تبیان، دستیار زندگی

طرز تهیه کیک ساده خانگی

تهیه کیک ساده در خانه کاری بسیار آسان است، که می‌توانید به راحتی و با کمترین زمان این کیک خوشمزه را تهیه کرده و در وعده صبحانه یا عصرانه با چایی میل کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
طرز تهیه کیک ساده خانگی
برای تزیین هر نوع کیکی، قبل از همه باید یک کیک ساده داشته باشید تا تزیینات را روی آن انجام دهید. پس ما در اینجا طرز تهیه کیک ساده را به شما آموزش می دهیم.

طرز تهیه کیک ساده خانگی


مواد لازم:

تهیه کیک ساده در خانه کاری بسیار آسان است، که می‌توانید به راحتی و با کمترین زمان این کیک خوشمزه را تهیه کرده و در وعده صبحانه یا عصرانه با چایی میل کنید.


- تخم مرغ              3 عدد
- شکر                      1 پیمانه     
- آرد گندم                2 پیمانه
- وانیل                    1 قاشق مرباخوری
- شیر                      1/2 پیمانه
- بکینگ پودر            2 قاشق مرباخوری
- روغن مایع             1/2 پیمانه
- نمک                    خیلی کم

طرز تهیه:
برای تهیه این کیک ساده ابتدا دو ظرف مناسب انتخاب کنید که لازم است یکی از آنها بزرگ باشد تا موادخشک را در آن تهیه کنیم و در ظرف کوچکتر مواد خیس را تهیه می کنیم.

ابتدا برای پوک شدن کیک آن را از صافی عبور می دهیم و داخل ظرف بزرگ می ریزیم و سپس بکینگ پودر را اضافه می کنیم و مقداری آن را مخلوط می کنیم.

شکر را در ظرف کوچک می ریزیم و سپس روغن را به آن اضافه می کنیم و بعد از آن شیر را اضافه می کنیم و سپس 1 قاشق مرباخوری وانیل را افزوده و در آخر 3 عدد تخم مرغ را اضافه می کنیم و مواد را به خوبی مخلوط می کنیم.برای هم زدن مواد هم می توانید از یک چنگال و یا مخلوط کن استفاده کنید.

مقدار خیلی کم نمک رو درون مواد خشک می ریزیم تا به پف کردن کیک کمک کند و سپس مواد خیس را درون ظرف بزرگ می ریزیم و به خوبی مخلوط میکنیم. وقتی روی مواد چند حباب مشاهده کردید دیگر مخلوط نکنید که جلوی پف کردن کیک را می گیرد.

اگر دوست داشتید کیک مزه نارگیل بگیرید مقداری پودر نارگیل به مواد اولیه اضافه کنید و اگر دوست داشتید عطر و طعم پرتقالی بگیرد مقداری پوست پرتقال را رنده ریز کنید و داخل مواد بریزید.

در این مرحله قالب کیک را آماده کنید و مقداری روغن کف قالب بریزید و به تمام سطوح قالب پخش کنید و سپس مواد را درون قالب بریزید.

قالب را حدودا به مدت 20 دقیقه درون فر در طبقه وسط قرار دهید و وقتی روی کیک طلایی شد با یک خلال دندان می توانید پخته شدن کیک را بدین صورت تست کنید، خلال دندان را درون کیک فرو می بریم اگه مواد کیک به خلال دندان نچسبید یعنی کیک آماده شده است.

نکات کلیدی در تهیه کیک ساده خانگی:


- فر را نیم ساعت قبل از استفاده با دمای 175 درجه روشن کنید.

- بعد از اینکه قالب را درون فر گذاشتید درب فر را باز نکنید که از پف کردن کیک جلوگیری می کند.

- بعد از اینکه قالب را از فر خارج کردید حدود 5 دقیقه کنار بگذارید تا سرد شود و سپس شروع به خارج کردن کیک از قالب کنید.

- برای جلوگیری از خمیر شدن کیک بعد از خارج کردن کیک از قالب سریع آن را برش دهید.

- اگر به کیک شیرین تر علاقه دارید می توانید نصف پیمانه شکر به مقدار شکر اولیه اضافه کنید.

- اگر به شیر علاقه نداشتید و یا نتوانستید تهیه کنید، می توانید به جای آن از نصف پیمانه آب پرتقال استفاده کنید.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .