید.


ترشی را در در بطری های شیشه ای کاملا تمیز و خشک بریزید و سبزیجات معطری که با ساطور کاملا ریز کرده بودید را در لا به لای آن قرار دهید.

در پایان در شیشه های ترشی را محکم ببندید و درون یخچال نگه داری کنید.

 ده روز نیاز دارید تا ترشی شما جا بیافتد.

 نکات:


اگر  دوست دارید سالاد مشهدی را خیلی سریع درست کنید، برای این کار به مدت ۳۰ دقیقه سبزیجات ریز شده را در مخلوط پوره گوجه فرنگی و سرکه بجوشانید و پس از این که به طور کامل خنک شد آن را در یخچال نگه داری کنید.

زمان نگه داری این ترشی کوتاه است به همین خاطر باید آن را زودتر مصرف کنید .

 مقدار سرکه وفلفل و  نمکی که استفاده می کنید ، بستگی به ذائقه و سلیقه ی شما دارد.

توجه داشته باشید سبزیجاتی که استفاده می کنید را حتما بشویید و پس از شست و شو آن را کاملا خشک کنید و بعد به شکل خیلی ریز خرد کنید.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .