تبیان، دستیار زندگی

طرز تهیه کیک بدون فر ساده خانگی

کیک ساده پایه تهیه همه کیک‎ها است، با آموختن طریقه آماده سازی کیک بدون فر به راحتی می‌توانید کیک تولدی بسیار خوشمزه را در خانه تهیه کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
طرز تهیه کیک بدون فر ساده خانگی
وقتی به هر دلیلی دسترسی به فر ندارید نگران تهیه کیک نباشید چون طرز تهیه کیک بدون فر هم لذت و خوشمزگی خاص خود را دارد و می توانید دستور پخت کیک ساده بدون فر را در این مطلب مشاهده کنید.

طرز تهیه کیک بدون فر ساده خانگی


مواد لازم:

کیک ساده پایه تهیه همه کیک‎ها است، با آموختن طریقه آماده سازی کیک بدون فر به راحتی می‌توانید کیک تولدی بسیار خوشمزه را در خانه تهیه کنید.


- تخم مرغ        3 عدد
- شکر                ا لیوان
- آرد                 2 لیوان 
- شیر                نصف لیوان
- روغن مایع       نصف لیوان
- بکینگ پودر     2 قاشق مرباخوری
- وانیل              1 قاشق مربا خوری
- نمک              کمی 

طرز تهیه:
ابتدا زرده و سفیده تخم مرغ ها را جدا می کنیم و سپس سفیده تخم مرغ را با هم زن برقی می زنیم و این کار را تا زمانی ادامه می دهیم که شروع به کف کردن بکند.

آرد را 2 الی 3 بار الک می کنیم تا به پف کردن کیک کمک کند و سپس آن را درون ظرف گودی می ریزیم و سپس 2 قاشق بکینگ پودر را اضافه می کنیم.

یک لیوان شکر موجود را به ظرفی که زرده های تخم مرغ در آن است اضافه می کنیم و سپس با اضافه کردن وانیل به آن شروع به هم زدن آن می کنیم و بعد از آن شیر و روغن مایع را اضافه می کنیم و به خوبی آنها را هم می زنیم .

وقتی زرده به خوبی مخلوط شد آن را در چندین مرحله به آرد اضافه میکنیم و با لیسک به صورت دورانی و در یک جهت هم می زنیم و این کار را به طور مرتب انجام می دهیم تا رنگ و شکل آن تغییر کند.

در این مرحله سفیده تخم مرغ که قبلا هم زدیم را به مواد کیک اضافه میکنیم و چند دقیقه با لیسک آنها را تا زمانی که حباب های ریز روی مواد کیک تشکیل شود مخلوط می کنیم.در این مرحله کار آماده سازی مواد کیک به پایان می رسد.

این مرحله نوبت انتخاب یک قابلمه مناسب هم از نظر جنس(تفلون بهتر است) و هم از نظر اندازه متناسب با مواد اولیه شما است.(حتما باید از دم کنی استفاده کنید).سپس کف قالبمه را چرب کنید و روی شعله قرار دهید و وقتی قابلمه گرم شد مواد کیک را درون قابلمه بریزید.

بعد از گذشت 45 دقیقه کیک شما آماده می شود و بعد از خاموش کردن شعله حدود 10 الی 15 دقیقه به کیک استراحت دهید تا به راحتی از قابلمه جدا شود، فقط این نکته را در نظر داشته باشد که پخت کیک در قابلمه چون حرارت به بالای کیک نمی رسد روی کیک به مانند کیک در فر برشته نمی شود.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .