تبیان، دستیار زندگی

طرز تهیه سالاد کارتوفل

یکی از سالادهای مورد علاقه افراد ، سالاد کارتوفل می باشد که بسیار خوشمزه و مقوی است و به آسانی درست می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
سالادکارتوفل

سالادکارتوفل ، از سالادهایی است که می توان به عنوان یک وعده غذایی آن را استفاده کرد.اصالت این سالاد به آلمان تعلق دارد که به آن سالاد کارتوفل آلمانی می گویند.

مواد لازم برای تهیه سالاد کارتوفل:


سیب زمینی  ۲ عدد بزرگ
سوسیس آلمانی  ۲ عدد
پیازچه  نصف پیمانه
سس مایونز  ۳ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش  ۲ قاشق غذاخوری
پاپریکا  نصف قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاه  به مقدار کافی

طرز تهیه:

 برای تهیه این سالاد خوشمزه ابتدا سیب زمینی ها را آبپز کنید . در حین آبپز شدن سیب زمینی ها، در ظرف دیگری سوسیس ها را به صورت حلقه ای خرد کنید، سپس گریل کرده و کنار بگذارید.
نکته:در صورتی که گریل ندارید می توانید از سمت خط دار تابه دو طرفه برای پخت سوسیس ها استفاده کنید.
بعد از اینکه سیب زمینی آبپز شد، آنرا  خرد کنید و داخل کاسه سالادخوری بریزید. در ادامه سوسیس های گریل شده را هم به کاسه اضافه کنید و بعد پیازچه را به صورت ریز خرد کنید و به کاسه اضافه کنید.
در مرحله بعدی سس سالاد را آماده کنید. برای این کار سس مایونز و آب لیمو ترش را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و پارپیکا ترکیب کنید، تا یکدست شوند و سس آماده شده را به مواد سالاد اضافه کنید و با هم مخلوط کنید تا همه سس به خورد سالاد برود.
 همچنین برای تهیه سس این سالاد می توانید از روش دیگری هم استفاده کنید. در این روش مقداری روغن زیتون را با سرکه بالزامیک و سویا سس مخلوط کنید و به عنوان سس سالاد استفاده کنید.
بعد از اینکه همه مواد را با سس مخلوط کردید، روی آن را سلفون بکشید و به مدت دو ساعت در یخچال نگهداری کنید تا سالاد به خوبی جا بیفتد و طعم مواد با هم تلفیق شود.

نکات:

کسانی که گیاه خوار هستند می توانند به جای سوسیس ،خیارشور و شوید استفاده کنند.
کسانی هم که از سوسیس بیرونی استفاده نمی کنند ، می توانند خودشان سویی را در منزل درست کنند تا این سالاد خوشمزه را ازدست ندهند.

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .