تبیان، دستیار زندگی

کسب درآمد با اینفلوئنسری!

اینفلوئنسرها افرادی هستند که در یک یا چند شبکه اجتماعی شناخته شده‌اند و در حقیقت به آنها سلبریتی‌های شبکه‌های اجتماعی می‌گویند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
اینفلوئنسر
اینفلوئنسر کاربری است که فالورهای زیادی دارد و آنها را در شبکه های مجازی دنبال می کنند و کار پردرآمدی دارند، ویژگی این افراد در این است که دائم در حال انتشار محتوا هستند. اینفلوئنسرها با منتشر کردن عکس و تصاویر از کارهایی که دوست دارند درآمد کسب می‌کنند و به روی مخاطبانشان تاثیر می گذارند.

اینفلوئنسر چیست؟

کلمه اینفلوئنسر در لغت به معنی تاثیرگذار و کسی که قدرت نفوذ روی نظر دیگران و جهت‌دهی به افکار آنها را دارد. معنی اینفلوئنسر در دنیای مجازی در ابتدا در یوتیوب شکل گرفت و بعد وارد شبکه های اجتماعی شد. این واژه گاها با اصطلاحاتی مانند شاخ اینستاگرام شنیده می شود.

همه این شرایط کمک می کند تا اینفلوئنسری شغلی جذاب باشد و هر روز افراد بیشتری برای اینفلوئنسر شدن تلاش کنند. با جلب نظر برندها و انجام تبلیغات برای آنها می توان درآمد خوبی از اینفلوئنسر بودن داشت.

اینفلوئنسرها افرادی هستند که توانسته‌اند فالوورهای زیادی جذب کنند، بسیاری از هنرمندان و ورزشکاران در اینستاگرام پرفالوور هستند و جزو این دسته محسوب می شوند. همچنین بعضی از چهره‌هایی که در فضای مجازی مورد پسند کاربران بودند، حالا در دنیای واقعی هم شناخته می‌شوند. مثلا بسیاری از اینفلوئنسرها با استفاده از محبوبیت‌شان توانستند برندهایی به ثبت برسانند و فعالیت خارج از فضای مجازی را شروع کنند.

اینفلوئنسری در زمینه مارکتینگ یا بازاریابی به کار می رود و بخش بزرگی از افرادی که آنها را اینفلوئنسر می نامند در واقع روی تصمیم‌گیری مخاطبانشان برای خرید کالا یا خدمات موثرند و این اصطلاح بیشتر از هر چیز بار اقتصادی دارد. به همین دلیل است که صفحه‌های این افراد کانال‌های خوبی برای تبلیغات و بازاریابی و روابط عمومی به شمار می رود.

به همین دلیل می توان گفت که اینفلوئنسر کسی است که از یک یا چند شبکه اجتماعی استفاده می‌کند تا دنبال کنندگانش را به خرید کالا از برندها و شرکت‌هایی که با آنها همکاری دارد تشویق کند. بسیاری از اینفلوئنسرها با انتشار تصاویر زیبا از خود یا محیط اطرافشان مخاطبان را جذب کرده‌ و با معرفی آنچه در این تصاویر دیده می‌شود کسب درآمد می کنند.

این افراد شناخت خوبی از آنچه در شبکه‌های اجتماعی مورد پسند کاربران است را دارند و از آن برای افزایش فالوورهای خود استفاده می کنند. همچنین اینفلوئنسرها می توانند از یک یا چند شبکه اجتماعی استفاده کنند.

با افزایش تعداد اینفلوئنسرها تولید محتوای مفید و جذاب از اهمیت بیشتری برخوردار شده است و این موضوع لازمه تبدیل شدن به اینفلوئنسر بودن است. اینفلوئنسرها در مورد موضوعات خاصی به مخاطبان خود اطلاعات می‌دهند و آنها را آگاه می‌کنند، آموزش می‌دهند و حتی بعضی از آنها همزمان با اتفاقات اجتماعی و رویدادهای سیاسی نظرات خود را با مخاطبین در میان می گذارند.

بنابراین اگر بخواهیم بدانیم اینفلوئنسر چیست باید گروه‌های مختلفی از افراد را در نظر بگیریم که همه در یک تعریف نمی‌گنجند. از کمدین‌هایی که تنها محتوای سرگرم کننده منتشر می‌کنند، تا مدل‌هایی که عکس‌های زیبا،  برایشان مخاطب جذب کرده و حتی افرادی که تنها به دلیل بعضی کارهای عجیب مشهور شده‌اند و یا با نوشتن کپشن‌های پرمحتوا محبوب شده‌اند، همه در گروه افراد پرفالووری که می‌شود اسم اینفلوئنسر را روی آنها گذاشت می‌گنجند و همگی می‌توانند از اینستاگرام و شبکه‌های اجتماعی دیگر کسب درآمد کنند.

 

اینفلوئنسر

چرا اینفلوئنسرها تا این حد تاثیرگذار هستند؟  

تاثیر اینفلوئنسرها بر تصمیم‌گیری برای خرید یا تصمیم برای مشارکت در هر کمپینی، شبیه به همان چیزی است که در دنیای تبلیغات و بازاریابی می شناسیم. اینفلوئنسرها به ما پیشنهاد می‌کنند که محصول یا خدماتی را امتحان کنیم و چون پیش از این با فعالیت‌هایشان برای جلب اعتماد ما زمینه‌سازی کرده‌اند، حالا توصیه آنها مانند پیشنهاد یک دوست روی ما اثر می‌گذارد و برخلاف تبلیغاتی که در تلویزیون و سایر رسانه‌ها می‌بینیم، شکل پیام بازرگانی ندارد.این چیزی است که به اینفلوئنسرها بیش از سایر کانال‌های تبلیغات، قدرت تاثیرگذاری بخشیده است. به همین دلیل اینفلوئنسرها باید تبلیغات و کمپین‌هایی را که در آنها مشارکت می‌کنند با دقت انتخاب کنند و بیش از حد در فعالیت‌های اقتصادی درگیر نشوند. همچنین باید همزمان با فعالیت اقتصادی به تولید محتوای قوی ادامه دهند تا ارزش صفحه آنها کم نشود.

اینفلوئنسر

چطور یک اینفلوئنسر خوب شویم؟

با جذب کاربران بیشتر و تبلیغات متنوع با محتوایی کار آمد می توانید به افزایش فالوورها دست یابید. به همین دلیل اهمیت اینفلوئنسربودن در بازاریابی تاثیرگذار بیشتر می کند. خلاقیت یکی از ویژگی‌هایی است که اینفلوئنسرها باید آن را در خود تقویت کنند تا بتوانند رشد کنند و مخاطبان خود را حفظ نمایند. در شرایطی که فعالان فضای مجازی روز به روز بیشتر می‌شوند و این شغل هر روز پرطرفدارتر می شود، خلاقیت لازمه اینفلوئنسر شدن و اینفلوئنسر باقی ماندن است چرا که محتوای غیرخلاقانه به راحتی می‌تواند میان دریایی از محتواها غرق و فراموش شود.‌

اینفلوئنسر مارکتینگ شاخه ای از علم بازاریابی است که تمرکزآن روی اشخاص خاصی در جامعه است. یک اینفلوئنسر به دلیل طیف مخاطب وسیعی که دارد پتانسیل بازاریابی بالایی خواهد داشت و در حوزه کسب و کار ارزش بالایی پیدا می کند. اینفلوئنسرها فالوئرهایی  پیگیر دارند و به خاطر شبکه اجتماعی گسترده ای که دارند به طور موثری می توانند افراد را ترغیب به خرید محصول یا خدمات کنند. برای اینکه یک اینفلوئنسر خوب باشید می بایست کارهایی انجام دهید تا مخاطبان زیادی را جذب کنید:

- شبکه اجتماعی خود را انتخاب کنید: یک اینفلوئنسر عملا نمی تواند در تمام شبکه های اجتماعی موفق باشد، به همین دلیل به جای اینکه انرژی و وقت خود را در شبکه های مختلف هدر دهید یک شبکه ای که با سلیقه شما همخوانی دارد انتخاب کنید. خیلی از افراد مشهور در اینستاگرام، هنوز هم در فیسبوک اکانت ندارند؛ با این حال تعداد زیادی فالوئر دارند. چون انرژی و وقت خود را در یک شبکه متمرکز کرده اند.

- علاقمندی خود را پیدا کنید: موضوع مهمی که باید به آن اشاره کرد این است که حتما لازم نیست علاقمندی های شما در چارچوب نرمال های مانند؛ سفر، آرایش، لباس و غیره باشد. مهم این است که بتوانید کاری را با علاقه و اشتیاق انجام دهید. اگر در یوتیوب یا اینستاگرام گشتی بزنید با افرادی مواجه خواهید شد که علاقمندی های عجیب و غریبی دارند، اما باز هم توانسته اند برای خودشانکلی فالوئرهای زیادی به دست آورده و مشهور شوند.

- در کارتان ثابت قدم باشید: چیزی که در مورد اینفلوئنسر شدن مهم است استمرار در محتواگذاری است. اگر یک پست عالی منتشر کنید و بعد تا ماه ها خبری از شما نباشد مطمئنا فالوئر زیادی نخواهید داشت. پس محتوای شما باید منظم و حتی در یک روز خاص با فواصل زمانی مشخص منتشر شود. اینطوری مخاطبان شما در آن زمان منتظر پست جدید شما خواهند بود و فالوئر بیشتری جذب خواهید کرد.

- کاری متفاوت انجام دهید: این روزها وبلاگ نویس ها و افراد زیادی وجود دارند که در اینستاگرام و سایر شبکه های مجازی در مورد سبک زندگی، مد و فشن می نویسند و مطلب منتشر می کنند. اما چندان موفق نیستند و فالوئر زیادی ندارند. پس برای آنکه اینفلوئنسر باشید ابتدا باید متفاوت از بقیه باشید و متمایز شوید.

- محتوای مناسب و پرباری تولید کنید: تولید محتوای مناسب شاید وقت زیادی از شما بگیرید ولی مطمئن باشید به زحمت آن می ارزد. چرا که این روزها محتوا حرف اول را می زند، پس سعی کنید بهترین محتوا را تولید کنید. اگر در اینستاگرام هستید سعی کنید عکسی عالی و درست و حسابی بگیرید. برای این کار وقت بگذارید و این کار را با جدیت انجام دهید و به چشم یک کسب و کار به آن نگاه کنید.

- داده ها را در نظر داشته باشید: محتواهای محبوب شبکه اجتماعی را بررسی کنید و ببیند چه نوع محتوایی با استقبال بیشتری مواجه می شود. چه پست هایی لایک بیشتری می گیرد و چه مطالبی محبوبیت بیشتری پیدا می کند. سعی کنید محتوایتان را متناسب با این تحلیل ها تولید کنید. حتی می توانید از مخاطبانتان بپرسید چه چیزی را بیشتر دوست دارند.

- برنامه ریزی داشته باشید: برای اینکه اینفلوئنسر شوید صرفا به پست گذاشتن و انتشار مطلب اکتفا نکنید. این نکته بسیار اهمیت دارد که برای انتشار مطالب خود یک استراتژی و برنامه ریزی داشته باشید و هدفمند این کار را انجام دهید.  به طور مثال فهرستی از محتواهایی که می خواهید در چند ماه آینده منتشر کنید آماده نمایید.

- تبلیغ و ترویج محتوا: شما وقت زیادی را برای تولید محتوا صرف خواهید کرد. اما اگر کسی آن را نبیند کاملا بی نتیجه است پس برای این کار 20 درصد وقت خود را صرف تولید محتوایی خود کرده و 80 درصد وقت باقی مانده خود را به تبلیغ محتوای خود اختصاص دهید.

- با اینفلوئنسرهای دیگر همکاری کنید: آسانترین راه افزایش مخاطب همکاری کردن با یک اینفلوئنسر معروف تر است. این همکاری بیشتر به نفع شما است تا اینفلوئنسر معروف پس سعی کنید در مورد یک فرد مشهور مطلب جالبی بنویسید و محتوای جذابی تولید کنید و به نوعی توجه او را جلب نمایید تا مطلب شما را منتشر کند. اگر این اتفاق بیفتد آن وقت فالوئر های زیادی را جذب خواهید کرد.

- با مخاطبان خود تعامل داشته باشید: زمانی که مخاطب زیادی نداشته باشید گفتگو با آن ها کار ساده ای است. با افزایش فالوئر ممکن است این کار وقت بیشتری بگیرد، اما ارزشش را دارد. سعی کنید به تمام کامنت ها جواب بدهید و هرکس شما را فالو کرد او را فالو بک کنید.

اینفلوئنسر

اینفلوئنسر اینستاگرام کیست؟

اینفلوئنسر اینستاگرام فردی است که از اینستاگرام برای فعالیت محتوایی خود استفاده می کند. در حال حاضر اغلب اینفلوئنسرهای دنیا حتی اگر در شبکه‌های اجتماعی دیگر هم فعالیت دارند، تلاش می‌کنند یک صفحه اینستاگرام فعال داشته باشند چرا که اینستاگرام یکی از مهم‌ترین پلتفرم‌ها برای آنها به حساب می‌آید و درآمد بالایی برایشان به همراه دارد.

اینفلوئنسرها افرادی هستند که در یک یا چند شبکه اجتماعی شناخته شده‌اند و در حقیقت به آنها سلبریتی‌های شبکه‌های اجتماعی می‌گویند.

یوتیوب یکی دیگر از پلتفرم‌های محبوب در دنیا برای اینفلوئنسرها محسوب می شود. این افراد در صورت موفقیت در یوتیوب درآمد بسیار بالایی را خواهند داشت.

فیس‌بوک از دیگر پلتفرم‌هایی است که اینفلوئنسرها در آن حضور دارند اما میزان تاثیرگذاری آنها نسبت به اینستاگرام و یوتیوب به دلیل محدودیت‌ در آن و تفاوت‌های فنی این شبکه اجتماعی کمتر است.

لینکدین هم میزبان اینفلوئنسرهایی در حوزه‌های مختلف حرفه‌ای است که در انواع مشاغل توانسته‌اند نفوذ بیشتری روی فعالان حوزه کاری خودشان پیدا کنند. در این شبکه اجتماعی بعضی از اینفلوئنسرها روی حرفه خاصی تاکید ندارند و در حیطه موفقیت‌های شغلی فعالند و افرادی از حرفه‌های مختلف آنها را دنبال می‌کنند.

توییتر هم یکی دیگر از پلتفرم هایی است که افراد پرفالوور می توانند با برندها و سازمان‌های مختلف همکاری کرده و درآمد داشته باشند. اینفلوئنسرهای توییتر اغلب در حوزه خبر و ترندها موفق هستند و شیوه تولید محتوای آنها به کلی با اینفلوئنسرهای اینستاگرامی متفاوت است.

اینفلوئنسر

نحوه کسب درآمد اینفلوئنسرها چگونه است؟

اینفلوئنسرها در هر کدام از پلتفرم‌هایی که فعالیت دارند شیوه‌های خاصی برای کسب درآمد دارند. در اینستاگرام شناخته شده‌ترین راه، انجام تبلیغات برای برندهاست که هم می‌تواند از طریق ارتباط مستقیم برند با اینفلوئنسر شکل بگیرد و هم می‌تواند به واسطه آژانس‌های تبلیغاتی صورت بگیرد.

در سایر شبکه‌های اجتماعی به جز اینستاگرام هم روش‌های مختلفی برای کسب درآمد اینفلوئنسرها وجود دارد. در توییتر و فیس‌بوک و لینکدین روندی شبیه به اینستاگرام در جریان است و برندها با ارتباط برقرار کردن با اینفلوئنسرها می‌توانند با آنها همکاری تبلیغاتی داشته باشند.

همه این شرایط کمک می کند تا اینفلوئنسری شغلی جذاب باشد و هر روز افراد بیشتری برای اینفلوئنسر شدن تلاش کنند. با جلب نظر برندها و انجام تبلیغات برای آنها می توان درآمد خوبی از اینفلوئنسر بودن داشت.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .