تبیان، دستیار زندگی

بهترین شامپوها و محصولات مراقبت از مو

سعی کنید بیشتر روی ساقه و نوک موها از ماسک مو استفاده کنید، زیرا معمولاً بیشترین میزان آسیب دیدگی و خشکی در نوک موها قرار دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
شامپو
امروزه در بازار کالاهای مختلفی از جمله انواع سرم، ماسک های مو و شامپو به عنوان محصولات مراقبت از مو وجود دارند که مناسب انواع مختلف مو از جمله موهای آسیب دیده، چرب، خشک و رنگ شده هستند.
برای خرید شامپو ابتدا باید نوع موی خود را بشناسید. شامپوی مخصوص موهای چرب، خشک ، معمولی، آسیب دیده و رنگ شده ترکیبات متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند. و تقریباً تمام برندها برای انواع مختلف مو محصولات جداگانه ای تولید می کنند.
معیار بعدی برای انتخاب شامپو این است که از خود بپرسید هدفتان از خرید شامپو چیست. آیا شوره یا موخوره دارید؟ ریزش مو دارید؟ تار موهای شما نازک و شکننده است؟ برای هرکدام از این حالت ها شامپوهای مخصوصی وجود دارد. پرمصرف ترین نوع شامپوها انواع ضد شوره، ضد ریزش و حالت دهنده آن هستند. اگر ریزش یا شوره سر شما بیش از حد و زیاد است، شامپوهای ضد ریزش و شامپوهای ضد شوره سر تخصصی را بهتر است از نوع درمانی و از داروخانه‌ها تهیه کنید. این شامپوها معمولاً توسط پزشکان توصیه می‌شوند اما در داروخانه‌ها هم می‌توانید آنها را با عنوان شامپوی درمانی بخواهید. این برندها بهتر از برندهای صرفاً تجاری هستند و اغلب فقط در داروخانه‌ها فروخته می‌شوند. فراموش نکنید که شامپوی استاندارد به‌هیچ‌عنوان نباید حاوی ترکیبات خطرناکی مانند پارابن و نظایر آن باشد.

توقع همه ما از یک شامپوی خوب این است که موها را درخشان، براق، شفاف و خوش حالت کند. عطر خوشایندی داشته باشد و به میزان کافی از خاصیت نرم‌کنندگی و ترکیبات رطوبت رسان برخوردار باشد.

شرکت لابراتوار دکتر اخوی در سال ۱۳۶۹ توسط دکتر نصراله اخوی تاسیس شد. این شرکت طی سال‌ها فعالیت خود توانسته با به‌روزرسانی فرمولاسیون محصولات روز اروپایی، محصولاتی باکیفیت و مطابق با اقلیم ایران و نیازهای مشتریان ایرانی طراحی و تولید کند. دکتر اخوی تنها متخصص بین‌المللی در زمینه آرایشی و دارویی در ایران و عضو موسسه فرانسوی متخصصین بین‌المللی است و طی سال‌ها فعالیت در این صنعت، با شرکت‌های مطرح آرایشی جهان مانند لورآل، ویشی، لانکوم و دیگر لابراتوارهای دارویی برجسته خارجی و داخلی همکاری کرده است. نتایج سی سال تجربیات ارزشمند  در محصولات لابراتوار او فرموله شده و با نام‌های تجاری سی گل،  پریم،  فریس، فارمد و به تازگی دیپ سنس به مشتریان ایرانی عرضه می‌شود.
دیپ سنس، برند جدید این لابراتوار می‌خواهد نیازهای بازار را در زمینه تولید محصولات مراقبت از مو و پوست برطرف کند.
برند دیپ سنس مراقبت اولیه ای که هر فرد برای پوست و موی خود نیاز دارد را در قالب پکیجی با ظاهری زیبا و جذاب همراه کرده تا بتواند علاوه بر رعایت استاندارد و کیفیت در فرمولاسیون، رضایت خاطر مصرف کنندگان را نیز کسب نماید. محصولات دیپ سنس حاوی عصاره گیاهان طبیعی و روغن آملا هستند.

روغن آملا روغنی طبیعی است که برای سلامتی پوست و مو مورد استفاده قرار می‌گیرد و سرشار از آنتی اکسیدان ها و ترکیباتی چون مقادیر زیادی ویتامین، آهن، سدیم، کلسیم و فسفر است.

روغن آملا سبب تحرک رشد مو، جلوگیری از ریزش و سفیدی زودرس مو، تقویت کننده پوست سر و موها و افزایش مقاومت پوست سر در برابر شوره، درخشان و براق کردن موها و اکسیژن رسانی جهت رشد مو می‌شود.
شامپو دیپ سنس
شامپو دیپ سنس با رایحه دلپذیر در انواع مختلف برای موهای رنگ شده و آسیب دیده، موهای چرب، معمولی، خشک و همچنین در أنواع ضد شوره و تقویت کننده و حالت دهنده بر اساس نیازهای روزمره مشتریان تولید و عرضه شده و هم اکنون در دسترس شماست.

خرید ماسک مو

ماسک‌های مو انواع مختلفی دارند. برخی از آنها حاوی کراتین هستند که نیازی به آبکشی ندارند و بعد از حمام مصرف می‌شوند و باعث ایجاد لطافت و نرمی موهای شما شده و از ایجاد گره و کشیدگی مو یا پاره شدن تارهای آن جلوگیری می کنند و باعث می‌شوند موهای شما درخشان و براق شوند.
برخی ماسک ها هم خواص ضد باکتری دارند و برای از بین بردن شوره سراستفاده می‌شوند.
در فرمولاسیون اکثر ماسک های مو نرم کننده وجود دارد که شانه کردن موهای شما را آسان تر می‌کند. انواع دیگری از ماسک های مو نیز وجود دارند که باید داخل حمام آبکشی شوند. این ماسک ها بیشتر مناسب افراد با موهای رنگ شده و آسیب دیده هستند.
ماسک های خارج از حمام بدون نیاز به آبکشی نیز مناسب افرادی است که با وجود استفاده از ماسک های داخل حمام همچنان تارهای مویشان ضعیف و آسیب دیده است.
ممکن این پس از رنگ کردن مکرر موها و استفاده از اکسیدان های قوی موی شما طراوت و درخشش همیشگی را نداشته باشد.
شامپو

در صورت آسیب دیدگی موها باید از ماسک های آبرسان قوی استفاده کنید تا رطوبت لازم به موهای شما برسد. این ماسک ها به احیای مجدد و ترمیم تارهای موی شما کمک فراوانی می‌کنند.
برای خرید ماسک مو ابتدا نوع انتظار خود از آن را مشخص کنید. امروزه برندهای معتبر زیادی با استفاده از بهترین فرمولاسیون، ماسک های موی متعددی تولید و به بازار عرضه نموده‌اند.
سعی کنید بیشتر روی ساقه و نوک موها از ماسک مو استفاده کنید، زیرا معمولاً بیشترین میزان آسیب دیدگی و خشکی در نوک موها قرار دارد.
حتماً پیش از خرید به کاربرد محصول توجه کنید. برخی ماسک ها مخصوص موهای رنگ شده و آسیب دیده، برخی مخصوص موهای خشک، برخی ضد ریزش و شوره، برخی مخصوص موهای فر و... هستند.
به تاریخ انقضا محصول نیز دقت کنید و حتماً آنها را از داروخانه یا فروشگاه‌های معتبر تهیه نمایید. ماسک موهای تاریخ گذشته یا تقلبی ممکن است باعث ایجاد حساسیت یا آسیب شوند.