تبیان، دستیار زندگی

آشنایی با نحوه دریافت سیمکارت دانش آموزی

برای اولین بار در کشور سیم کارت های دانش آموزی که به طرح سیم کارت انارستان معروف است ،به صورت رایگان در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کلاس آنلاین

سیم‌کارت دانش آموزی انارستان، سیم‌کارتی اعتباری رایگان است که برای همه ی دانش آموزان ایرانی به منظور پاسخ به نیازها و خواسته‌های آنها طراحی شده و برای اولین بار در کشور عرضه می‌شود.

این سیم‌کارت تمامی نیازهای مکالمه و پیامک این گروه  را پوشش می دهد و امکان استفاده از فضای اینترنتی سالم، امن و پرسرعت، با بسته های متنوع، متناسب با سن آنها را فراهم می‌کند. از طریق این سیم کارت امکان اتصال به دنیای بزرگی از برنامه‌های جذاب و مفید فراهم میشود.


ویژگی های سیم کارت دانش آموزی


 این سیم کارت 500 تومان شارژ اولیه دارد و دانش آموزان به اینترنت داخلی  دسترسی دارند.همچنین سیم کارت انارستان ، امکان استفاده از سرویس هایی مانند مشاوره آنلاین، رایا مدرسه، کتابخانه دیجیتال، فروشگاه محتوای درسی، آزمون آنلاین، مشاوره هوشمند تلفنی را در اختیار کاربر قرار می دهد.

همچنین با این سیم کارت ،امکان مکالمه و ارسال پیامک در سرتاسر ایران برای کاربر فراهم می باشد و  کلیه بسته‌های پیامک و طرح‌های تشویقی بر روی آن فعالسازی می شود.

ارائه اینترنت پرسرعت امن و سالم از بستر سرور هوشمند، قابلیت فعالسازی کلیه بسته های دیتای موجود مختص سیم کارت های اعتباری، اختصاص شماره تلفن به سیم کارت در لحظه فعالسازی و امکان مکالمه و ارسال پیامک در سرتاسر ایران از دیگر مزایا و ویژگی های این سیم کارت می‌باشد.

 این سیم‌کارت تمامی نیازهای مکالمه و پیامک این گروه را پوشش می دهد و امکان استفاده از فضای اینترنتی سالم، امن و پرسرعت، با بسته های متنوع، متناسب با سن آنها را فراهم می‌کند.


 کد فعال سازی:


 کاربر ابتدا باید کد فعال سازی را با یکی از سه روش زیر دریافت کند:

ارسال پیامک: یکی از روش ها این که کد 220 به شماره 30006860 ارسال کند و از طریق کد فعال‌سازی برای او پیامک خواهد شد.

کارت‌های فعال‌سازی: روش دیگر اینکه کارت‌های فعال‌سازی چاپ شده است که بر روی آن کد فعال سازی درج شده است و کاربر با مراجعه به مدارس و یا مراکز علمی آن را دریافت می کند.

مراجعه مشترک به دفتر امور مشترکین همراه اول: روش سوم هم کار بر می تواند به دفتر امور مشترکین همراه اول مراجعه کند.
کلاس آنلاین

فعال‌سازی سیم‌کارت:


برای فعال‌سازی این سیم‌کارت‌ کافی است پدر و یا مادر با در دست داشتن کارت و یا کد فعال‌سازی سیم‌کارت، تصویر کارت ملی پدر یا مادر و تصویر شناسنامه دانش آموز به دفاتر همراه اول مراجعه کنند.

این نکته را باید توجه داشته باشید که هر دانش آموز تنها مجاز به ثبت نام و دریافت یک عدد سیم کارت دانش آموزی خواهد بود و مالکیت سیم کارت به نام والدین دانش آموز می‌باشد و فعال سازی این سیم کارت برای مشترک رایگان و تنها در صورت حضور یکی از والدین با ارائه شناسنامه و کارت ملی صورت می پذیرد و این سیم کارت غیر قابل واگذاری می باشد.

والدین باید برای دریافت سیم کارت دانش آموزی ، اصل کارت ملی خود  و همچنین دانش آموز را به همراه داشته باشند و با مراجعه به مدرسه و یا از طریق نماینده انارستان  این سیم کارت را تهیه کنند.

بعد از فعال شدن سیم کارت، بسته خوش آمد گویی شامل اینترنت پر سرعت نسل سوم به کاربر تعلق می‌گیرد. برای استفاده از بسته خوش‌آمد سیم‌کارت انارستان باید در بازه زمانی 90 روز (سه ماهه)بعد از دریافت سیم‌کارت و فعال‌سازی، آن را به هر میزان شارژ کنید.

در این صورت یک بسته هدیه 30 روزه شامل 3 گیگابایت اینترنت پرسرعت نسل چهار و نیم، 100 دقیقه مکالمه درون شبکه و 100 عدد پیامک داخل شبکه برای کاربر فعال می‌شود.

برای فعال کردن بسته اینترنتی مشترکین میتوانند با شماره گیری کد دستوری *100*6*6# یا *100*66# بسته‌های دیتای انارستانی مختص کودک و نوجوان که دربسته‌های هفتگی، ماهانه، سه ماهه ، شش ماهه و یکساله می‌باشد دریافت کنند.

 همچنین والدین این نکته را هم توجه داشته باشند که تعرفه مکالمه درون شبکه، تلفن ثابت و تماس با سایر اپراتورهای داخل کشور، تعرفه پیامک فارسی یا انگلیسی درون شبکه و سایر اپراتورهای داخل کشور مشابه سیم کارت های اعتباری عادی همراه اول است.

 والدین باید برای دریافت سیم کارت دانش آموزی ، اصل کارت ملی خود و همچنین دانش آموز را به همراه داشته باشند و با مراجعه به مدرسه و یا از طریق نماینده انارستان این سیم کارت را تهیه کنند.


 دریافت سیم‌کارت‌ رایگان دانش‌آموزی ایرانسل


 شرکت ایرانسل هم مانند همراه اول ، به‌مناسبت آغاز سال تحصیلی 1399- 1400سیم‌کارت رایگان دانش‌آموزی در اختیار خانواده ها قرار می دهد.

والدین می توانند برای دریافت سیم‌کارت‌ رایگان دانش‌آموزی برای فرزندان خود  به فروشگاه اینترنتی ایرانسل مراجعه کنند و و در قسمت سیم‌کارت اعتباری، سیم‌کارت رایگان دانش‌آموزی را انتخاب کنند.

همان طور که گفتیم سیم‌کارت‌ رایگان دانش‌آموزی صرفا به اینترنت داخلی دسترسی خواهند داشت و تنها پس از شماره‌گیری کد دستوری #4*3*555*، دسترسی به اینترنت بین‌الملل برقرار می‌شود.

در صورت تمایل به محدود سازی مجدد دسترسی به اینترنت بین‌الملل، کد دستوری #3*3*555* را شماره‌گیری کنید.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .