تبیان، دستیار زندگی

چند روش برای پیچیدن سمبوسه

سمبوسه ،یکی از غذاهای پرطرفدار جنوب کشور است که طعم لذیذ و خوشمزه ای داردو به عنوان میان وعده یا پیش غذا و یا حتی وعده غذایی میل می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
سمبوسه

مواد اصلی مورد استفاده در سمبوسه، سیب زمینی، گوشت و سبزیجات معطر می باشد.برخی افراد ، سمبوسه را با نان لواش و برخی با خمیری به نام خمیر پیراشکی تهیه می کنند.
خانمی که سمبوسه درست می کند، نگران طرز پیچیدن آن هست. سمبوسه را می توان در شکل ها و مدل های متنوعی مانند سه گوش ، مربعی ، دایره ای و... پیچید. در این مطلب می خواهیم روش های متفاوتی را برای پیچیدن سمبوسه بیان کنیم:
سمبوسه طعم های متفاوتی دارد. سمبوسه سیب زمینی، سمبوسه سبزیجات ، سمبوسه گوشت ،انواع مختلف این غذا هستند که هریک طعم خاص خود را دارد.

 روش اول برای پیچیدن سمبوسه:
ابتدا خمیر را به ۴ قسمت تقسیم کنید سپس خمیر را به شکل دایره با وردنه باز کنید و مقداری از موادی را که از قبل آماده کرده اید را در وسط خمیر قرار دهید. خمیر را همانند بقچه جمع کنید و دوباره با کمک وردنه کمی خمیر را باز کنید و سپس خمیر سمبوسه را در درون تابه سرخ کنید.

روش دوم:
یکی دیگر از روش ها برای پیچیدن سمبوسه به این صورت است که خمیر را مستطیلی شکل ببرید و دو قاشق از مواد  سمبوسه را در یک گوشه از خمیر قرار دهید و سپس خمیر را به صورت سه گوش بپیچید و در درون روغن سمبوسه ها را سرخ کنید.

 یکی از ساده ترین روش های پیچیدن سمبوسه به این صورت است که خمیر را به شکل مستطیلی باز کنید و آن را به قسمت های کوچک در اندازه های مساوی تقسیم کنید و مواد سمبوسه را وسط هر یکی از این خمیرها قرار دهید و آن را بپیچید و در روغن سرخ کنید.


روش سوم: در این روش می خواهیم سمبوسه را به شکل مثلثی در آوریم، به این صورت که ابتدا خمیر را به صورت مثلث برش دهید و سپس گوشه های خمیر را بر روی هم بیاورید و بعد مواد سمبوسه را در درون خمیر بریزید وبعد لبه های خمیر را روی هم بیاورید.

روش چهارم:در این روش برای پیچیدن سمبوسه، خمیر را به صورت مستطیل برش بزنید و مواد میانی سمبوسه را در وسط مستطیل ها قرار دهید و سپس یک طرف خمیر را بر روی طرف دیگر خمیر جمع کنید. اطراف هر کدام از خمیر ها را به کمک چنگال طرح دار کنید و درون روغن سرخ کنید.

سمبوسه
روش پنجم:
در این روش ابتدا خمیر یا نان لواش را به شکل مستطیل های درازی تقسیم کنید سپس قسمت پایین آن را به صورت مثلث به سمت بالا بر گردانید و مجدداً همان مثلث را به شکل یک مثلث دیگر به سمت بالا تا کنید و بعد دوباره یک مثلث دیگر تا کنید.با این روش یک قیف مثلثی شکل که دوجداره است به وجود می آید . در این هنگام مواد را داخل خمیر بریزیدو قسمت های اضافی آن را که به صورت تیزی در آمده را برش بزنید.
در مرحله آخر اضافه نان را بین لایه های اول و دوم جلوی سمبوسه فرو کنید و با دست آن را محکم فشار دهید و سپس روغن را داخل تابه بریزید و سمبوسه ها را داخل آن سرخ کنید.

 روش ششم: یکی از ساده ترین روش های پیچیدن سمبوسه به این صورت است که خمیر را به شکل مستطیلی باز کنید و آن را به  قسمت های کوچک در اندازه های مساوی تقسیم کنید و مواد سمبوسه را وسط هر یکی از این خمیرها قرار دهید و آن را بپیچید و در روغن سرخ کنید.

 در این روش ابتدا خمیر را به شکل لوزی برش دهید و مواد میانی را در یک گوشه از خمیر قرار دهید و سپس خمیر را از همان قسمتی که مواد میانی را ریخته اید ؛(به صورت رولی) جمع کنید.


روش هفتم: این روش هم یکی از روش های ساده ی پیچیدن سمبوسه است. در این روش با استفاده از سیخ چوبی ، مواد سمبوسه را دور خمیر بپیچید.به این صورت که بعد از باز کردن خمیر و تقسیم کردن آن در اندازه های مساوی، مواد را وسط خمیر قرار دهید و سیخ خوبی را هم همراه با مواد در وسط خمیر بگذارید و بعد اطراف خمیر را به هم بچسبایند و کناره های خمیر را با چنگال طرح دار کنید و بعد داخل روغن قرار دهید تا بپزد.
 نکته: بهتر است روی خمیر را کمی تخم مرغ بمالید تا سمبوسه زیباتر و خوش طعم تر شود.
روش هشتم: در این روش ابتدا خمیر را به شکل لوزی برش دهید و مواد میانی را در یک گوشه از خمیر قرار دهید و سپس خمیر را از همان قسمتی که مواد میانی را ریخته اید ؛(به صورت رولی) جمع کنید.

روش نهم:یکی دیگر از روش ها برای پیچیدن سمبوسه به این صورت است که ابتدا خمیر ها را به صورت گرد و دایره وار درآورید و هر کدام از این خمیرها را به کمک وردنه باز کنید. بعد از باز کردن خمیر ، آن را با چاقو به دو قسمت تقسیم کنید و بعد مواد میانی را وسط سمبوسه قرار دهید و آن را بپیچید.

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .