تبیان، دستیار زندگی

طرز تهیه انواع غذا با مرغ

گوشت مرغ غذای سالمی است که افراد در بیشتر غذاها از آن استفاده می کنند . در این مطلب می خواهیم طرز تهیه انواع غذا با گوشت مرغ را بیان کنیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :



مرغ سرخ شده

 بسیاری از افراد که رژیم غذایی دارند، از مرغ استفاده می کنند. بهتر است طرز تهیه انواع غذاهای مرغی را بدانید تا خوردن مرغ برایتان تکراری نشود.


بریانی مرغ هندی


یکی از غذاهای خوشمزه ای که با مرغ درست می شود، بریانی هندی می باشد.

مواد لازم برای تهیه بریانی مرغ هندی:


برنج چند پیمانه

مرغ نیم كیلو

پیاز یك عدد بزرگ

سیر 2حبه

زنجبیل تازه  یك قاشق مرباخوری

سیب زمینی 2 عدد

 ادویه به میزان دلخواه

طرز تهیه بریانی مرغ هندی:

برای تهیه این غذای خوشمزه ابتدا برنجی را که از قبل خیس كرده اید را بپزید و آبكشی كنید. مرغ تکه تکه کنید و در قابلمه بریزید و همراه با یك لیوان آب، پیاز، سیر خرد كرده، زنجبیل نرم شده و ادویه به مدت 20 دقیقه اجازه دهید تا بپزید به طوری كه كمی از آب آن باقی بماند. مرغ‌ها كه آب پز شدند آنها را كمی سرخ كنید.

 حالا نوبت سیب زمینی ها است. سیب‌زمینی‌ها را به صورت خلالی درشت خرد كنید و در روغن سرخ كنید. حالا تکه های مرغی را که سرخ کرده اید  را در آب مرغ باقیمانده بیاندازید و  سپس 2 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی را در كمی آبجوش حل كرده و به آن اضافه كنید و بگذارید كمی بجوشد تا غلیظ شود.

در مرحله بعدی سیب‌زمینی‌های سرخ شده را به مرغ اضافه كنید. بعد از آن مقداری برنج را در قابلمه ریخته و مرغ‌های آماده شده را لابه‌لای آن بگذارید. این كار را چند بار تكرار كنید تا همه مواد درون قابلمه قرار بگیرد. روی برنج مقداری روغن همراه زعفران آبكرده بریزید سپس قابلمه را روی حرارت ملایم بگذارید تا برنج دم بكشد.

مرغ شکم پر

مرغ شکم پر


 یکی دیگر از غذاهای خوشمزه و مجلسی ، مرغ شکم پر می باشد.این غذا هم طرفداران زیادی دارد.

 مواد لازم برای تهیه مرغ شکم پر:

مرغ 1 عدد

 مغز گردو 1/2 لیوان

پیاز 2 عدد

سیر 2 حبه

زعفران دم کرده 2 قاشق چایخوری

سبزی معطر ( جعفری یا گشنیز ) 2 قاشق غذاخوری

 رب گوجه فرنگی 1 قاشق چایخوری

رب انار 2 قاشق غذاخوری

 زرشک 1 قاشق غذاخوری

کره مقدار لازم ،نمک و فلفل مقدار لازم

  برای جمع کردن مرغ ابتدا نخ را از پشت گردن مرغ به سمت جلوی سینه ها بیاورید و زیر استخوان سینه نخ را بپیچانید و بعد دو طرف نخ را به بخش انتهایی پای مرغ 2 بار بچرخانید و گره بزنید .در زمان پیچاندن نخ را بکشید تا مرغ جمع شود .


طرز تهیه مرغ شکم پر:

برای تهیه این غذای خوشمزه و مجلسی ، ابتدا داخل ماهیتابه مقداری روغن بریزید ، پیاز و سیر را خرد کنید و در روغن تفت دهید تا نرم شوند سپس سبزی معطر را اضافه کنید و تفت دهید تا سبزی سرخ شود ، در ادامه گردوهای خرد شده ، زرشک ، زعفران دم کرده ،رب گوجه فرنگی و رب انار را اضافه کنید و کمی تفت دهید و از روی حرارت بردارید.

موادی که آماده کرده اید را داخل شکم مرغ بریزید و با دست خوب پخش کنید تا تمام سطح داخلی مرغ به این مواد آغشته شود سپس با نخ کوک یا هر نوع نخ ضخیمی که دارید مرغ را جمع کنید.

 برای جمع کردن مرغ ابتدا نخ را از پشت گردن مرغ به سمت جلوی سینه ها بیاورید و زیر استخوان سینه نخ را بپیچانید و بعد  دو طرف نخ را به بخش انتهایی پای مرغ 2 بار بچرخانید و گره بزنید .در زمان پیچاندن نخ را بکشید تا مرغ جمع شود .

نخ های اضافی را قیچی کنید ، کره را آب کنید سپس با دست تمام سطح مرغ را با کره آب شده ماساژ دهید.میتوانید برای آبدار ماندن مرغ زیر پوست سینه مرغ را به آرامی بلند کنید و فاصله میان پوست و گوشت را نیز به کره آغشته کنید.

 بعد از اینکه مواد را داخل مرغ ریختید و آن را جمع کردید، روی آن مقداری نمک و فلفل بپاشید ، مرغ را داخل ظرف پیرکس یا سینی فر قرار دهید و 2 لیوان آب داخل ظرف بریزید. میتوانید به جای آب با سبزیجاتی مانند سیب زمینی ، هویج و … زیر مرغ را پر کنید.

 بعد از اینکه مرغ آماده شد آن را به مدت یک ساعت در دمای 180 درجه فر بگذارید تا بپزد و تا مرغ پخته و روی آن طلایی شود. البته گاهی ممکن است به زمانی بیشتر از یک ساعت نیاز به پختن داشته باشد.
رولت مرغ آسپاراگوس

رولت مرغ آسپاراگوس


یکی دیگر از غذاهای خوشمزه که با مرغ درست می شود، رولت مرغ آسپاراگوس می باشد.

 مواد لازم :

سس مایونز نصف پیمانه

سه قاشق غذاخوری خردل

 یک عدد لیمو ترش

 2قاشق غذا خوری ترخون خشک

فلفل سیاه یک قاشق غذاخوری

نمک به میزان لازم        

مارچوبه تازه 16 عدد    

سینه مرغ بدون استخوان    4 عدد

پنیر گودا    4 برش

پودر سوخاری ( پودر پانکو یا بیسکویت ترد خرد شده ) یک پیمانه
طرز تهیه:
 برای تهیه این غذای خوشمزه ابتدا فر را در دمای 245 درجه سانتیگراد گرم کنید .مایونز ، خردل ، آب لیمو ، پوست رنده شده لیمو ، ترخون ، نمک و فلفل را یک ظرف مخلوط کرده تا کاملا ترکیب شوند.

 در مرحله بعد مارچوبه را در مایکرویو با حرارت زیاد بپزید تا به رنگ سبز روشن در بیاید .یک تا یک و نیم دقیقه. سینه های مرغ باید نازک باشد به همین دلیل آن را داخل پلاستیک ضخیمی بگذارید  و با گوشت کوب بکوبید  تا به ضخامت نیم سانت برسد.

سپس یک برش پنیر روی هر تکه سینه مرغ و روی آن 4 عدد مارچوبه بگذارید. مرغ را به دور پنیر و مارچوبه لوله کنید و در ظرف فر که از قبل چرب کردید قرار دهید. توسط یک فرچه مخلوط مایونز را روی آنها بمالید و سپس روی آن پودر پانکو و یا همان پودر سوخاری بریزید.

 در مرحله آخر هم داخل فر این غذای خوشمزه را به مدت 25 دقیقه و یا تا زمانی که نان ها قهوه ای شوند، بپزید.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .