تبیان، دستیار زندگی

بازار مرکز داده خاورمیانه رشد خواهد کرد

به‌گزارش روابط‌عمومی ارتباطات هوشمند تبیان، بررسی‌ها نشان می دهد بازار مرکز داده خاورمیانه تا سال ۲۰۲۴ رشد حدود هفت درصدی در زمینه CAGR را تجربه خواهد کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازار مرکز داده

احتمالا بازار مرکز داده خاورمیانه، از سال  ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۴ ، رشد هفت درصدی در زمینه CAGR تجربه می‌کند. فرایند دیجیتالی شدن خاورمیانه با مشارکت دولت و بخش خصوصی تسریع پیدا کرده است و انتظار می‌رود، افزایش حمایت دولت از اقتصاد دیجیتال در خاورمیانه ، رشد در پذیرش ابرهای مجازی و ارتقای زیرساخت‌های اولیه به خدمات مجازی و مدیریت‌شده ، افزایش سرمایه‌گذاری در زمینه ساخت مرکز داده در خاورمیانه را به دنبال داشته باشد.

عوامل توسعه بازار مرکز داده

ابتکارات مربوط به شهر هوشمند در کشورهای مهم خاورمیانه مانند امارات و عربستان سعودی، بیشتر بر اهمیت داده‌ها در بهبود ارتباط میان شهرها، شهروندان، اتومبیل ها، وسایل الکترونیکی و دستگاه‌ها با زیرساخت‌های کاملا هوشمند تأکید دارد. به طور مثال، درکشورهای شورای همکاری خلیج فارس مانند عربستان سعودی و بحرین، ضریب نفوذ تلفن‌های هوشمند، بیش از ۶۰ درصد و میزان پذیرش رسانه‌های اجتماعی بیش از ۷۰ درصد است. به‌این‌ترتیب، توسعه ایده هوش مصنوعی و گرایش به اینترنت اشیا از دیگر عوامل اصلی گرایش به توسعه بازار مرکز داده در این منطقه است.

۷ سرمایه‌گذار اصلی مرکز داده در خاورمیانه

بر اساس همین گزارش، Equinix، Global Data Center، Batelco ، Gulf Data Hub ، Amazon Web Services (AWS) و Khazna اصلی‌ترین شرکت‌های سرمایه‌گذار و فروشندگان خدمات مرکز داده در خاورمیانه‌اند.

آینده بازار مراکز داده خاورمیانه چگونه است؟

از دیگر نکات مهم در زمینه ساخت و تجهیز مراکز داده، سازه‌هایی است که این شرکت‌ها برای احداث ساختمان مرکز داده از آن استفاده می کنند. در همین زمینه تحولات پیش‌بینی شده است که شامل این موارد می‌شود:
• استفاده از lithium-ion در ساخت مراکز داده و خدمات آن، بیش از آنکه به خدمات‌دهندگان کوچک ومتوسط بستگی داشته باشد، به اپراتورهای بزرگ مربوط است.
• بازار مرکز داده خاورمیانه احتمالاً شاهد استفاده از برنامه‌های توزیع نیروی برق با ولتاژ پایین در سالن‌های داده خواهد بود.
• سازه‌های greenfield در این بازار از محبوبیت بیشتری برخوردارند.
• شاهد افزایش مراکز داده modular خواهیم بود.

منبع: PR Newswire