تبیان، دستیار زندگی

طرز تهیه کشمش پلو با عدس

کشمش پلو با عدس غذایی بسیار مقوی و خوشمزه است، ترکیب کشمش و عدس در پلو باعث به‌وجود آمدن طعمی بی‌نظیر در این غذا می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
عدس پلو
کشمش پلو یکی از غذاهای محبوب ایرانی است، این غذای خوشمزه علاوه بر اینکه یک غذای خانگی است، به عنوان نذری هم در مراسم های مذهبی سرو می شود.

دستور پخت عدس پلو با کشمش


مواد لازم:

کشمش پلو با عدس غذایی بسیار مقوی و خوشمزه است، ترکیب کشمش و عدس در پلو باعث به‌وجود آمدن طعمی بی‌نظیر در این غذا می‌شود.


- برنج                                  ۳ پیمانه
- گوشت چرخکرده                  ۲۰۰ گرم
- کشمش پلویی                     ۱ پیمانه
- عدس                                ۱ پیمانه
- پیاز متوسط                       ۲ عدد
- کره                                   ۱ قاشق غذاخوری
- روغن                                به میزان لازم
- زعفران                              ۱ قاشق غذاخوری
- نمک، فلفل سیاه و زردچوبه   به میزان لازم

طرز تهیه:
- برنج را بخیسانید سپس برنج را به همراه مقداری نمک بجوشانید.

- عدس را به مدت دو ساعت بخیسانید تا علاوه بر اینکه نفخ آن برطرف شود بلکه سریعتر هم بپزد. سپس عدس را به همراه چند لیوان آب داخل یک قابلمه ریخته و اجازه دهید تا کاملا بپزد.

- یکی از پیازها را به صورت نگینی خرد کنید و با مقداری روغن تفت دهید تا پیاز نرم شود سپس زردچوبه و فلفل سیاه اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا پیاز با ادویه ها یکدست شود.

بعد از اینکه عدس ها کاملا پخته شد آب عدس ها راخالی کنید و با پیاز کمی تفت دهید و بعد از اینکه پیاز و عدس خوب با هم ترکیب شد آن را با برنج آبکش شده مخلوط کنید.

یک قابلمه انتخاب کنید و مقداری روغن در آن بریزید، سپس به انتخاب خود برای ته دیگ از نان لواش یا سیب زمینی ورقه شده استفاده کنید.

مخلوط برنج و عدس را داخل قابلمه بریزید و حرارت را زیاد کنید تا برنج بخار کند بعد از اینکه برنج بخار کرد حرارت زیر قابلمه را کم کنید. و اجازه دهید تا برنج دم بکشد.

حالا یک ماهیتابه بردارید و آن را روی حرارت قرار دهید و کمی روغن بریزید. بعد از داغ شدن روغن پیازهای باقیمانده را خرد کرده و در تابه تفت بدهید. بعد از نرم شدن پیاز گوشت چرخ کرده را اضافه کرده و مقداری زردچوبه و فلفل سیاه به مواد بزنید و تفت دهید. در ادامه کشمش را به تابه اضافه کرده و کمی تفت دهید تا نرم شود.

بعد از اینکه برنج شما دم کشید، کمی از برنج را با زعفران دم کرده و کره مخلوط کنید، غذا را در ظرف مورد نظرتان بکشید و با برنج زعفرانی و مخلوط گوشت چرخ کرده و کشمش تزیین کرده و سرو کنید.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .