تبیان، دستیار زندگی

آشنایی با طرز تهیه پاستیل خانگی

پاستیل ،یکی از تنقلات بسیار خوشمزه ای است که همه افراد مخصوصا کودکان عاشق آن هستند، به همین خاطر بیشتر مادران سعی می کند این خوراکی خوشمزه را خودشان تهیه کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
پاستیل
توصیه می شود مادرانی که سلامتی فرزندانشان برای آنها اهمیت دارد، این خوراکی خوشمزه را در خانه درست کنند تا از کیفیت آن مطمئن شوند.

پاستیل خانگی از نظر تازه بودن و هزینه هم بسیار بهتر است و همچنین از نظر مواد نگهدارنده، طعم دهنده هایی با شکر و نمک زیاد و … سالم تر خواهد بود.

 در این مطلب قصد داریم شما را با طرز تهیه پاستیل خانگی آشنا کنیم:  

 برای تهیه پاستیل خانگی باید از پودر ژله استفاده کنید. مواد لازم برای تهیه آن:

پودر ژله با طعم دلخواه : ۱ بسته

آبجوش : ۱ لیوان

پودر ژلاتین دو قاشق چای خوری

شکر : مقداری در صورت دلخواه

 نکته: چون اصولا پودر ژله هم دارای شکر می باشد، اگر از میزان شکر موجود در پودر اطلاع دارید بهتر است مقدار خیلی کمتری از شکر استفاده کنید.

 
بهتر است پیش از ریختن مواد داخل قالب پاستیل، مواد را در ظروفی شبیه به قهوه جوش بریزید که راحتتر بتوانید داخل قالب بریزید و مواد به بیرون نریزد.


طرز تهیه:

برای تهیه پاستیل با پودر ژله باید ابتدا پودر ژله را با ۱ لیوان آب جوش کاملا حل کنید. درست مثل زمانی که می خواهید ژله درست کنید.

سپس ۲ قاشق پودر ژلاتین را به آن اضافه کنید  و خوب هم بزنید.برای اینکه پودر ژلاتین کامل در مخلوط  پودر ژله و آب حل شود، می توانید بعد از ریختن پودر ژلاتین ظرفی را که در آن پودر ژله و ژلاتین را ریخته اید روی کتری  یا سماور بگذارید و هم بزنید تا مواد کاملا با یکدیگر مخلوط و یکدست شود و مایعی صاف و شفاف به دست آید.

 فقط کاملا مواظب بخار کتری باشید تا بخار دست شما را نسوزاند. بعد از آماده شدن مواد به مهمترین بخش کار می رسیم که دقیقا همین بخش علاقه مهمانان و کودکان شما را به خوردن پاستیل خانگی شما زیاد می کند و آن انتخاب قالب های خوشگل و مناسب و طرح دار است.

قالب پاستیل بهتر است سیلیکونی  باشد تا پاستیل راحتتر از آن جدا شود. بعد از انتخاب قالب آن را خیلی کم چرب کرده و از مایع پاستیل آماده شده درون آن بریزید. سپس پاستیل را به مدت ۲ تا ۳ ساعت در پخچال بگذارید تا آماده ی سرو شود.

پاستیل خانگی با گلوکز:


برخی افراد برای تهیه پاستیل از گلوکز هم استفاده می کنند. مواد لازم برای تهیه این روش:

شکر:یک دوم پیمانه

گلوکز مایع:یک چهارم پیمانه

پودر ژلاتین:یک چهارم پیمانه

آب میوه طبیعی (آب انار)
پاستیل

طرز تهیه:

برای تهیه پاستیل در این روش شکر و پودر ژلاتین رو با هم مخلوط کنید و گلوکز را به آنها اضافه کنید و بعد و آب میوه رو هم اضافه کنید و روی حرارت ملایم قرار بدهید.

اجازه دهید تا مایع به جوش بیاید و شفاف شود و بعد صبر کنید تا کمی از حرارت بیفتد و قالبهای مخصوص را با آب سرد مرطوب کنید و مایع را به آرامی درون قالبها بریزید و بعد قالبها را در یخچال قرار دهید.

بعد از اینکه مواد درون قالب سفت شد ، آن را مانند ژله که از قالب جدا می کنید ، پاستیل ها را هم از قالب جدا کنید و اگر دوست داشتید در شکر دانه ریز آن را بغلطانید.

 قالب پاستیل بهتر است سیلیکونی باشد تا پاستیل راحتتر از آن جدا شود

 نکته:

 می توانید کمی هم از رنگ خوراکی استفاده کنید.

بهتر است پیش از ریختن مواد داخل قالب پاستیل، مواد را در ظروفی شبیه به قهوه جوش بریزید که راحتتر بتوانید داخل قالب بریزید و مواد به بیرون نریزد.

به جای استفاده از پودر ژله میتوانید از انواع آب میوه، شربت یا نوشابه استفاده کنید و در این حالت تنها تفاوت نیاز به استفاده از مقدار بیشتری پودر ژلاتین است تا باعث سفت شدن مواد پاستیل بشود.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .