تبیان، دستیار زندگی

بله گفتن در شرایط خاص

ازدواج با کسی که سن و سالش از شما بیشتر است نیاز به بررسی دقیق تری دارد.نمی توان تنها طبق این موضوع قضاوت کرد که چنین ازدواجی درست است یا نه.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
همسر
سوال کاربر: دختری 27 ساله هستم. دانشجوی فوق‌لیسانس معماری و ازلحاظ مالی کاملاً تأمین هستم. هم خودم مشغول به کارم هم وضع مالی خانواده خوب است. سن 21 سالگی ازدواج کردم و بعد از یک سال و نیم سال جدا شدم. بعدازآن برای ازدواج با موارد زیادی آشنا شدم اما هیچ‌کدام مناسب نبودند. الان با یکی از دوستان پدرم آشنا شدم 48 ساله و مرد کامل اما تا الان ازدواج‌ نکرده و موقعیت خوبی هم دارند.
به دلیل سنشان کمی نگران هستم. نمی‌دانم مشکلی پیش می‌آید یا نه؟ من خودم دوست دارم با این مرد ازدواج کنم. ظاهر خوبی دارد و اصلاً سنش را نشان نمی‌دهد. خیلی ابراز علاقه می‌کند و درک خوبی از شرایط من دارد.

پاسخ مشاور تبیان:
دوست عزیز مسئله سن علیرغم اهمیتی که در انتخاب همسر دارد باید بعد از بررسی یکسری موارد دیگر صورت بگیرد.
لازم است شما ابتدا نسبت به ایشان شناخت لازم و کافی را از همه جهات به دست آورید.
نکته حائز اهمیت این است که بررسی کنید که چرا ایشان تابه‌حال و این سن هنوز ازدواج‌ نکرده‌اند؟
بعد از بررسی و شناخت‌های به دست آورده باید به این مسئله هم درعین‌حال توجه داشته باشید که نمی‌توان بالا بودن زیاد سن ایشان را هم نسبت به شما نادیده گرفت.
باید این مسئله را هم مدنظر داشته باشید که تا چند سال دیگر ممکن است ایشان هم شکسته‌تر شوند و هم به لحاظ سنی تمایلاتشان با شما کاملاً فرق کند شاید شما خواسته‌هایی داشته باشید که ایشان دیگر نه مطابق باسنشان باشد و نه همراه با سلایق و توانایی ایشان.
مسئله دیگر بحث فرزند است. اگر شما بخواهید بچه‌دار هم بشوید با دو مسئله اساسی روبرو خواهید شد هم اینکه ممکن است ایشان تا چند سال آینده تربیت فرزند و تحمل سختی‌های آن در ظرف تحملشان نباشد و اینکه فاصله سنی فرزندتان هم با پدرش اختلاف قابل‌توجهی خواهد داشت که خوب این هم مسئله مهمی است.
به‌هرحال لازم است شما با در نظر گرفتن تمام این مسائل و محدودیت‌ها انتخاب خودتان را داشته باشید.
البته بنده با بیان این مسائل قصدم این نبود که منصرفتان کنم تنها قصدم این بود که شما از زوایای مختلف به این مسئله نگاه کنید و آگاهانه‌تر دست به انتخاب بزنید تا در آینده بخاطر فکر نکردن به این نوع مسائل پشیمان نشوید.

همراهان عزیز، با توجه به گسترش سامانه همسان گزینی تبیان، لازم است جهت استفاده از خدمات همسان‌گزینی یا مشاوره اپلیکیشن همدم را از طریق لینک زیر دریافت و نصب نمایید، این سامانه در سراسر کشور فعال است.
 بخش همسان گزینی تبیان

منبع: پرسش و پاسخ‌های عمومی تبیان