تبیان، دستیار زندگی

چطور به همسرم بفهمانم که دوستش دارم؟

عشق احساس شکوهمندی است که خداوند به تمام بندگانش ارزانی داشته ولی گاهی این عشق به روزمرگی تبدیل می‌شود، برای جلوگیری از این اتفاق می‌توانید با چند رفتار ساده هر روز عشق خود را به همسرتان ثابت کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
عشق به همسر
گاهی مواقع فکر می‌کنید که تنها راهی که می‌توانید به همسرتان ابراز عشق کنید این است که به او بگویید دوستت دارم، در این میان راونشناسان معتقدند که گفتن جمله دوستت دارم برای داشتن یک رابطه قوی بسیار مهم است ولی روش‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌توان از طریق آن عشق‌تان را همسر خود ابراز کنید.

دستور دادن جریان عشق را متوقف می کند و درخواست کردن به عشق جهت می دهد. زن و مرد باید در امور خانه داری، بچه داری و تمام مسئولیت های یک زندگی مشترک به تفاهم برسند و به یکدیگر خدمت کنند.

دنیا بر مدار عشق می گردد و عشق احساس بسیار زیبایی است ولی متاسفانه ابدیت تجربه عاشقی، افسانه است و زمانی دوران رمانتیک عاشقی جای خود را به روزمرگی می دهد و اگر طرفین زبان عشق را بلد نباشند، بین آنها فاصله می افتد.

از آنجایی که ما به طرزی متفاوت ابراز عشق کرده و عشق را دریافت می کنیم، زنده نگه داشتن عشق بعد از ازدواج کاری بسیار سخت و دشوار است.

سه عنصر سازنده ی اکسیر عشق

توجه: یکی از رایج ترین اشتباهاتی که در رابطه با عشق زندگی تان مرتکب می شوید آن است که به او توجه کافی نشان نمی دهید. توجه کردن یکی از مؤثرترین روش های ابراز عشق است و باعث تولید احساسات می شود.

محبت: محبت دومین عنصر اصلی اکسیر عشق است. محبت کردن به این صورت است که باید با عشق زندگی تان ارتباط برقرار کنید، دستش را بگیرید، او را به خود نزدیک کنید، او را ببوسید، موهایش را نوازش کنید، و از نظر جسمانی و فیزیکی با او صمیمی باشید.تشکر و قدردانی: سومین عنصر اکسیر عشق تشکر و قدردانی است، البته فقط دانستن اینکه شما از عشقتان قدردانی می کنید کافی نیست بلکه نیاز است که این تشکر و قدردانی زبانی باشد. به این صورت که با ابراز کلمات عاشقانه و تعریف و تحسین کلامی باعث می شود که عشقتان احساس ارزشمندی و گرامی بودند نماید. تمامی این احساسات در فرد حس خوشبختی و رضایت ایجاد می کند.

برای ثابت کردن عشق به همسر چه باید کرد ؟

اگر بخواهیم به طور موثر ابراز عشق کنیم باید زبان اصلی عشق همسرمان را بیاموزیم زیرا به ندرت دیده می شود که یک رابطه عاشقانه با دوام باشد و دو طرف زبان عشق یکسانی داشته باشند. اگر به دنبال راه هایی برای ابراز عشق به همسرتان هستید و نمی دانید با چه رفتارها و ترفندهایی مهر و محبت و علاقه خود را به همسر نشان دهید.

عشق به همسر

روش های ساده برای ابراز عشق به همسر

- همسرتان را ببوسید.
- برای همسرتان شعر بنویسید.
- از مشورت های او قدردانی کنید.
- غذای موردعلاقه ی همسرتان را بپزید.
- عکس او را در کیف پول خود بگذارید.
- برای همسرتان نامه عاشقانه بنویسید.
- به او بگویید که قدردان زحمات او هستید.
- به سینما بروید و یک فیلم رمانتیک ببینید.
- به کارهایی که او دوست دارد علاقه نشان دهید.
- او را برای یک شام دو نفره به یادماندنی دعوت کنید.
- معجزه طلا و جواهر را برای همسرتان فراموش نکنید.
- برای همسرتان پیامک های عاشقانه و صمیمانه بفرستید.
- همسرتان را با قراری بی برنامه و یک هویی غافلگیر کنید.
- روزهای خاص مثل سالگرد ازدواج تان را به بهترین نحو جشن بگیرید.
- هر روز به همسرتان حس دوست داشتنی بودن و خاص بودن را منتقل کنید. 
- در میان صحبت کردن حرف را غیر منتظره قطع کنید و بگویید من عاشق تو هستم.
- یک یادداشت عاشقانه را در ماشین خود بگذارید و روز او را به یک روز عالی تبدیل کند.
- برای او دعا کنید و از خداوند بخواهید که در درست انجام دادن همه کارها، او را یاری کند.
- اگر همسرتان مریض شده، هرکاری از دست تان برمی آید انجام دهید تا احساس راحتی کند.

عشق به همسر

بهبود زندگی و داشتن روابط عاشقانه با زبان عشق

زبان عشق در جوامع و فرهنگ های مختلف، متفاوت است. اختلاف زبان در فرهنگ بشری وجود دارد. با زبان عشق، شما می توانید جرقه ای نویدبخش را در رابطه خود ایجاد کنید و شعله‌ عشقی را که رو به خاموشی می رود، را از نو فروزان کنید.

با هم بودن

یکی از راه های عشق ورزیدن، وقت گذاشتن برای یکدیگر است. با هم بودن شامل صحبت کردن با یکدیگر، نگاه کردن به چشم های همسر در موقع حرف زدن، گوش دادن به او و کشف احساسات طرف مقابل، توجه به زبان بدن همسر، قطع نکردن صحبت او، قدم زدن با هم است.

تحسین و تایید همسر

هدف عشق انجام دادن کاری برای کسی است که دوستش دارید و سعادت او را می خواهید. کلام تایید آمیز و فروتنانه زبان بسیاری از مردان و زنان است، این زبان اول در افراد در جوامع مختلف و فرهنگ های گوناگون متفاوت است.

کلام تایید آمیز مانند تشکر و قدردانی از کارهای بسیار کوچک و معمول در خانه ، تحسین همسر سبب می شود فضای عاطفی بین همسران بهتر شود.

گرفتن هدایا 

هدایا از نمادهای بصری عشق است و برای برخی از افراد بسیار مهم هستند. هدیه دادن یکی از آسان ترین زبان های عشق برای یادگیری است.

این موضوع با توجه به استطاعت مالی طرفین و نوع نگرش و فرهنگ آنان در جوامع مختلف متفاوت است. اگر زبان اصلی عشق همسرتان دریافت هدیه است، می توانید به او هدیه های مورد نظرش را بدهید و یا یک شاخه گل برایش بخرید.

این افراد برایشان بسیار مهم است که شما در موقعیت های خاص مانند هنگام تولد فرزند ،از دست دادن عزیزان و غیره حضور فیزیکی داشته باشید .

عشق به همسر

برآورده نمودن انتظارات همسر

عشق احساس شکوهمندی است که خداوند به تمام بندگانش ارزانی داشته ولی گاهی به روزمرگی تبدیل می‌شود، برای جلوگیری از این اتفاق می‌توانید با چند رفتار ساده هر روز عشق خود را به همسرتان ثابت کنید.

دستور دادن جریان عشق را متوقف می کند و درخواست کردن به عشق جهت می دهد. زن و مرد باید در امور خانه داری، بچه داری و تمام مسئولیت های یک زندگی مشترک به تفاهم برسند و به یکدیگر خدمت کنند.خدمت به یکدیگر نباید اجباری باشد بلکه باید آزادانه و عاشقانه باشد یعنی طرفین به میل خود انتظارات همسرشان را برآورده سازند. برای احیای نزدیکی و صمیمیت بیشتر و ارتباط بهتر کارهایی را که همسرتان دوست ندارد را شما انجام دهید و او را با انجام این کارها غافلگیر کنید.

تماس فیزیکی و در آغوش کشیدن همسر

برای برخی افراد تماس فیزیکی زبان اصلی عشق است. افرادی که زبان اصلی عشق آنها تماس فیزیکی است دوست دارند که همسرشان لمس شان کند، دست هیشان را بگیرد و دست در موهای آنها کرده و آنها را در آغوش بگیرد.

تماس فیزیکی عشق شکل قدرتمندی از ارتباط است و به عنوان نشانه ای از عشق، اعماق وجودمان را لمس می کند. در تماس فیزیکی از شیوه های مثبت و لذتبخش استفاده کنید و در وضعیت های بحرانی شامل مرگ، بیماری های خطرناک و غیره به جای سکوت با تماسی نرم و ملایم ابراز همدردی کنید.

تماس های عاشقانه رگ حیاتی زندگی عاطفی افرادی است که تماس فیزیکی زبان اصلی عشق آنهاست. از آنجایی که ما به طرزی متفاوت ابراز عشق کرده و عشق را دریافت می کنیم، زنده نگه داشتن عشق بعد از ازدواج کاری بس دشوار است.

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .