تبیان، دستیار زندگی

پیشوازهای محمدحسن مجیری به مناسبت عید غدیر

در سال دهم هجرت پیامبر (ص) از طرف خداوند مأمور شدند تا دو مسئله مهم دین اسلام را به مردم ابلاغ نمایند و آن دو مسئله عبارت بودند از حج و ولایت و خلافت دوازده امام (ع).
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
پیشوازهای محمدحسن مجیری به مناسبت عید غدیر
داستان غدیر خم
سال دهم هجرت بود و پیامبر از آخرین سفر حج خود باز می گشت، گروه انبوهی که تعدادشان را تا صد و بیست هزار رقم زده اند او را بدرقه می کردند تا این که به پهنه بی آبی به نام غدیر خم رسیدند.
نیم روز هیجدهم ذی الحجه بود که ناگهان پیک وحی بر رسول خدا صلی الله علیه و آله نازل شد و از جانب خدا پیام آورده که: «ای رسول آنچه از جانب پروردگارت بر تو نازل شده به گوش مردم برسان و اگر چنین نکنی رسالت او را ابلاغ نکرده ای و خداوند تو را از گزند مردمان حفظ خواهد کرد» پیامبر دستور توقف دادند و همگان در آن بیابان بی آب و در زیر آفتاب سوزان صحرا فرود آمدند و منبری از جهاز شتران برای پیامبر ساختند و رسول خدا بر فراز آن رفته و روی به مردم کردند. ابتدا خدای را سپاس فرموده و از بدیهای نفس اماره به او پناه جست و فرمود: ای مردم بزودی من از میان شما رخت بر می بندم، آنگاه می افزاید چه کسی بر مومنین در ارزیابی مصلحت ها و شناخت و تصرف در امور سزاوارتر است همه یک سخن می گویند خدا و پیامبر داناترند.
رسول گرامی می فرماید: آیا من به شما از خودتان اولی و سزاوارتر نیستم و همگان یک صدا جواب می دهند که چرا چنین است. آنگاه فرمود: من دو چیز گرانبها در میان شما می گذارم یکی ثقل اکبر که کتاب خداست و دیگری ثقل اصغر که اهل بیت منند. مردم، بر آنان پیشی نگیرید و از آنان عقب نمانید. آنگاه دست علی (ع) را در دست گرفت و آن قدر بالا برد که همگان او را در کنار رسول خدا دیدند و شناختند. سپس فرمود: خداوند مولای من و من مولای مومنان هستم و بر آنها از خودشان سزاوارترم. ای مردم هر کس که من مولا و رهبر اویم این علی هم مولا و رهبر اوست و این جمله را سه بار تکرار کرد و چنین ادامه داد: پروردگارا، دوستان علی را دوست بدار و دشمنان او را خوار. خدایا علی را محور حق قرار ده و سپس فرمود: لازم است حاضران این خبر را به غایبان برسانند. هنوز اجتماع به حال خود باقی بود که دوباره آهنگ روح بخش وحی گوش جان محمد صلی الله علیه و آله را نواخت که:‌ «امروز دینتان را برایتان کامل نمودم و نعمت خود را بر شما به پایان رساندم و اسلام را به عنوان دین برایتان پسندیدم» و بدین سان علی (ع) از جانب خداوند برای جانشینی پیامبر (ص) برگزیده شد.

امام حسن عسکری (ع) و غدیر
یكی از شیعیان از امام عسکری(ع) پرسید:«این سخن پیامبر كه فرمود:"من كنت مولاه فهذا علی مولاه" یعنی چه؟» حضرت جواب داد:«خداوند اراده فرمود كه این جمله، نشان و پرچمی باشد تا حزب خدا هنگام اختلاف ها با آن شناخته شود.»

امام زمان (عج) و غدیر
در دعای ندبه كه منسوب به آن حضرت است چنین آمده: «...فلما انقضت ایامه اقام ولیه علی بن ابی طالب صلواتك علیهما و آلهما هادیا اذ كان هم المنذر و لكل قوم هاد فقال و الملاء امامه من كنت مولاه فهذا علی مولاه اللهم وال من والاه و عاد من عاداه...» هنگامی كه دوران عمر پیامبر سپری شد، جانشین خود را علی پسر ابوطالب كه صلوات خدا بر آن ها و خاندان شان باد، را به هدایت امت برگزید، چون او منذر و هدایت گر همه بود. پس پیامبر به مردمی كه در مقابلش بودند گفت: هر كه من مولای اویم، پس علی مولای اوست، خدایا هر كه علی را دوست دارد دوستش بدار و هر كه با او دشمن است دشمنش بدار...

نحوه فعال سازی و مشخصات کامل تر محصولات زیر را اینجا ببینید
عنوان : ای مردم
اثر : محمدحسن مجیری
کد ماهانه ایرانسل : 44121263
کد هفتگی ایرانسل : 44121263
پیشواز ای مردم اثر : محمدحسن مجیری
عنوان : نفرین خدا
اثر : محمدحسن مجیری
کد ماهانه ایرانسل : 44121267
کد هفتگی ایرانسل : 44121267
پیشواز نفرین خدا اثر : محمدحسن مجیری
عنوان : من کنت مولاه
اثر : محمدحسن مجیری
کد ماهانه ایرانسل : 44121266
کد هفتگی ایرانسل : 44121266
پیشواز من کنت مولاه اثر : محمدحسن مجیری
عنوان : تنها عبادت کننده
اثر : محمدحسن مجیری
کد ماهانه ایرانسل : 44121268
کد هفتگی ایرانسل : 44121268
پیشواز تنها عبادت کننده اثر : محمدحسن مجیری
عنوان : لیلة المیت
اثر : محمدحسن مجیری
کد ماهانه ایرانسل : 44121265
کد هفتگی ایرانسل : 44121265
پیشواز لیلة المیت اثر : محمدحسن مجیری
عنوان : جانب خدا
اثر : محمدحسن مجیری
کد ماهانه ایرانسل : 44121264
کد هفتگی ایرانسل : 44121264
پیشواز جانب خدا اثر : محمدحسن مجیری
عنوان : اکمال دین
اثر : محمدحسن مجیری
کد ماهانه ایرانسل : 44121262
کد هفتگی ایرانسل : 44121262
پیشواز اکمال دین اثر : محمدحسن مجیری

پیشواز چیست ؟ ، تبیان پیشواز (پیشواز زندگی)
بخش محصولات تلفن همراه تبیان

ارتباط  صاحبان اثر پیشواز  با تبیان


کانال تلگرام پیشوازهای تبیان  کانال تلگرام پیشوازهای تبیان
کانال اینستاگرام پیشوازهای تبیان  کانال اینستاگرام پیشوازهای تبیان
لیست محصولات دفتر خدمات ویژه  محصولات دفتر خدمات ویژه