تبیان، دستیار زندگی

طرز تهیه کوکو لوبیا سبز

کوکو لوبیای سبز ،از کوکوهای پرطرفدار ایرانی است که بسیار خوشمزه است و فواید زیادی برای سلامتی بدن دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کوکو لوبیا سبز

لوبیا سبز ،گیاهی است از خانواده باقلائیان، که کالری کمی دارد و فاقد چربی اشباع می‌باشد. این گیاه منبع خوبی از ویتامین‌ها، فیبر ها ،مواد معدنی و ریز مغذی‌ها است . لوبیا سبز زمانی برداشت می‌شود که هنوز در غلاف قرار دارد و به بلوغ نرسیده است.‌

بهتر است لوبیا سبز ، رنگ سبز روشن باشد و لکه‌های سیاه، زدگی و آسیب نداشته باشند. لوبیا سبز نباید شُل باشد.

از لوبیا سبز در غذاهای مختلفی می‌توان استفاده کرد. به هر روشی که از لوبیا سبز استفاده کنید، بازهم خواص زیادی خواهد داشت. در این مطلب می خواهیم طرز تهیه کوکو لوبیا سبز را بیان کنیم . این کوکوی خوشمزه یک غذای کاملا گیاهی است که می‌توانید به عنوان یک شام سبک و یا میان وعده لذیذ  از آن استفاده کنید.

موادلازم برای تهیه کوکو لوبیا سبز:

سیب زمینی خرد شده 2 عدد متوسط

لوبیا سبز خرد شده 400 گرم

هویچ متوسط 1 عدد

تخم مرغ 4 عدد

فلفل دلمه ای به مقدار لازم

 قارچ

نمک و فلفل سیاه ، زرد چوبه به میزان لازم

طرز تهیه:

برای پختن این غذای خوشمزه، ابتدا باید لوبیا را از قبل نگینی ریز خرد کنید و بعد بخار پز کنید. سیب زمینی ها را هم ریز خرد کنید و با کمی نمک و زرد چوبه سرخ کنید.هویچ را هم رنده درشت میکنیم.سپس در ظرفی مناسب لوبیا ها را با سیب زمینی ها ی سرخ شده مخلوط میکنیم و هم میزنیم. بعد هویج را به لوبیاها اضافه میکنیم.

بهتر است هر کدام از مواد را که اضافه میکنیم خوب هم بزنیم .در مرحله بعد تخم مرغ را اضافه میکنیم و کاملا هم میزنیم .فلفل دلمه و قارچ کاملا ریز شده را هم به همراه ادویه ها به داخل مواد کوکو اضافه میکنیم و مخلوط میکنیم.

 از لوبیا سبز در غذاهای مختلفی می‌توان استفاده کرد. به هر روشی که از لوبیا سبز استفاده کنید، بازهم خواص زیادی خواهد داشت. 


تابه را روی حرارت قرار میدهیم و مقداری روغن داخل آن میریزیم تا داغ شود و بعد مواد کوکو را به صورت یکدست داخل تابه میریزیم.

بهتر است حرارت زیر تابه ملایم باشد  تا یک طرف کوکو پخته شود . بعد از پختن یک طرف کوکو ، آن را برگردانید تا طرف دیگر کوکو هم بپزد.اگر هنگام برگرداندن کوکو دچار مشکل بودید میتوانید کوکو را به 4 قسمت تقسیم کنید و هر طرف را جداگانه برگردانید.

اگر دوست داشتید می توانید قارچ و فلفل دلمه ای را هم به آن اضافه کنید و اضافه کردن این مواد اختیاری می باشد.
کوکو لوبیا سبز

 روش دوم تهیه کوکو لوبیا سبز:


 برای تهیه کوکو لوبیا سبز می توان از روش دیگری هم استفاده کرد. در این روش می خواهیم کوکو لوبیا سبز را باگوشت تهیه کنیم:

مواد لازم برای تهیه کوکوی لوبیا سبز با گوشت چرخ کرده:

لوبیا سبز خرد شده  700 گرم

هویج نگینی شده   4 عدد

گوشت چرخ کرده   300گرم

سیب زمینی  خرد شده متوسط   4عدد

تخم مرغ   6 عدد

زرشک دو سوم پیمانه

نمک و ادویه    به  مقدار کافی

روغن به مقدار لازم

طرز تهیه:

در ابتدا برای تهیه این کوکو ی لوبیا سبز خوشمزه ، لوبیا و هویجی که خرد کرده اید را بپزید. می توانید آن ها در کنار هم بپزید تا اینکه آب آن ها به صورت کامل خشک شود.

بعد از پخت لوبیا و هویج ، در مرحله بعدی سیب زمینی را سرخ کنید و در همانزمان پیاز ها را هم  در ظرفی جدا از آن ، سرخ کنید.

و بعد گوشت را به پیاز که سرخ شده است بریزید و شعله را کمتر کنید تا گوشت آرام بپزد.

مرحله بعدی نوبت آن است که تخم مرغ را بشکنید و آن را به داخلی ظرفی که از قبل آماده کرده اید بیندازید که باید درون این ظرف نیز هویج و لوبیا را هم اضافه کنید و پس از اضافه کردن آن ها نوبت به گوشت و سیب زمینی می رسد که باید اضافه کرد.

مواد کوکو را با اضافه کردن زرشک به هم بزنید تا به خوبی مخلوط شوند و بعد از اینکه به صورت کامل و خوب مخلوط کردید ،مواد به دست آمده را بر روی حرارت مناسب سرخ کنید.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .