تبیان، دستیار زندگی

چگونه به صورت آنلاین بهترین معلم خصوصی با نرخ مناسب انتخاب کنیم؟

برای هر درس و رشته ای در سایت تدریس خصوصی ایران مدرس می توانید کاملترین لیست اساتید با اطلاعات کامل را مشاهده نمائید و بدون واسطه با بهترین اساتید در ارتباط باشید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

معلم خصوصی
 
در این مقاله در رابطه با نحوه انتخاب آنلاین، مستقیم و بدون واسطه بهترین معلم خصوصی با نرخ مناسب توضیح داده می شود. با در نظر گرفتن نکات ارائه شده در این بخش می توانید یکی از بهترین معلم های خصوصی ایران را با قیمت خوب داشته باشید و نتیجه بسیار خوبی در امتحان و یا کنکور بگیرید.

برای اینکه بهترین استاد و معلم خصوصی تهران و کل ایران را به صورت آنلاین و بدون واسطه بتوانید انتخاب کنید و با خود اساتید مستقیما در ارتباط باشید باید به سایت های تخصصی تدریس خصوصی داخل ایران مانند ایران مدرس www.IranModares.com و یا سایت های خارجی مشابه مانند www.tutor.com مراجعه نمائید. البته واضح است که کار کردن با سایت های ایرانی و برگزاری کلاس با معلم های داخل کشور به صورت آنلاین و یا حضوری هم راحت تر و پربازده تر است و هم اینکه هزینه مناسبتری خواهد داشت. در سایت ایران مدرس تا سال 99 بیش از 21000 مدرس ثبت نام کرده اند و رزومه کامل و سوابق تدریس و همچنین شماره تماس مستقیم اساتید و معلم های خصوصی ارائه شده است. اساتید ثبت نامی در سایت ایران مدرس هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین خدمات تدریس خصوصی را ارائه می کنند و هر استاد مشخص کرده است که برای هر ساعت و یا هر جلسه کلاس تدریس خصوصی چه هزینه ای را مد نظر دارد. در این سایت نظرات شاگردهای قبلی و مدرک تحصیلی و رزومه کاری برای بسیاری از اساتید همراه با فیلم نمونه تدریس درج شده است. در نتیجه با آگاهی کامل می توانید بهترین معلم خصوصی تهران و سراسر ایران را به نرخ بسیار مناسب برای خودتان انتخاب نمائید. برای هر درس و رشته ای در سایت تدریس خصوصی ایران مدرس می توانید کاملترین لیست اساتید با اطلاعات کامل را مشاهده نمائید و بدون واسطه با بهترین اساتید در ارتباط باشید. به منظور انتخاب بهترین مدرس خصوصی با نرخ مناسب موارد زیر را مد نظر داشته باشید:

1- فقط روی ارزان هماهنگ کردن کلاس ها متمرکز نشوید


اگر تمام تمرکز شما روی این باشد که کلاس با نرخ ارزان هماهنگ شود واضح است که فرصت داشتن یک استاد خوب را از دست خواهید داد. شما می توانید در مرحله اول اصلا به قیمت های درخواستی اساتید توجه نکنید و فقط رزومه کاری و سوابق تدریس ایشان را مد نظر داشته باشید. سعی کنید بهترین استاد که از نظر خودتان معلم خوبی است را انتخاب کنید. می توانید 5 استاد خوب را انتخاب نمائید و از بین این اساتید با معلمی که بهترین و مناسب ترین قیمت را درخواست کرده است تماس بگیرید. فکر نکنید که بهترین معلم های خصوصی حتما با نرخ خیلی بالا تدریس می کنند. شما در سایت ایران مدرس می توانید یک مدرس خصوصی بسیار عالی که قیمت معقول و منصفانه ای را درخواست کرده است را انتخاب نمائید. در ضمن، درست است که نرخ هر جلسه تدریس یک استاد خوب ممکن است بالاتر باشد، اما چون در تعداد جلسات کمتر درس را به پایان می رساند و کیفیت کار هم بهتر است و از نتیجه گرفتن خودتان مطمئن تر هستید، نهایتا به نفع شما خواهد بود.

در ادامه از طریق یک مثال این مسئله را بیشتر مورد بررسی قرار می دهیم. فرض کنید یک معلم با سطح متوسط با هر جلسه 70 هزار تومان تدریس خصوصی ریاضی دبیرستان یا دانشگاهی را انجام دهد و یکی از بهترین اساتید 150 هزار تومان برای هر جلسه بخواهد. استاد اول ممکن است در 10 جلسه درس را با کیفیت معمولی به پایان برساند و هزینه کل کلاس های ایشان 700 هزار تومان خواهد شد. استاد دوم که یکی از بهترین مدرسین خصوصی است در 5 جلسه همان مباحث را به پایان می رساند و کیفیت کار ایشان هم بیشتر است. در حالت دوم هزینه شما 750 هزار تومان خواهد شد. شما فقط 50 هزار تومان بیشتر پرداخت کرده اید اما زمان کمتری هم از شما گرفته شده است و در ضمن کیفیت کلاس ها و نتیجه شما در امتحان و یا کنکور هم بهتر خواهد شد. این مثال نشان می دهد که فقط روی ارزان بودن قیمت هر جلسه تدریس اساتید نباید تمرکز کنید و سعی کنید داشتن یک استاد خصوصی برتر و عالی را در اولویت اول قرار دهید. به این ترتیب بهتر نتیجه می گیرید و زمان و هزینه کمتری را هم از دست خواهید داد. مطالعه کنید: توضیحات بیشتر در رابطه با نحوه انتخاب معلم خصوصی با نرخ مناسب

معلم خصوصی

2- اطلاعات ثبت شده برای اساتید را با دقت بررسی نمائید


همانطور که گفته شد، در سایت ایران مدرس اطلاعات بسیار کاملی برای اساتید و مدرسین تدریس خصوصی ثبت شده است. برای اینکه با یکی از بهترین معلم های خصوصی و با قیمت خوب کلاس داشته باشید باید اطلاعات ثبت شده برای اساتید را با دقت بررسی کنید. تعدادی از اطلاعات ثبت شده برای معلم های خصوصی ثبت نامی در ایران مدرس که می تواند ملاکهای خوبی برای انتخاب مدرس خصوصی باشد در ادامه توضیح داده شده است.

2-1- دانشگاه محل تحصیل و مدرک تحصیلی


در سایت ایران مدرس و در بخش تدریس خصوصی این سایت به آدرس https://teaching.iranmodares.com/teaching-index.php برای تمامی اساتید، دانشگاه محل تحصیل و مدرک تحصیلی ثبت شده است. بسیار خوب است با استادی کلاس داشته باشید که در رشته تحصیلی خوب و در دانشگاه معتبر درس خوانده باشد و مدرک ارشد یا دکتری دارد. اگر به عنوان مثال قصد دارید برای یادگیری زبان انگلیسی یک استاد و معلم خوب داشته باشید بهتر است با معلمی کلاس داشته باشید که در رشته زبان انگلیسی درس خوانده است، مدرک ارشد یا دکتری زبان انگلیسی دارد، مدرک آیلتس یا تافل دارد و در دانشگاه معتبر دولتی درس خوانده است. یک معلم خصوصی که خودش در دانشگاه خوب درس خوانده است مشخص است که توانایی بالایی دارد و در نتیجه، علاوه بر تدریس بهتر و با کیفیت تر، می تواند به شاگردهای خودش در کلاس های خصوصی مسیر موفقیت را بهتر نشان دهد. از استادی که در دوران تحصیل خودش موفق نبوده است نمی توان انتظار داشت بتواند شاگردهایش را به موفقیت برساند. بنابراین روی مدرک تحصیلی و دانشگاه محل تحصیل استاد انتخابی خودتان حساس باشید و حتی برای اطمینان می توانید مدرک استاد را از ایشان بخواهید.

2-2- سوابق تدریس و رزومه کاری


در سایت معلم خصوصی ایران مدرس سوابق تدریس و رزومه کاری اساتید هم ثبت شده است. استادی که تجربه بالایی دارد و در مدارس و دانشگاهها و آموزشگاههای مختلفی تدریس کرده است و رزومه قوی و پرباری دارد مسلما قابل اعتمادتر هم هست. اساتید مجرب با شاگردهای بیشتری سر و کار داشته اند و بهتر می دانند چگونه کلاس را مدیریت کنند و برای هر شاگرد چگونه درس را ارائه نمایند. البته سابقه تدریس به تنهایی معیار نیست و در کنار موارد دیگر این مورد را هم باید در نظر داشته باشید. اگر بین دو استاد و معلم خصوصی خوب شک داشتید که کلاس را با کدام مدرس برگزار کنید و مشخصات ایشان نزدیک به هم بود، با استادی کلاس برگزار کنید که سابقه کاری بالاتری دارد.

2-3- فیلم نمونه تدریس


در ایران مدرس بسیاری از اساتید خوب و بهترین معلم های خصوصی که به صورت جدی تری کار تدریس خصوصی را دنبال می کنند برای دروس تدریس خودشان فیلم نمونه تدریس هم قرار داده اند. می توانید فیلم و ویدیوی نمونه تدریس این اساتید را ببینید و از نحوه تدریس ایشان مطمئن گردید. شاید این فیلم های نمونه تدریس خصوصی بیشتر از هر اطلاعات دیگری بتواند به شما در انتخاب یک معلم خصوصی خوب کمک کند. در هر صورت، همه ی موارد را با هم در نظر داشته باشید و به این ترتیب یکی از بهترین اساتید را انتخاب خواهید کرد.

2-4- نظرات شاگردهای قبلی


نظرات شاگردهای قبلی هم می تواند ملاک خوبی برای انتخاب یک معلم خصوصی برتر و خوب باشد. برای هر کالا و خدماتی اگر شما بدانید که مشتری های قبلی راضی هستند مسلما برای خرید آن کالا و یا دریافت آن خدمات رغبت بیشتری خواهید داشت. در کار تدریس خصوصی هم وقتی شاگردهای قبلی یک استاد خوب نتیجه می گیرند مشخص است که آن استاد کارش خوب است و می توانید به ایشان اعتماد نمائید.

2-5- نحوه تدریس در جلسه اول


با در نظر گرفتن تمام مواردی که در بالا گفته شد، می توانید یک استاد خوب برای خودتان انتخاب کنید اما در نهایت باید نحوه تدریس معلم خصوصی در اولین جلسه تدریس را ببینید. با برگزاری اولین جلسه از انتخاب خودتان مطمئن خواهید شد. بهترین معلم های خصوصی، اگر از نحوه تدریس ایشان راضی نباشید، جلسه اول حتی مبلغی دریافت نمی کنند.

3- به صورت مستقیم و تلفنی با استاد و معلم خصوصی حرف بزنید


همانطور که گفته شد، در ایران مدرس شماره تماس مستقیم اساتید ارائه شده است. می توانید با استاد مورد نظرتان تماس بگیرید و از نحوه حرف زدن ایشان و میزان اعتماد به نفسی که دارد می توانید مطمئن شوید که یک معلم مناسب را انتخاب کرده اید. باز هم تاکید می شود تمام موارد را با هم و در کنار هم مد نظر داشته باشید.

منبع: ایران مدرس