تبیان، دستیار زندگی

کره و پودر کاکائو برای پوست و مو

اثرات باورنکردنی کاکائو در زیبایی

در وادی زیبایی از دانه کاکائو به خاطر فواید بی‌شمارش در زیبایی پوست استفاده می‌شود. می‌توان از این ماده برای مراقبت از بدن یا موها، تهیه ماسک، صابون، لایه‌بردار، بوم لب و غیره استفاده کرد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
کاکائو
کاکائو از دیرباز دوست افراد خوش خوراک بوده است. شکلاتی که از این ماده تهیه می‌شود نه تنها در آشپزی مورد استفاده قرار می‌گیرد بلکه یار همیشگی مراقبت از پوست نیز محسوب می‌شود. در وادی زیبایی از دانه کاکائو به خاطر فواید بی‌شمارش در زیبایی پوست استفاده می‌شود. می‌توان از این ماده برای مراقبت از بدن یا موها، تهیه ماسک، صابون، لایه‌بردار، بوم لب و غیره استفاده کرد. کره کاکائو و پودر آن نیز مطابق با نیاز، کاربردهای گوناگونی دارند. در این مطلب در خصوص فواید زیبایی کاکائو و روش استفاده خانگی از آن صحبت می‌کنیم. ما با همراه باشید.

کره کاکائو در خدمت زیبایی

در دنیای زیبایی، کره کاکائو به‌ویژه به دلیل میزان بالای اسیدهای چرب خود که باعث مراقبت و تغذیه پوست می‌شود استفاده زیادی دارد. این کره بسیار غنی و ایده‌آل برای پوست‌ها و موهای خشک است. کره کاکائو دارای بافتی مناسب برای تهیه بوم لب است چون در تماس با پوست و با حرارت بدن ذوب می‌شود. برخلاف کره کاریته که می‌توان به طور مستقیم روی پوست مالید، کره کاکائو خمیری سفت است که از لوبیای کاکائو آسیاب شده گرفته می‌شود. این نوع کره این ویژگی را دارد که بسیار سفت شود. بنابراین نمی‌توان به طور خالص از آن استفاده کرد و برای نرم و قابل استفاده شدن باید آن را با روغن‌های گیاهی دیگر مخلوط کرد. در این صورت می‌توانید از آن نرم‌کننده بدن و یا مو تهیه کنید.

پودر کاکائو همچنین سرشار از کافئین است که پوست را تقویت و سفت می‌کند. شما می‌توانید پودر کاکائو را با کره کاکائو که سرشار از کافئین است ترکیب و یک ماسک مناسب برای پوستتان تهیه کنید


روش استفاده از کره کاکائو در دنیای زیبایی

برای استفاده خانگی از کره کاکائو کافی است که آن را به میزان مساوی به همراه روغن‌های گیاهی دیگری مانند روغن بادام شیرین، آرگان یا روغن زردآلو به روش بن ماری ذوب کنید. در این صورت به یک ماسک موی خانگی و پرخاصیت دست پیدا می‌کنید.
برای این که از فواید حداکثری کاکائو بهره ببرید بهتر است از کره کاکائوی 100 درصد خالص استفاده کنید. بدون شک محصولات ارگانیک و طبیعی در اولویت هستند.

کره کاکائو در خدمت خوش‌اندامی

اگر برای زیبا بودن صرفاً به مراقبت از پوست و مو اکتفا نمی‌کنید و زیبایی اندام نیز برایتان مهم است بدانید که کره کاکائو در خدمت شماست. اگرچه یک تخته شکلات سیاه حاوی میزان خاصی کالری است اما در عوض کره کاکائو را همیار لاغری می‌دانند. وجود ماده‌ای گیاهی به نام «تئوبرومین» در این ماده غذایی باعث کمک به تخریب سلول‌های چربی شده و یک آنتی سلولیت طبیعی و خوب محسوب می‌شود. کره کاکائو همچنین به پیشگیری از بروز ترک‌های پوستی حین و بعد از بارداری کمک می‌کند به شرطی که به طور روزانه روی سلولیت‌ها را با این محصول طبیعی ماساژ دهید.

پودر کاکائو

در دنیای زیبایی از پودر کاکائو نیز استفاده زیادی می‌شود چون سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و «فیتواسترول‌ها» است که قدرت احیاکنندگی بالایی دارند. این ترکیبات مفید برای مقابله با پیری پوست و حفظ احیای سلولی بسیار مؤثر هستند. پودر کاکائو همچنین سرشار از کافئین است که پوست را تقویت و سفت می‌کند. شما می‌توانید پودر کاکائو را با کره کاکائو که سرشار از کافئین است ترکیب و یک ماسک مناسب برای پوستتان تهیه کنید. یا این که می‌توانید از تفاله قهوه به عنوان لایه‌بردار بدن استفاده کنید. علاوه براین، عطر و بوی مطبوع قهوه میل به استفاده از این ماده غذایی را بیشتر می‌کند. چون تحمل آن به مراتب بهتر و دلچسب‌تر از به عنوان مثال بوی تخم مرغ است. یادتان باشد که از پودر کاکائوی 100 درصد خالص استفاده کنید. چون وجود شکر یا افزودنی‌های دیگر در پودر کاکائو برای پوست مفید نخواهد بود.

کاکائو: مکمل غذایی مناسب

کاکائو یک ماده غذایی فوق‌العاده است. چون کاکائوی خام سرشار از مواد مغذی است که برای بدن و همچنین روح و روان انسان لازم و ضروری هستند. باید بدانید میزان آنتی‌اکسیدان موجود در این ماده غذایی خوش عطر بیشتر از چای سبز یا بلوبری و غیره است. البته ما در اینجا از کاکائوی خالص صحبت می‌کنیم چون کاکائویی که تبدیل به شکلات شده باشد خالص نیست و میزان زیادی از مواد مغذی خود را از دست داده است. در حالت کلی، هر چه شکلات شما تلخ‌تر باشد به این معنی است که آنتی‌اکسیدان بیشتری دارد. کاکائو باعث خوش‌خلقی نیز می‌شود چون به ترشح هورمون سروتونین که همان هورمون خوشحالی و کاهش‌دهنده استرس است کمک زیادی می‌کند. در حوزه زیبایی اندام نیز می‌توانید از کاکائو به عنوان مکمل غذایی به صورت نوشیدنی یا خوردنی استفاده کنید. بهتر است بدانید که شکلات نیز دشمن شما نیست و اگر اندازه نگهدارید به زیبایی اندامتان کمک زیادی کرده‌اید.

ماسک‌های خانگی با کاکائو

ماسک تقویت‌کننده پوست صورت
مواد لازم:
روغن بادام شیرین 40 گرم
کره کاکائو 9 گرم
پودر کاکائو 2 قاشق چای‌خوری
عصاره هسته گریپ فروت 10 قطره
ویتامین ای 4 قطره
روش تهیه و استفاده:
ابتدا کره کاکائو را به همراه روغن بادام شیرین و به صورت بن ماری ذوب کنید. سپس بقیه مواد را افزوده و با چنگال هم بزنید تا به بافتی یکدست و صاف دست پیدا کنید. ماسک را به پوست صورت زده و در نهایت با گلاب یا آب بشویید.

کرم تغذیه‌کننده پوست بدن با کره کاکائو
مواد لازم:
روغن گیاه همیشه‌بهار 1 قاشق غذاخوری
روغن نارگیل 1 قاشق غذاخوری
روغن کنجد 1 قاشق غذاخوری
کره کاکائوی رنده شده 2 قاشق غذاخوری
موم عسل 10 گرم
روش تهیه و استفاده:
موم عسل را به همراه روغن‌های ذکر شده به روش بن ماری ذوب کنید. سپس مواد را به‌خوبی هم بزنید تا کاملا ذوب و یکدست شوند. شعله را خاموش کرده و اجازه دهید خنک شود. می‌توانید برای نرمی و تغذیه پوست بدنتان از این بوم استفاده کنید.

ماسک موی خشک با کره کاکائو
مواد لازم:
کره کاکائو 2.5 گرم
روغن نارگیل 2.5 گرم
روش تهیه و استفاده:
به میزان مساوی کره کاکائو را با روغن نارگیل به روش بن ماری ذوب کنید و هم بزنید تا به خوبی صاف و یکدست شود. به اندازه یک عدد گردو از این بوم را روی نوک موها بمالید تا خشکی آن‌ها از بین برود.
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.