تبیان، دستیار زندگی

روش‌های خانگی تقویت ابروها

پرپشت و پهن کردن ابروها با روش‌های طبیعی

درست است که امروزه خانم‌ها با انواع تکنیک‌های آرایشی ابروهای خود را اصلاح می‌کنند اما بدون شک تقویت ابروها و جلوگیری از ریزش و کمک به رویش دوباره آن‌ها کاری است که ابروها را به طور طبیعی زیبا و پرپشت خواهد کرد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
پرپشت کردن ابروها
گذشت آن زمانی که ابروهای نازک مد بود و خانم‌ها تلاش می‌کردند ابروهای خود را نخ کنند. این روزها اکثر خانم‌ها علاقه زیادی به داشتن ابروهای پهن و پرپشت دارند چون به مراتب طبیعی‌تر است و به‌صورت بیشتر می‌آید. مشکل اینجاست که روش‌های نادرست برداشتن ابروها، استفاده زیاد از رنگ‌های ابرو که حاوی ترکیبات شیمیایی مضر هستند و همچنین وجود ذرات معلق در هوا باعث حساس و شکننده شدن ابروها شده و کار را برای داشتن ابروهای پهن و زیبا سخت می‌کند. اما خوشبختانه روش‌های طبیعی و ساده‌ای وجود دارد که اگر به طور روزانه رعایت کنید و همچنین اهمیت ویژه‌ای به تغذیه‌تان بدهید تا موها از درون نیز تقویت شوند می‌توانید به ابروهای دلخواهتان نزدیک شوید.

ابروهای پرپشت با روغن کرچک

درست است که امروزه خانم‌ها با انواع تکنیک‌های آرایشی ابروهای خود را اصلاح می‌کنند اما بدون شک تقویت ابروها و جلوگیری از ریزش و کمک به رویش دوباره آن‌ها کاری است که ابروها را به طور طبیعی زیبا و پرپشت خواهد کرد. روغن کرچک یکی از روغن‌های فوق‌العاده برای افزایش حجم ابروها و مقابله با ریزش و آسیب‌پذیری آن‌ها است. این روغن منبع طبیعی پروتئین‌ها، اسیدهای چرب ضروری و ترکیبات آنتی‌اکسیدانی است که به ریشه مو نفوذ کرده و باعث تحریک رشد آن‌ها می‌شود.
چه باید کرد؟
یک گلوله پنبه را به روغن کرچک ارگانیک آغشته کنید و روی ابروها بکشید. هر یک از ابروها را به مدت 3 دقیقه ماساژ ملایم بدهید و اجازه دهید روغن تمام شب را روی آن‌ها بماند. این کار را هر شب تکرار کنید تا به نتیجه دلخواهتان برسید.

ابروهای پرپشت با روغن نارگیل

روغن نارگیل علاوه بر داشتن بویی مطبوع حاوی اسیدهای چرب با زنجیره متوسط، ویتامین E و مواد معدنی زیادی است که به تقویت ابروها و ریشه آن‌ها کمک زیادی می‌کند.
چه باید کرد؟
میزان کمی روغن نارگیل جامد را به مدت 20 ثانیه در ماکروویو یا با حرارت غیرمستقیم گرم کنید. زمانی که به خوبی ذوب و به دمای مناسب و قابل تحمل رسید با یک گلوله پنبه به ابروها بزنید. چند دقیقه ابروها را ماساژ دهید و اجازه دهید تمام شب روی آن بماند. این کار را به مدت حداقل یک ماه متناوب تکرار کنید.

روغن زیتون یکی از سالم‌ترین روغن‌های موجود بوده و حاوی ویتامین E، آنتی‌اکسیدان‌ها و اسیدهای چرب امگا 3 است که به رشد ابروها و همچنین ضخیم شدن آن‌ها کمک می‌کند


آب پیاز

آب طبیعی پیاز حاوی ترکیبات گوگردی است که به تقویت ریشه ابروها و رشد آن‌ها کمک می‌کند. فواید پیاز باعث افزایش تولید کلاژن بافت‌ها شده و همچنین آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد را از بین می‌برد.
چه باید کرد؟
یک عدد پیاز را به دو نیم تقسیم و میکس کنید تا آب آن در بیاید. ابروها را با آب پیاز به مدت 5 دقیقه ماساژ دهید و اجازه دهید خشک شود. اگر می‌توانید بوی پیاز را تحمل کنید اجازه دهید تمام شب روی ابروهایتان بماند. در غیر این صورت آن‌ها را با آب سرد شستشو دهید. این کار را به مدت حداقل یک ماه هر شب تکرار کنید.

پرپشت کردن ابروها با زرده تخم‌مرغ

زرده تخم‌مرغ حاوی پروتئین‌های باکیفیت است که به بهبود سلامت موها، ابروها و مژه‌ها کمک زیادی می‌کنند. ویتامین‌ها و مواد معدنی با شکنندگی و ریزش ابروها به دلیل کمبود مواد مغذی بدن مقابله می‌کنند.
چه باید کرد؟
زرده را از سفیده جدا کرده و بزنید تا یک بافت کرمی پیدا کند. سپس آن را به کمک برس تمیز ریمل یا براش نرم کوچک به ابروها بزنید. 20 دقیقه صبر کنید و سپس با آب ولرم بشویید. این کار را هر هفته دو مرتبه انجام دهید.

شیر

شیر حاوی پروتئین و چربی‌هایی است که باعث تقویت ریشه ابروها شده و به رشد سالم آن‌ها کمک می‌کنند.
چه باید کرد؟
یک گلوله پنبه را به مقدار کمی شیر پرچرب آغشته کرده و به ابروها بزنید. اجازه دهید به مدت 20 دقیقه بماند و خشک شود و سپس با آب ولرم شستشو دهید. این کار را هر شب قبل از خواب تکرار کنید.

روغن زیتون

روغن زیتون یکی از سالم‌ترین روغن‌های موجود بوده و حاوی ویتامین E، آنتی‌اکسیدان‌ها و اسیدهای چرب امگا 3 است که به رشد ابروها و همچنین ضخیم شدن آن‌ها کمک می‌کند.
چه باید کرد؟
مقدار کمی روغن زیتون را گرم کنید و اجازه دهید به دمای قابل تحمل برسد. سپس آن را به ابروها زده و به‌آرامی ماساژ دهید. نیازی نیست ابروها را بشویید چون این روغن به راحتی جذب می‌شود. توصیه می‌شود هر شب قبل از خواب این کار را انجام دهید.

ژل آلوئه‌ورا

گیاه آلوئه ورا حاوی آنزیم‌ها و ترکیبات مرطوب‌کننده است که ریشه موها را تمیز می‌کند در نتیجه مانعی برای رشد آن‌ها باقی نمی‌ماند. استفاده از ژل آلوئه‌ورا باعث تسریع روند رشد ابروها شده و به ضخیم‌تر شدن آن‌ها کمک می‌کند. آلوئه‌ورا همچنین مانع از ریزش ابروها می‌شود.
چه باید کرد؟
میزان کمی ژل تازه آلوئه‌ورا را به ابروها بزنید و به آرامی ماساژ دهید. اجازه دهید تمام شب روی ابروهایتان بماند و صبح با آب ولرم شستشو دهید.

حرف آخر

حرف آخر این که این درمان‌ها معجزه نمی‌کنند و نتیجه فوری ندارند. برعکس، نتایج استفاده از این درمان‌های طبیعی در طولانی‌مدت بروز می‌کند به‌ویژه اگر یک رژیم غذایی سرشار از پروتئین، ویتامین و اسیدهای چرب امگا 3 نیز داشته باشید.
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.