تبیان، دستیار زندگی

طرز تهیه کیک ساده خانگی

خیلی‌ها ترجیح می‌دهند که در دورهمی‌های خانوادگی کیک سرو کنند، پس آماده کردن یک کیک ساده و خوشمزه در خانه شاید بهترین انتخاب باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
کیک ساده
کیک خانگی نوعی شیرینی است که با هنر دست آشپز در خانه و امکانات و روش‌های ساده تهیه می‌شود. کیک ها نوعی نان شیرین هستند که با سه ویژگی شیرین بودن، سبکی و بافت اسفنجی شناخته می‌شوند و اصلی‌ترین مواد تشکیل دهنده‌ی آن‌ها آرد، شکر و روغن است.همانطور که می دانید یکی از محبوب ترین کیک های خانگی کیک ساده است، که با کمترین مواد اولیه می توانید آن را تهیه کنید. قطعا آماده کردن یک کیک خانگی خوش‌طعم کاری بسیار لذت بخش و سالم است، پخت یک کیک ساده در خانه می تواند نه تنها ساده باشد بلکه از شکل ظاهر بهتری نیز برخوردار است.

 

کیک ساده

کیک ساده خانگی

امروزه اکثر مردم علاقه دارند کیک و شیرینی های مختلف را در خانه تهیه کنند،

چرا کیک خمیری و سنگین است؟

مواد کیک خوب مخلوط نشده است. تعداد تخم مرغ مورد استفاده زیاد بوده است. مقدار مایعات مورد استفاده زیاد بوده است.
زیرا تهیه کیک در خان از کیفیت و سلامتی بیشتری برخوردار است.همچنین می توان گفت که تهیه یک کیک ساده برای صبحانه و عصرانه در خانه لذت بخش است و باعث می شود که از سلامتی مواد غذایی مطمئن باشید.

 

کیک وانیلی

کیک وانیلی ساده با پف زیاد

کیک وانیلی خانگی بسیار ساده و خوشمزه است، برای تهیه این کیک مواد اولیه زیادی نیاز ندارد پس سعی کنید این کیک خوش طعم را در خانه تهیه کرده و از مزه بی نظیر آن لذت ببرید. کیک وانیلی ساده یک کیک بسیار خوشمزه است و می توانید تمام مواد مورد نیاز آن را در خانه تهیه کنید و کیک ساده وانیلی را به عنوان دسر در کنار یک چای داغ در وعده صبحانه و عصرانه میلنمایید.

کیک اسفنجی

کیک اسفنجی خانگی

کیک اسفنجی یک کیک ساده است ولی ویژگی اسفنجی بودن آن نسبت به کیک های ساده بیشتر است و از این کیک برای تهیه کیک تولد استفاده می‌شود.پایه و اساس پخت برای بیشتر کیک های ساده یکسان است و فقط طریقه پخت و میزان مواد استفاده شده در آنها متفاوت است،به طور مثال کیک ساده با کیک اسفنجی تفاوت خاصی ندارد فقط در طرز تهیه کیک اسفنجی از تخم مرغ بیشتری استفاده می شود.

طرز تهیه کیک کشمش و گردو خانگی

کیک کشمش و گردو

برای تهیه یک کیک ساده خانگی با ترکیب کشمش و گردو کافی است به مواد اولیه کیک ساده مان کشمش و گردو اضافه کنیم.البته باید توجه داشت که برای اضافه کردن این مواد باید کارهایی را انجام داد تا کیک مان خوشمزه تر شود به طور مثال باید کشمش ها را خوب داخل مایه بغلتانیم تا مانع از سوختن کشمش در اثر حرارت شود.

کیک دو رنگ

کیک صبحانه دورنگ

برای تهیه کیک دورنگ،کیک گورخری یا زبرایی در خانه همراه ما باشید تا دستور پخت یک کیک خوشمزه دو رنگ را به شما آموزش دهیم. برای تهیه کیک دو رنگ باید حتما از آرد سفید و پودر شکلات استفاده کنیم و این مواد را به دو قسمت مساوی تقسیم کرده و به نوبت در قالب بریزیم و اگر مایل باشید مخلوط را کمی هم زده تا کیک ما حالت گورخری پیدا کند.

طرز تهیه کیک هویج، کشمش و دارچین خانگی

کیک هویج، کشمش و دارچین

برای تهیه یک کیک ساده خانگی می توانید از مواد مختلفی در داخل کیک استفاده کنید که هم طعم بهتری به کیک شما بدهد و هم شکل و ظاهر زیباتری داشته باشد.طرز پخت این کیک نیز مانند تمام کیک های ساده بسیار راحت است و از موادی مانند هویج و کشمش و دارچین برای بهتر شدن طعم کیک استفاده می شود.

کیک سیب، گردو، دارچین

کیک سیب، گردو، دارچین

طریقه آماده سازی این کیک همانند کیک هویج و گردو و دارچین است ولی با این تفاوت که به جای افزودن هویج به کیک از سیب استفاده می شود.این کیک ساده طعم بسیار فوق العاده ای دارد و برای پذیرایی در دورهمی های خانوادگی عصرانه گزینه بسیار مناسبی است.

طرز تهیه کیک بدون فر ساده خانگی

کیک بدون فر ساده

وقتی به هر دلیلی دسترسی به فر ندارید نگران تهیه کیک نباشید چون طرز تهیه کیک بدون فر هم لذت و خوشمزگی خاص خود را دارد و می توانید دستور پخت کیک ساده بدون فر را در این مطلب مشاهده کنید. 
کیک ساده پایه تمام کیک ها می باشد و با آموختن طرز تهیه “کیک بدون فر” به راحتی می توانید کیک تولد خود را در خانه تهیه کنید.

طرز تهیه کیک بدون شیر ساده خانگی

کیک بدون شیر ساده

با توجه به اینکه بعضی افراد طعم مزه شیر در کیک را نمی پسندند و یا حتی ممکن است شیر در دسترس نداشته باشند دستور پخت تهیه کیک بدون شیر می تواند روش مناسبی برای آنها باشد.یکی از خوشمزه ترین و بهترین کیک های موجود کیک اسفنجی است که به سادگی و بدون استفاده از شیر تهیه می شود.

طرز تهیه کیک شکلاتی ساده خانگی بدون آرد

کیک شکلاتی ساده بدون آرد

تهیه کیک شکلاتی ساده بدون آرد بسیار آسان است و شاید از شنیدن اسم کیک شکلاتی بدون آرد تعجب کنید زیرا در پخت این کیک از آرد استفاده نمی شود.این را بدانید که می توانید حتی بدون استفاده از آرد نیز می توان یک کیک خانگی ساده و بسیار خوشمزه تهیه کرد.  
 
طرز تهیه کیک پرتقالی ساده خانگی

کیک پرتقالی ساده

کیک پرتقالی یکی از کیک های خوشمزه و خوش طعم می باشد. که با شروع فصل پرتقال های تازه و آبدار در پاییز و زمستان، پخت این کیک لذیذ به عاشقان کیک و کیک پزی بسیار توصیه می شود. از دیگر کیک های مخصوص این فصل می توان به چیز کیک نارنگی اشاره کرد.کیک پرتقالی ساده ترکیبی از آب پرتقال تازه و پوست آن می باشد. و بافت ترد و نرمی دارد. تهیه کیک پرتقالی خوشمزه بسیار ساده و کم زحمت می باشد. اما برای داشتن یک کیک پرتقالی عالی و هرچه خوشمزه تر شدن آن و خوب پف کردن کیک، لازم است تا نکات مهمی را رعایت کنید و در نهایت از نتیجه کارتان لذت ببرید.

 

طرز تهیه  کیک خیس خانگی ساده

کیک خیس خانگی ساده

کیک خیس خانگی دستورالعمل پیچده ای ندارد اما در عین سادگی بسیار خوشمزه و دلچسپ می باشد.امروزه خیلی ها دوست دارند تا کیک های مختلف را در خانه درست کنند و وقتی حرف از کیک خیس شکلاتی به میان میاید علاقه چند برابر می شود . کیک خیس به دلیل بافت نرم و شکلات زیادی که دارد بسیار خوشمزه می باشد.

 طرز تهیه کیک یخچالی ساده خانگی

کیک یخچالی ساده خانگی

کیک یخچالی بدون شک یکی از پر طرفدار ترین و ساده ترین کیک ها در سرتاسر دنیا است و دستور پخت این کیک بسیار آسان است.می توانید با رعایت نکات کلیدی ساده در تهیه کیک یخچالی یک کیک خوشمزه و بدون فر را در کمترین زمان آماده کنید.

طرز تهیه کیک نارگیلی ساده ی خانگی

کیک نارگیلی ساده ی خانگی

همانطور که می دانید آماده کردن یک کیک ساده در خانه کار بسیار راحتی است و می توانید با افزودن مواد ساده ای به کیکتان طعم و مزه کیک خود را بهتر کنید.آماده کردن یک کیک نارگیلی ساده و خوشمزه در خانه کاری بسیار آسان است و برای تهیه این کیک فوق العاده می توانید به دستور پخت  در این مطلب توجه کرده و با ما همراه باشید.

طرز تهیه چیز کیک شکلاتی بدون فر در خانه

چیز کیک شکلاتی بدون فر

بدون شک یکی از خوشمزه ترین دسرها چیز کیک می باشد که بسیاز محبوب می باشد و تهیه آن خیلی ساده است.در میان انواع چیزکیک، چیز کیک شکلاتی و چیز کیک یخچالی یکی از پرطرفدارترین ها به شمار می رود، پس با ما همراه باشید تا طرز تهیه این دسر خوشمزه را به شما آموزش دهیم.

سوالات متداول در تهیه کیک ساده خانگی

چرا کیک حالت خیس و مرطوب دارد؟
کیک قبل از پخت کامل از فر خارج شده است. 
شکر، مایعات و چربی کیک زیاد بوده است.
کیک داخل قالب مانده و سرد شده است.

چرا کیک به قالب چسبیده است؟

خیلی‌ها ترجیح می‌دهند که در دورهمی‌های خانوادگی کیک سرو کنند، پس آماده کردن یک کیک ساده و خوشمزه در خانه شاید بهترین انتخاب باشد.


قالب به درستی چرب نشده است.
قالب به درستی آردپاشی نشده است. 
کیک به اندازه کافی نپخته است.
کیک پس از خنک شدن از قالب خارج نشده است.

چرا لایه روی کیک چسبنده است؟
روی کیک وقتی گرم بوده پوشانده شده است. 
مقدار مایعات مورد استفاده زیاد بوده است. 
کیک به اندازه کافی نپخته است.

چرا کیک حالت چروکیده و به هم فشرده دارد؟
قالب نسبت به مواد کیک بزرگ بوده است. 
قالب بیش از حد چرب شده است.
مواد بیش از حد مخلوط شده است.
مقدار مایعات زیاد بوده است.
کیک بیش از حد پخته است.

چرا پس از پخت پف کیک می خوابد؟
دمای فر کمتر از مقدار لازم بوده است. 
پخت کیک کافی نبوده است. 
میزان شکر مورد استفاده زیاد بوده است.
قالب کیک نسبت به مواد کوچک بوده است.
کیک در هنگام پخت تکان داده شده است.
در فر قبل از پخت کیک زیاد باز شده است.
زمان اضافه کردن سفیده مواد زیاد مخلوط شده است.
بعد از افزودن آرد زیاد مخلوط شده است. 
مقدار بکینگ پودر یا جوش شیرین زیاده بوده است. 
مقدار مایعات کمتر یا بیشتر شده است.

چرا کیک بافت زبری دارد یا وسط آن فرو رفته است؟
فر قبل از پخت کیک گرم نشده است. 
شکر و روغن به اندازه کافی مخلوط نشده است.
مواد اندازه کافی مخلوط نشده است.
میزان بکینگ پودر مورد استفاده زیاد بوده است.
میزان مایعات مورد استفاده کم بوده است. 
از آرد نامرغوب برای کیک استفاده شده است.
مواد به درستی در قالب پخش نشده است. 
کیک با حرارت کم و ارام پخته شده است.

چرا روی کیک چسبنده اما داخل کیک خشک است؟
مواد کیک بیش از حد مخلوط شده است. 
سفیده های تخم مرغ بیش از حد زده شده است.
مدت پخت کیک طولانی بوده است. 
قالب کیک نسبت به مواد بسیار بزرگ بوده است.
کیک در معرض جریان هوا سرد شده است. 
مقدار آرد مورد استفاده زیاد بوده است.
مقدار شکر مورد استفاده کافی نبوده است. 
میزان چربی یا مایعات مورد استفاده کم بوده است.

چرا کیک خمیری و سنگین است؟
مواد کیک خوب مخلوط نشده است. 
تعداد تخم مرغ مورد استفاده زیاد بوده است. 
مقدار مایعات مورد استفاده زیاد بوده است. 
دمای فر بیشتر از مقدار لازم بوده است.

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .