تبیان، دستیار زندگی

غذاهایی که می‌توانند در مبارزه با "پوست پرتقالی شکل" به شما کمک کنند

7 ماده غذایی ضدسلولیت

در این مطلب به چند ماده‌ی غذایی که می‌توانند به شما در مبارزه با سلولیت یا همان "پوست پرتقالی شکل" کمک کنند، اشاره شده است.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
پوست پرتقالی شکل
80 تا 90 درصد زنان ممکن است در دوره‌ای از زندگی به سلولیت مبتلا شوند. اگرچه روش‌های پزشکی بسیاری برای درمان سلولیت وجود دارد: مانند لیزردرمانی، استفاده از کول اسکالپتینگ یا جراحی که همه‌ی آن‌ها ناخوشایند و گران هستند. ساده‌ترین راه برای مبارزه با این پستی بلندی‌های آزاردهنده سرمایه‌گذاری در یک رژیم غذایی مغذی و سالم است که به نفع کل بدنتان باشد.
در این مطلب غذاهایی که می‌توانند به شما در مبارزه با سلولیت یا همان "پوست پرتقالی شکل" کمک کنند، آورده شده است.

ملون

چرا مفید است؟ حدوداً 91% ملون از آب تشکیل شده است و اثر ادرارآوری دارد.

یک رژیم غذایی غنی از سیر می‌تواند به بدن کمک کند تا خود را از سمومی که باعث ایجاد "پوست پرتقالی شکل" می‌شود پاک کند

چه می‌کند؟ بر اساس یک مطالعه‌ی اخیر، آب ملون می‌تواند فرورفتگی‌های ران را کاهش دهد.
در این تحقیق به 40 زن سالم در محدوده‌ی سنی 31 تا 50 سال به مدت 56 روز عصاره نوشیدنی ملون داده شد و مشاهده شد آن‌ها مقدار قابل توجهی سلولیت را در آن منطقه از دست دادند.
ملون‌ها فاقد چربی و کلسترول هستند و می‌توانند حس رضایت بخشی ناشی از خوردن چیزهای شیرین را برای ما برآورده کنند.

شکلات تلخ

چرا مفید است؟ شکلات تلخ حاوی آنتی‌اکسیدان است.
چه می‌کند؟ آنتی‌اکسیدان‌ها تجزیه چربی‌ها، که به تولید سلولیت کمک می‌کنند، را فعال می‌کنند و همچنین از سیستم قلبی عروقی محافظت کرده، جریان خون را تحریک می‌کند و در نتیجه به کاهش پستی بلندی‌ها کمک می‌کند.

زعفران

چرا مفید است؟ زعفران دارای خواص ضدالتهابی است که می‌تواند گردش خون را بهبود بخشد و رشد سلول‌های چربی را کاهش دهد.
چه می‌کند؟ زعفران باعث افزایش جریان خون شما می‌شود و این موجب می‌شود حالت "پوست پرتقالی شکل" کمتر دیده شود. علاوه بر این زعفران مانع تحلیل عضلانی در زیر پوست شده و پست و بلندی‌های زیر سطح پوست را از بین می‌برد. در نتیجه، پوست شما صاف‌تر به نظر می‌رسد.

بلوبری

چرا مفید است؟ بلوبری منبع خوبی از آنتی‌اکسیدانی است که به آنتوسیانین معروف است.
چه می‌کند؟ خوردن بلوبری، این میوه‌ی ارغوانی‌رنگ، از تبدیل چربی‌ها به کلسترول جلوگیری می‌کند. بلوبری جریان لنفاوی را بهبود بخشیده و سموم محرک سلولیت را از بین می‌برند. بلوبری همچنین ساخت سلول‌های جدید را تقویت و به بهبود ظاهر پوست کمک می‌کند.

فلفل کاین

چرا مفید است؟ فلفل کاین مکانیسم‌های چربی سوزی بدن را فعال می‌کند.
چه می‌کند؟ فلفل کاین سموم جمع شده در سلول‌های چربی زیر پوست که باعث سلولیت می‌شوند را از بین می‌برد و به بازسازی بافت سالم کمک می‌کند که باعث صاف شدن پوست می‌شود. فلفل کاین همچنین دارای ویتامین B6 است که به ترمیم و غنی‌سازی بافت همبند کمک می‌کند.

سیر

چرا مفید است؟ سیر جریان و گردش خون را افزایش می‌دهد.
چه می‌کند؟ سیر به طور مؤثر برای درمان چاقی استفاده می‌شود و همچنین به درمان پوست و سلولیت کمک می‌کند. یک رژیم غذایی غنی از سیر می‌تواند به بدن کمک کند تا خود را از سمومی که باعث ایجاد "پوست پرتقالی شکل" می‌شود پاک کند.

کینوا

چرا مفید است؟ کینوا به تجزیه سلول‌های چربی که مسئول تشکیل سلولیت هستند کمک می‌کند.
چه می‌کند؟ کینوا به سوزاندن چربی‌های اضافی در بدن کمک می‌کند و می‌تواند تجمع سلول‌های چربی را کاهش دهد. مواد معدنی موجود در کینوا موجب افزایش تولید کلاژن، تقویت پوست و افزایش قابلیت ارتجاعی پوست می‌شوند.
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.