تبیان، دستیار زندگی

چگونه ابرقهرمان کودک خود باشیم؟

برای اینکه در چشم فرزندتان یک ابرقهرمان باشید نیازی نیست که حتماً شنل بپوشید تا شبیه ابرقهرمان‌ها شوید. ابرقهرمان کودک بودن لزوماً به داشتن یک داستان پر پیچ‌ و خم و قهرمانانهٔ زندگی و یا پرواز بر فراز شهرها برای نجات دادن مردم از دست ظالمان نیست. فقط کافی است از یک یا چند ویژگی که شما را متمایز می‌کند و با استفاده از آنها می‌توانید به دیگران کمک کنید استفاده نمایید.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
ابرقهرمان کودک
به‌عنوان یک پدر و یا مادر شما می‌توانید هر روزی که می‌گذرد ابرقهرمان کودک خود باشید. ابرقهرمانی که موجب تحسین توسط کودکتان خواهد شد.
شاید فکر کنید این کار زمان زیادی می‌برد اما واقعیت آن است که برای ابرقهرمان شدن در ذهن کودکتان به زمان چندان زیادی نیاز ندارید.

خالی گذاشتن چند ساعت در روز و خواندن یک داستان یا کتاب برای کودک می‌تواند شما را در ذهن او بالاتر و بالاتر ببرد و در چشمانش به یک ابرقهرمان کودک تبدیل کند.

برای اینکه زمین را از دست بدکاران و اشرار نجات دهید گزینه‌های زیادی پیش روی‌تان نیست اما وقتی می‌خواهید با کودکتان به نحو صحیح و روشی تربیتی برخورد کنید، آن‌گاه گزینه‌های زیادی وجود دارند که توسط متخصصان تربیتی نیز تأیید شده و می‌توانید حتی در اتاق یا خانه کوچکی که با کودک خود زندگی می‌کنید، آنها را به اجرا درآورید.

با کودک آشپزی کنید

غذا خوردن با کودکتان می‌تواند یک گزینه عالی باشد اما مسلماً برای کودکتان مهم و جالب است که بداند یک ابرقهرمان کودک چگونه وسایل آشپزی را فراهم و غذا را می‌پزد.
دکتر ترامبل حتی توصیه می‌کند که به کودکتان بیش از این اختیار دهید و اجازه بدهید که با انتخاب کردن دستور تهیه غذا، حس مشارکت بیشتری پیدا کند.
چادر زدن در خانه

کمپینگ را تجربه کنید

اگرچه تاکنون دیده نشده است که یک ابرقهرمان قارچ‌ها را روی آتش شومینه یا چیزی شبیه به آن برای غذا درست کنند اما اینکه شما در شهر زندگی می‌کنید دلیل بر آن نیست که نتوانید خلاقیت‌های جدیدی از خود بروز دهید.

می‌توانید در حیاط خانهٔ خودتان و حتی اگر در آپارتمان زندگی می‌کنید در یکی از اتاق‌های خانه‌تان چادری برپا کنید و مانند یک کمپ واقعی یک روز را در آن بگذرانید. برای یکدیگر داستان بگویید و رؤیاپردازی کنید. گاهی با یکدیگر شوخی کنید و نهار و شام را در آنجا بخورید. این‌گونه هم می‌توانید ابرقهرمان کودک شوید.

ابرقهرمان کودک در جستجوی گنج

اگر به طبیعت می‌روید و یا در کنار خانه‌تان فضایی از درختان و یا چیزهای مشابه وجود دارد می‌توانید به گنج یابی بروید!
ابرقهرمان کودک
کافی است یک وسیله را مخفی کنید و برای پیداکردن آن نشانه‌گذاری کنید آن‌گاه وارد بازی شده و از کودکتان بخواهید با استفاده از نقشه و یا محل‌های علامت‌گذاری شده وسیله مخفی شده را پیدا کند. 

مطمئن باشید همین بازی می‌تواند ساعت‌ها کودکتان را سرگرم نگه ‌دارد. شما نیز با ایفای نقش مربی در کنار او می‌توانید نقش خاص خود را داشته باشید.
اگرچه تاکنون دیده نشده است که یک ابرقهرمان قارچ‌ها را روی آتش شومینه یا چیزی شبیه به آن برای غذا درست کنند اما اینکه شما در شهر زندگی می‌کنید دلیل بر آن نیست که نتوانید خلاقیت‌های جدیدی از خود بروز دهید.


اجتماعی شدن را به او یاد دهید

کودک شما در فرایند بزرگ شدن اجتماعی می‌شود و شما باید در این راه او را کمک کنید. می‌توانید در نوشتن نامه و یا یک ایمیل و چیزی مشابه آن به اطرافیان و یا دوستان به او کمک کنید. به‌وسیله این کار می‌تواند با جهان بیرون متصل بماند و فرایند اجتماعی شدن خود را طی کند. ممکن است نیاز باشد در مراحل مختلف این مسئله به او کمک کنید. باید به او فکرکردن را یاد دهید و این‌که چگونه به بهترین وجه با افراد دیگر ارتباط برقرار کند. 
ابرقهرمان کودک

ابرقهرمان کودک مخترع باشید!

حتماً شما هم در زمان کودکی به دنبال این بوده‌اید تا با وسایل مختلف چیز جدیدی بسازید. از وسایل الکترونیکی خراب شده تا چوب و خاک همگی چیزهایی بوده‌اند که در معرض تجربه برای ساختن ابزار و چیزهای جدید استفاده شده‌اند. کودک با خلق کردن و ساختن علاقه شدیدی دارد.

این کار مانند ورزش دادن ماهیچه که آن را تقویت می‌کند می‌تواند باعث با مهارت شدن و خلاق‌تر شدن کودک شود. می‌توانید با کمک و جهت‌دهی به او در این زمینه هر چه بیش‌تر کمکش کنید. کاهش ساختن یک وسیله کوچک و آموزش آن به کودک می‌تواند از شما یک قهرمان برای او بسازد.

منبع: redbookmag