تبیان، دستیار زندگی

مشاوره آنلاین بهترین انتخاب در شرایط فعلی است

مشاوره آنلاین روانشناسی یک نوع مشاوره روانشناسی است كه با رواندرمانی های سنتی در مراکز مشاوره شباهت بسیاری دارد. اگر در هر شرایطی به مشاوره و خدمات روانشناسی نیاز پیدا کردید می توانند از مشاوره آنلاین برای حل مشکلات خود استفاده کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مشاوره آنلاین

در رابطه با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین به یک فرد آگاه تبدیل شوید. مطالبی که در ادامه می آید به شما در انتخاب مشاور و تصمیم گیری درباره نحوه دریافت مشاوره روانشناسی و خانواده کمک خواهد کرد.

با کلیک بر روی ماوس یا لمس برنامه مورد نظر در اینترنت می توانید به مشاوره آنلاین دسترسی فوری و راحت داشته باشید. استفاده از مشاوره آنلاین برای بسیاری از افرادی که به اینترنت دسترسی دارند و به دنبال کمک هستند می تواند راحت باشد.

مشاوران و روانشناسان با استفاده از ابزارهای مبتنی بر اینترنت خدمات متنوعی ازجمله مشاوره خانواده آنلاین را فراهم آورده اند. باید توجه داشت که هرچند مشاوره آنلاین نسبتا جدید هست اما پژوهش های علمی و دانشگاهی نتایج امیدوار کننده ای درباره مزایای آن گزارش کرده اند.

مشاوره آنلاین چگونه تعریف می شود؟


مشاوره آنلاین، آسایش و مراقبت را از مطب روانشناس مستقیماً از طریق تماس صوتی یا تصویری آنلاین به محل شما منتقل می کند. افراد در سنین مختلف با داشتن یک اتصال اینترنتی معتبر و دستگاه مجهز به دوربین می توانند بوسیله یک متخصص روانشناسی به خدمات روانشناسی با کیفیت دسترسی پیدا کنند. جلسات مشاوره آنلاین بر روی یک سرور ایمن انجام می شود و فقط توسط متخصص روانشناسی شما قابل دسترسی است، بنابراین هرگز نیازی به نگرانی ندارید.

چرا مردم به مشاوره آنلاین علاقه دارند؟


مشاوره آنلاین در مقایسه با مراجعه به مرکز مشاوره مزیت های مشخص و قابل توجهی ارائه می دهد. در زیر به برخی از این مزایا اشاره خواهد شد.

·         مشاوره آنلاین می تواند به سهولت انجام پذیرد. دریافت مشاوره آنلاین می تواند زمان کمتری از روزمره شما رابه خود اختصاص دهد.

·         با استفاده از مشاوره آنلاین دیگر نیاز نیست که نگران ترافیک باشید. برای دیدار با روانشناس خود نیازی به طی مسافت طولانی نخواهد بود. شماره را بزنید یا به یک سایت وارد شوید و جلسه در هر کجا که هستید براحتی برگزار خواهد شد.

·         مشاوره آنلاین در مقایسه با مشاوره های حضوری سنتی می تواند هزینه کمتری لازم داشته باشد.

·         ارتباطات آنلاین و بخصوص ارتباط با مشاور آنلاین برای بسیاری از افراد از قبیل بزرگسالان جوان بواسطه آشنایی آنها با تکنولوژی می تواند پذیرش بهتری به همراه داشته باشد.

·         امکان دسترسی به مشاور آنلاین برای همه افراد از جمله آنهایی که در شهرها و یا حتی روستاهای دورتر زندگی می کنند فراهم می شود.

مشاوره آنلاین

یک موج فزاینده از مشاوره آنلاین در حال شکل گیری است


ماهیت انعطاف پذیر مشاوره آنلاین مزایای قابل توجه و درنتیجه تقاضای بالایی برای افراد جامعه به همراه دارد اما ضروری است که در این فرایند تعهد به شایستگی انجام درمان رعایت شود. در طی چند سال اخیر خدمات مشاوره آنلاین روانشناسی رشد بسزایی داشته اند. سهولت دسترسی و امکان برنامه ریزی موثر برای دریافت مشاوره دلیلی برای این امر در نظر گرفته می شود.

بسیاری از افراد عنوان کرده اند که اگر امکان دریافت مشاوره آنلاین برای آنها پیش نمی آمد ممکن بود اقدام به دریافت مشاوره نکنند. این افراد اولین مشاوره های خود را به شیوه آنلاین انجام داده اند و برخی از آنها برای ادامه روند مشاوره به مراکز مشاوره مراجعه کردند. چراکه وقتی یکبار مشاوره دریافت کنید به احتمال زیادی با مزایای آن آشنا خواهید شد.

جنبه های منفی مشاوره آنلاین را نیز بشناسیم


پیشرفت در خدمات مشاوره آنلاین به معنای این است که امروزه گزینه های مختلف و زیادی برای دریافت مشاوره وجود دارد. با این حال ممکن است افرادی که با تکنولوژی نا آشنا هستند برای استفاده از مشاوره آنلاین دچار مشکل باشند. ممکن است برخی از سایت ها یا نرم افزارهای موجود دارای مجوز یا واجد شرایط برای کار درمانی با کفایت نباشند. هرچند این موارد می توانند بسیار اندک باشند اما لازم است که در فرایند مشاوره و درمان به این موارد توجه کرد. چراکه مشاوره و رواندرمانی اثرگذار لازمه تخصص، تجربه و تعهد است.

مشاوره آنلاین در دوران محدودیت های کرونایی


سال ها قبل از شکل گیری مشاوره های آنلاین از مشاوره تلفنی استفاده می شد. گزارش هایی که از کیفیت این نوع مشاوره ارائه شده بود رضایت بخش بوند. از حدود یک دهه پیش مشاوره آنلاین شروع به شکل گیری کرد و این روزها با محدودیت های دوران کروناویروس مردم از مشاوره آنلاین بیشتر از قبل استفاده می کنند.

در شرایط سخت و دشوار از قبیل شرایط فعلی مشاوره آنلاین می تواند به لحاظ پشتیبانی و پیگیری درمان یک سیستم تاثیرگذار به حساب بیاید. فرض کنید در شرایطی که نمی توان از خانه خارج شد به مشاوره نیاز پیدا می کنید و کافی است که ابزارهای ارتباطی مبتنی بر اینترنت یا حتی تلفن دسترسی داشته باشید. شما می توانید با صرف زمان مناسبی به مشاوره روانشناسی دست پیدا کنید.

 
مشاوره آنلاین
سخن پایانی

مشاوره آنلاین روانشناسی یک نوع مشاوره روانشناسی است كه با رواندرمانی های سنتی در مراکز مشاوره شباهت بسیاری دارد. اگر در هر شرایطی به مشاوره و خدمات روانشناسی نیاز پیدا کردید می توانند از مشاوره آنلاین برای حل مشکلات خود استفاده کنید.

مراكز معتبر روانشناسی که دارای مجوزهای لازم می باشند این خدمات را ارائه می دهند و شما می توانید برای پیدا كردن مشاور به سایت drraminalavi.com مراجعه كنید و یا از دوستان و افراد مطلعی كه سابقه‌ استفاده از این گونه خدمات را داشته اند كمك بگیرید. در صورت تمایل به مراجعه و تماس تلفنی با دکتر رامین علوی می توانید از آدرس و شماره تلفن مرکز شماره که در زیر آمده استفاده کنید:

خیابان ولی عصر بالاتر از ظفر خیابان بابک بهرامی پلاک 81 واحد 8 طبقه 4- تلفن: 02188202476