تبیان، دستیار زندگی

خوشمزه ترین روش طرز تهیه مربای به

یکی از مربای های خوشمزه و بسیار هم مفید ،مربای به است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
میوه به
 یکی از خوشمزه ترین میوه های که خواص زیادی هم برای سلامتی بدن دارد، میوه ی به است. این میوه گوشت خشک و کرکی دارد و طعم آن ترش و تقریبا گس می باشد.

 از این میوه برای تهیه کمپوت ، مربا و مارمالاد استفاده می شود.این میوه به سیب طلایی معروف است و سرشار از ویتامین های آ، ب،ث، فیبر و همچنین مواد معدنی، مانند:پتاسیم، مس، سلنیوم، روی، فسفر، کلسیم، آهن و منیزیم است و کم چرب می باشد.

میوه به ،تقویت کننده قلب ، معده و اعصاب ، متوقف‌کننده اسهال‌های ساده و خونی است.همچنین خواص آنتی اکسیدانی به، به بدن کمک می کند تا در مقابل رادیکال های آزاد و سلول های سرطانی مقاومت کنند .

شاید درست کردن مربای خانگی کار سختی باشد ولی تهیه آن در خانه خیلی بهتر و خوشمزه تر از مرباهای بیرونی است . بهتر است برای تهیه مربا به از به های محلی استفاده کنید، چون با این کار ،مربا عطر و طعم خیلی بهتری پیدا میکند.

 معمولا میوه ی محلی به ظاهری ناهمگون دارد و اگر در بازار به دید که صاف ویکدست است، بدانید که آن محلی نیست و برای تهیه مربا مناسب نیست. همچنین برای اینکه تشخیص دهید که میوه به محلی است یا نه، آن را بو کنید، چون به محلی عطر خاصی دارد.

 برای تهیه مربا ، ابتدا میوه را بچشید و اگر دیدید که شیرین است، شکر کمتری در آن بریزید.البته این موضوع سلیقه ای است و اگر شیرین خواستید می توانید شکر بریزید.البته توجه داشته باشید که بیش از مقدار نیاز هم شکر نریزید ؛ چون ممکن است شکرک بزند.
نکته: اگر مقدار شکر کمتر از حد نیاز باشد، ماندگاری شکر کم می شود و ممکن است زودتر خراب شود.

 
میوه به ،تقویت کننده قلب ، معده و اعصاب ، متوقف‌کننده اسهال‌های ساده و خونی است.همچنین خواص آنتی اکسیدانی به، به بدن کمک می کند تا در مقابل رادیکال های آزاد و سلول های سرطانی مقاومت کنند .


 در این مطلب می خواهیم طرز تهیه مربای به را بیان کنیم.

 مواد لازم برای تهیه مربای به:

به  4 عدد

شکر یک تا یک ونیم کیلو

گردوی خرد شده

 گلاب

 دارچین

 عرق هل به میزان لازم

طرز تهیه:

 برای تهیه این مربای خوشمزه و مقوی ، ابتدا میوه به را بشویید ، پوست کنید و آنها را تکه کنید و به تکه های نازكی برش بزنید، سپس آب و شکر را با هم مخلوط کنید و به ها را درون آب و شکر بریزید و روی حرارت بگذارید وقتی به جوش آمد حرارت را كم كنید تا آرام آرام بپزد. در ظرف را از همان ابتدای پخت  بگذارید این کار باعث می شود به تغییر رنگ دهد و تقریبا به رنگ قرمز درآید.

 مرحله بعدی ، مرحله اضافه کردن گردو گلاب و هل است . اگر دوست داشتید گردوها نرم باشند آن ها را حدودا یک ساعت قبل از آماده شدن مربا داخل آن بریزید و اگر دوست نداشتید نرم باشند در مرحله آخر با گلاب و ... به آن اضافه کنید. زمانی که مربای به كاملاً خوشرنگ شد و شهد آن به  غلظت مناسب رسید به آن گلاب و عرق هل یا عرق دارچین و یا مخلوطی از هر سه را اضافه كنید. و حرارت را خاموش كنید.
مربای به

 روش دوم برای طرز تهیه مربای به :

 در این روش ، علاوه بر مواد مورد نیاز روش قبلی ، از آب هم استفاده می شود.

برای طرز تهیه مربای به ابتدا به ها را بشویید و پوست آن را بگیرید و به روش دلخواه خرد کنید و سپس داخل قابلمه بریزید و تا جایی که روی آن را آب بگیرد آب بریزید و اجازه بدهید روی حرارت بماند تا آب به جوش بیاید.

وقتی آب به جوش آمد شکر را بریزید و در قابلمه را بگذارید.یک  ساعت بعد در قابلمه دمکنی بگذارید و مربا را دم بگذارید ۳_۴ ساعت که گذشت دمکنی را بردارید و هل و گلاب را بریزید . دوباره یک ساعت دیگر اجازه بدهید روی حرارت بماند در آخر کمی آبلیمو بزنید و وقتی یکی دو جوش خورد زیر قابلمه را خاموش کنید. مربا پس از خنک شدن غلیظ تر می شود پس نباید بگذارید خیلی سفت شود. صبر کنیدتا مربا کاملا سرد شود و در شیشه بریزید و در یخچال نگهداری کنید.

  چون میوه ی به ، میوه ای خوش بو است ، در تهیه مربای آن می توانید از اسانسی استفاده نکنید و استفاده از وانیل و هل اختیاری است.

نکات:

 برای اینکه مربای به قرمز و خوشرنگ شود ،آن را در قابلمه مسی بپزید و در زمان پخت حرارت ملایم باشد.

همچنین برای خوشرنگ شدن مربا می توانید از کمی زعفران هم استفاده کنید.
 چون میوه ی به ، میوه ای خوش بو است ، در تهیه مربای آن می توانید از اسانسی استفاده نکنید و استفاده از وانیل و هل اختیاری است.

توجه کنید مربا به را کمی رقیق تر از مرباهای دیگر از روی حرارت بردارید. در غیر این صورت بعد از پخت حالت ژلاتینی پیدا میکند.

گاهی هم می توانید به جای خرد کردن به ، آن را رنده کنید . دراین صورت باز هم طرز تهیه مانند قبل می باشد.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .