تبیان، دستیار زندگی

طرز تهیه چیکن استروگانف

اگر اهل خوردن گوشت قرمز نیستید، یا برای خوردن گوشت قرمز محدودیت دارید، می توانید از دستور پخت‌ این غذای روسی با گوشت مرغ لذت ببرید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
چیکن استراگانف
در حقیقت طرز تهیه بیف‌ استروگانوف اصلی با گوشت گوساله طبخ می‌شود، اما می‌توان به جای گوشت گوساله از گوشت مرغ هم استفاده کنید.مواد لازم:

چیکن استروگانف نیز یکی از غذاهای معروف روسیه است. بیف استرگانوف را می توان با تکه های مرغ طبخ کرد در این حالت به آن چیکن استرگانوف می گویند. 


- گوشت فیله مرغ                     ۵۰۰ گرم
- پیاز متوسط                            یک عدد 
- قارچ                                      ۵۰۰ گرم
- کره یا روغن                             به میزان لازم
- خامه (خامه سبک صبحانه)        ۲۵۰ گرم
- سیر                                        یک حبه
- نمک و فلفل سیاه،                    به میزان لازم
- فلفل قرمز و زردچوبه                 به میزان لازم

طرز تهیه:
برای طبخ چیکن‌ استروگانف، گوشت فیله‌ مرغ را به صورت نوارهای باریک خرد کنید. پیازهای را خلالی خرد و در روغن یا کره تفت دهید.

بعد از این‌که پیازها سبک و طلایی شد، سیر رنده شده را اضافه کنید و خیلی کم تفت بدهید، حالا نوارهای فیله مرغ را به آن اضافه کنید، روی مواد فلفل سیاه، فلفل قرمز و زردچوبه بریزید و زیر شعله را کم کنید و اجازه بدهید تا زمانی که رنگ مرغ‌ها تغییر کرده و بپزند روی شعله کم بمانند.

بعد از حدود ده تا پانزده دقیقه قارچ‌های ورقه شده را اضافه کنید و هم بزنید. بعد از نرم شدن قارچ‌ها نمک و خامه را اضافه کنید و بعد شعله را خاموش کنید.چند دقیقه اجازه بدهید تا خامه به خورد تمام مواد برود و سپس چیکن‌ استروگانف را با پاستا، سیب‌زمینی خرد شده یا برنج و نان سرو کنید. 

چیکن استراگانف

طرز تهیه چیکن استراگانف با سیب زمینی

چیکن استروگانف نیز یکی از غذاهای معروف روسیه است. بیف استرگانوف را می توان با تکه های مرغ طبخ کرد، که به آن چیکن استرگانوف می گویند، این غذا را با سیب زمینی سرخ کرده و یا چیپس تزیین می‌کنند. هرچه قارچ آن زیاد باشد به نظر لذیذ تر خواهد بود.

مواد لازم:

اگر اهل خوردن گوشت قرمز نیستید، یا برای خوردن گوشت قرمز محدودیت دارید، می توانید از دستور پخت‌ این غذای روسی با گوشت مرغ لذت ببرید.


- سینه مرغ کامل                       ۱ عدد
- پیاز بزرگ                               ۱ عدد
- قارچ                                      ۷۵۰ گرم
- سیب زمینی متوسط                3 عدد
- آرد سفید                               ۱ قاشق غذاخوری
- شیر                                      ۲ لیتر
- کره                                       ۵۰ گرم
- خامه                                     ۱۵۰گرم
- روغن مایع                              به اندازه کافی
- آویشن و پاپریکا                      به اندازه کافی
- نمک، فلفل سیاه و زردچوبه        به مقدار لازم

طرز تهیه:
مرغ را شسته و به قطعات کوچک خرد کنید سپس پیاز را به صورت نگینی خرد کنید. در ادامه یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن مایع داخل آن بریزید. پس از اینکه روغن داغ شد پیاز خرد شده را اضافه کنید و کمی تفت دهید.

بعد از اینکه پیاز نرم و سبک شد مقداری زردچوبه و فلفل سیاه به آن اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا پیاز با ادویه ها یکدست شود. در ادامه گوشت مرغ را به تابه اضافه کنید و کمی تفت دهید تا گوشت مرغ کمی سرخ شود و تغییر رنگ دهد.

شیر را اضافه کنید و اجازه دهید تا شیر با حرارت ملایم به جوش بیاید. در همین حین یک تابه دیگر روی حرارت قرار دهید و کره را به همراه ۱ قاشق غذاخوری روغن مایع داخل تابه بریزید.کره ذوب کرده و کم کم  آرد را به آن اضافه کنید و کمی تفت دهید تا طعم خامی آرد گرفته شود و رنگ آرد کرمی شود. پس از اینکه رنگ آرد کرمی شد آنرا به قابلمه حاوی مرغ و شیر اضافه کنید و هم بزنید تا آرد گلوله نشود.

اجازه دهید غذا کمی غلیظ شود سپس خامه را به قابلمه اضافه کنید و هم زدن را ادامه دهید تا خامه به طور کامل حل شود. در پایان قارچ را به صورت نگینی یا ورقه ای خرد کنید و به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید قارچ هم با حرارت ملایم بپزد.

در صورتی که می خواهید چیکن استراگانف شما آبدار باشد پس از پختن قارچ آنرا از روی حرارت بردارید ولی در صورتی که می خواهید چیکن استروگانف غلیظ و کمی سفت باشد باید مدت بیشتری روی حرارت بماند تا غلیظ تر شود.

در انتها سیب زمینی ها را شسته و به صورت خلالی خرد کنید و با کمی روغن در تابه سرخ کرده و به همراه چیکن استراگانف سرو کنید.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .