تبیان، دستیار زندگی

چرا Colocation کلید کاهش آثار زیست محیطی شماست؟

به گزارش روابط‌عمومی «ارتباطات هوشمند تبیان»؛ برون‌سپاری سرویس مرکز داده و استفاده از فضای اشتراکی مراکز خدمات داده (Colocation)، از طریق بهینه‌سازی فضا، مصرف انرژی و هزینه‌ها به کاهش آثار زیست محیطی خود و پایداری کمک می‌کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

colocation
پایداری یکی از نکات مهم برای یک شرکت یا سازمان است. مسئولیت زیست‌محیطی بخش مهمی از اهداف اجتماعی و ایجاد رویکرد مثبت نسبت به برند شماست. بنا بر مطالعات مختلف، به طور متوسط 70 درصد شرکت‌ها پایداری را از مهمترین اولویت‌های کاری خود می‌دانند.

احتمالا زمانی که به پایداری می‌اندیشید، بلافاصله کاهش آثار زیست محیطی از طریق منابع انرژی تجدید‌پذیر به ذهن شما خطور می‌کند. البته پیش از دستیابی به این هدف در بلند مدت، چگونگی کاهش مصرف منابع شرکت/سازمان شما اهمیت دارد. برون سپاری سرویس مرکز داده، یکی از راه‌هایی است که می‌توان از طریق آن امور را تسهیل و میزان انرژی و منابعی را که استفاده می‌کنید کاهش داد. اینجا سه راه برای بهره‌گیری از امکانات فضای اشتراکی مراکز خدمات داده(Colocation) که  کسب‌وکار شما را پایدارتر و کارآمدتر می‌کند، وجود دارد.

فضای خود را بهینه کنید


عملیات یک مرکز داده داخلی، شرکت شما را در مرحله پایداری با مشکل مواجه می‌کند. بعید است که ساختمان اداری شما خاص مدیریت پایدار زیرساخت‌های مهم IT طراحی شده باشد. احتمالا با گذر زمان، تجهیزات بیشتری به مجموعه افزوده‌اید و محیط را مطابق نیازهای تجاری تغییر داده‌اید.

با گذشت سال‌ها ، شما احتمالاً تجهیزات بیشتری را اضافه کرده‌اید و محیط را با تغییر نیازهای تجاریتان تطبیق داده‌اید. اگر به تأسیستاتی که مخصوص مدیریت داده طراحی و ساخته شده است، بروید، می‌توانید فضای مورد استفاده‌تان را به شکل موثری کاهش دهید. این کار، مصرف سرمایه و هزینه‌های اضافی را نیز کاهش می‌دهد.

هزینه هایتان را بهینه کنید


تجهیزات مرکز داده شما چند نوبت به تعمیر و نگهداری نیاز دارد؟ شما منابع با ارزشی که می‌توان صرف امور استراتژیک کرد، هدر می‌دهید. اگر از یک مرکز داده خارجی استفاده کنید، می‌توانید از امکان تعمیر و نگهداری متمرکز نیز بهره ببرید؛ درنتیجه، می‌توانید عمده منابع خود را صرف پروژه های IT دارای ارزش حقیقی در کسب‌وکارتان کنید. چه توسعه برنامه‌هایتان، چه افزودن کارکردهای جدیدتر از جدید به یکی از آنها.

بهره وری انرژی را بهینه کنید


عدم امکان سنجش قدرت که به درستی از آن استفاده می‌کنید، یکی از مهمترین معایب یک مرکز داده داخلی است؛ چراکه ساختمان اداری شما برای ارائه اطلاعات به شما طراحی نشده است. به این ترتیب، این احتمال وجود دارد که نتوانید آن را اندازه‌گیری کنید و انرژی بیش از حد استفاده خواهید کرد. به نظر می‌رسد شما بر زیرساخت‌های خود تمرکز دارید و عمده سرمایه‌گذاری خود را صرف حفظ و نگهداری می‌کنید؛ برون سپاری مدیریت مرکز داده،  به رفع این دغدغه کمک می‌کند.

یک مرکز داده خوش نقشه و مدیریت شده، میزان استفاده شما برای عرضه مرتبط و چشم‌انداز مفید درباره کارکرد زیرساخت‌ها یا سرویس‌های میزبانی شده را اندازه‌گیری می‌کند. مهم‌تر اینکه، شما فقط هزینه آنچه را عملا از آن استفاده می‌کنید پرداخت خواهید کرد، در نتیجه، می‌توانید راهکارهای موردنیاز تغییرات تجاری را اندازه‌گیری  کنید.

شروع کنید، ما کمک خواهیم کرد


 برون‌سپاری فعالیت‌های مرکز داده ، کسب و کار شما کارآمدتر و پایدارتر می‌شود. با تأخیر کمتر به اتصال ابری (Cloud) بهتر با امنیت بیشتر دسترسی پیدا می‌کنید. انتقال سیستم‌های شما به (فضای) ابری، پایداری شما را، حتی بیش از تقویت کننده افزایش می‌دهد، زیرا هم آثار شما را کاهش می دهد هم بیشتر خدمات IT در مراکز داده با انرژی کارآمدتری کار می کند.

اگر شما یک شرکت کوچک‌تر هستید ، میزان نیرویی که استفاده می‌کنید اهمیت بالایی ندارد اما این تغییرات کوچک ممکن است بخشی از یک تغییر بزرگ در حوزه انرژی پایدار باشد. برای شرکت‌های بزرگتر ، نگهداری از مرکز داده داخلی یک چالش و پیچیدگی است؛ اگر شما به یک محیط میزبانی تخصصی تغییر دهید، می‌توانید مطمئن باشید که از فضای بیشتر(یا هزینه بیشتر) یا قدرت بیش از حد نیاز استفاده نمی‌کنید.