تبیان، دستیار زندگی

حرف‌های بی بی (2)

اول پیش نیازها را پاس کنید!

برای داشتن یک ازدواج موفق باید مقدمات آنرا فراهم کنید. به آمادگی‌هایی برسید تا بتوانید خوشبختی را به دست آورید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
ازدواج
وقتی بحث ازدواج به میان آمد باخودم فکر کردم آیا می‌توانم یک فرد مستقل از خانوده‌ام باشم؟ داشتن یک زندگی مستقل نیاز دارد تا توانایی‌های مالی را به دست بیاورم. باید بتوانم در برخی مواقع حساس خودم تصمیم بگیرم. انعطاف‌پذیری لازم را داشته باشم و حتی در رفتارهای اجتماعی‌ام نیز موفق عمل کنم.
به قول بی بی که می گفت:
اینکه وقتی بزرگ می شی و پشت لبت سبز می شه باید زن بگیری، همه ی ماجرا نیست. باید ببینی واسه مرد زندگی بودن آماده شدی یا نه؟ امروز مرد یک خونه می‌شی و فردا به امید خدا بابای چند تا بچه‌ی قد و نیم قد. آقاجونت وقتی اومد خواستگاریم هرچند به نسبت جوان های امروز سن‌وسالی نداشت اما واسه خودش مردی بود. خوب می‌تونست زندگی رو اداره کنه و تصمیم های مهم بگیره. منم از پس خیلی کارها بر میومدم. هنوز یک ماه از زندگیمون نگذشته بود که مهمونی می دادم بیا و ببین.

آمادگی های لازم برای تشکیل زندگی:

_ اولین آمادگی لازم، بلوغ جنسی است. صفات ثانویه ی زنانه و مردانه پیدا کردن و توانایی فرزندآوری از ویژگی‌های این نوع بلوغ است که باید اتفاق بیافتد.

درست است که علاقه و احترام به خانواده همیشگی بوده و پایدار خواهد بود اما استقلال فردی و عاطفی و نداشتن وابستگی بیش از حد به خانواده‌ی پیشین برای شروع زندگی جدید الزامی است.



_ بلوغ عقلی نیز از ضروریات ازدواج است یعنی  فرد سنجیده عمل کند، بداند که در موقعیت های مختلف چگونه رفتار کند و با انسان های متفاوت چطور حرف بزند. بتواند رفتار معقولی از خود نشان دهد.

برای ازدواج رسیدن به بلوغ اجتماعی هم مهم است. کسی به بلوغ اجتماعی برسد، به عنوان یک فرد از اجتماع می‌تواند رفتار صحیحی داشته باشد. در اجتماع با افراد ارتباط صحیح برقرار می کند و در حرکت های اجتماعی شرکت کرده و منفعلانه برخورد نخواهد کرد.

_ توانمندی اقتصادی در ازدواج لازم است یعنی فرد بالقوه توانایی داشته باشد که اگر زندگی مشترک تشکیل داد، آنرا اداره کند و بخشی از این توانایی را نشان داده باشد. دیگر به طور کامل به خانواده‌ی پدری‌اش وابسته نباشد اما ممکن است کمی هم از آنها کمک بگیرد.

_یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های لازم برای ازدواج پختگی شخصیت است. درست است که علاقه و احترام به خانواده همیشگی بوده و پایدار خواهد بود اما استقلال فردی و عاطفی و نداشتن وابستگی بیش از حد به خانواده‌ی پیشین برای  شروع زندگی جدید الزامی است.

همراهان عزیز، با توجه به گسترش سامانه همسان گزینی تبیان، لازم است جهت استفاده از خدمات همسان‌گزینی یا مشاوره اپلیکیشن همدم را از طریق لینک زیر دریافت و نصب نمایید، این سامانه در سراسر کشور فعال است.
بخش همسان گزینی تبیان