تبیان، دستیار زندگی

طرز تهیه بستنی خانگی

یکی از خوراکی های سرد و خوشمزه تابستانی ، بستنی است که طرفدارهای زیادی را به سمت خود می کشاند. در این مطلب می خواهیم طرز تهیه بستنی خانگی را بیان کنیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
بستنی وانیلی

بستنی یکی از دسرهای خوشمزه و مقوی است که در طعم ها و انواع مختلف تهیه می شود. بستنی وانیلی ، بستنی سنتی، بستنی زعفرانی، بستنی میوه ای ، بستنی کاکائویی،انواع مختلف بستنی هستند و افرادی که علاقه زیادی به آشپزی، دسر و طعم های خوشمزه دارند می توانند با کمی حوصله این طعم از بستنی ها  و یا انواع دیگر از آن ها را درست کنند و از خوردن آن در فصل گرم تابستان و حتی فصل زمستان، در خانه لذت ببرند.

در ادامه می خواهیم طرز تهیه بستنی وانیلی را بیان کنیم:


مواد مورد نیاز برای تهیه بستنی:شیر ، شکر ، ثعلب،وانیل ،هل، گلاب

برای تهیه این بستنی خوشمزه در قدم اول شیر را داخل ظرفی می ریزیم و روی شعله می گذاریم و بعد شکر، هل، وانیل و ثعلب را در ظرف دیگری ریخته و با هم ترکیب می کنیم. مخلوط شکر، وانیل، هل و ثعلب را وقتی شیر گرم شد به آن اضافه می کنیم.

 در ادامه گلاب را اضافه می کنیم و برای اینکه مواد خوب مخلوط شوند آن را هم می زنیم.

 در قدم بعدی ظرف را از روی شعله بر می داریم و کنار می گذاریم تا سرد شود و سپس در فریزر قرار می دهیم و  بعد از یک ساعت ظرف را از فریزر بیرون می آوریم و بستنی را هم میزنیم و دوباره در فریزر می گذاریم.

 این کار را در چند مرحله با فاصله ی یک ساعت در میان انجام میدهیم و  بعد از اتمام تکرار، ظرف را چند ساعت در فریزر می گذاریم تا خوب سفت شود.بعد از چند ساعت بستنی آماده خوردن می باشد.

هم زدن بستنی و تکرار آن باعث یکدست و یکنواخت شدن بستنی می شود  و از یخ زدن آن جلوگیری می کند.


بستنی بدون ثعلب


روش دیگری هم برای درست کردن بستین وجود دارد که در این روش از ثعلب استفاده نشده است.

مواد مورد نیاز :

خامه

 زرده تخم مرغ

شیر

شکر

نمک

وانیل تازه (لوبیای وانیل)

 وانیل مایع

 هم زدن بستنی و تکرار آن باعث یکدست و یکنواخت شدن بستنی می شود و از یخ زدن آن جلوگیری می کند.


طرز تهیه بستنی خوشمزه وانیلی:

 برای تهیه این بستنی در قدم اول از وسط لوبیای وانیل را به دو قسمت تقسیم می کنیم و برای جدا کردن دانه ها از پوست، چاقو را روی وانیل می کشیم.

در مرحله بعد ظرفی را برداشته شکر، شیر و نمک را می ریزیم و روی شعله قرار می دهیم تا  این مواد خوب حل شوند و زمانی که این ترکیب به جوش آمد، ظرف را از روی شعله بر می داریم.

 در مرحله بعد غلاف وانیل و دانه های آن ها را که جدا کرده بودیم داخل ظرف می ریزیم و درِ ظرف را می گذاریم و جهت پخش شدن عطر و بوی وانیل یک ساعت منتظر می مانیم.

بعد از اینکه یک ساعتی گذشت ،مجدد ظرف را برای گرم شدن روی شعله می گذاریم.

در این میان چند قالب یخ داخل یک کاسه بزرگ می ریزیم.

خامه را داخل یک کاسه کوچک می ریزیم و کاسه را روی یخ ها می گذاریم و خامه را با استفاده از هم زن دستی خوب هم میزنیم تا یکنواخت شود. با استفاده از هم زن دستی زرده های تخم مرغ را هم می زنیم.

 در مرحله بعدی به زرده های زده شده مقداری از شیر داغ را اضافه می کنیم و با هم زن دستی هم می زنیم و زرده های تخم مرغ را به بقیه  شیر ی که در ظرف  وجود دارد،می ریزیم.

در قدم بعدی ظرف را مجدد روی شعله می گذاریم و برای جلوگیری از پخته شدن زرده های تخم مرغ مواد را با قاشق چوبی یا سیلیکونی هم می زنیم و بعد  به وسیله پشت قاشق غلظت مایع را تست می کنیم. با انگشت روی آن خط می اندازیم اگر خط از بین نرفت یعنی مایع ما شبیه کاسترد شده و ما به غلظت مورد نظر رسیده ایم.

 در مرحله بعد  کاسترد را به وسیله صافی روی خامه می ریزیم و در عین حال هم میزنیم تا کاسترد خنک شود و بعد مایع وانیل را اضافه کرده و مخلوط می کنیم و یک ظرف در دار را برمیداریم و ترکیب را داخل آن می ریزیم .

برای اینکه بستنی خودش را بگیرد ظرف  را یک روز (شب تا صبح) در فریزر می گذاریم و یعد از اینکه یک شب تا صبح داخل فریزر بود، ظرف را بیرون می آوریم و پوست وانیل را از داخل آن برمی داریم و ظرف را دوباره در فریزر می گذاریم.

پس از 2 ساعت ظرف را از فریزر در آورده، با یک چنگال هم زده و دوباره به فریزر برمی گردانیم و این کار را 9 بار با فاصله زمانی 20 دقیقه تکرار می کنیم و بعد از این مراحل بستنی آماده خوردن می باشد.

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .