تبیان، دستیار زندگی

خرید با کیسه پارچه‌ای

چرا نباید از کیسه پلاستیکی استفاده کنیم؟!

آیه حمداوی فعال محیط زیست در زمینه کاهش پسماند و زباله است، آیه با تذکر نکات زیر بهمون یادآری می‌کنه که چرا باید مراقب استفاده بیش از حد از پلاستیک باشیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
کیسه پارچه ای
چرا نه گفتن به مشمع (کیسه پلاستیکی) انقدر مهمه؟ چون ده درصد وزنی پسماندهای تهران را مشمع تشکیل میده، یعنی حدود هفتصد تن! هر کیسه مشمعی فقط چهار الی پنج گرم وزن داره، این یعنی تعداد خیلی زیادی مشمع داریم تولید می‌کنیم!

نمیخوام خیلی آمار بدم و نمی‌خوام بگم که نیمی از پلاستیک‌های تولید شده در دنیا مربوط به پانزده سال اخیر هست و بیش از نود درصدش هم در دنیا بازیافت نمیشه.

ایه حمداوی

پس چی میخوام بگم؟ هیچی می‌خوام حرف همیشگی‌ام را تکرار کنم و بگم شمایی که حواست به محیط زیست هست و سبز هستی، حبوبات و غلات و میوه و حتی ادویه جات را حتما تو کیسه پارچه‌ای یا کیسه و ظرف پلاستیکی که از خونه آوردی بخر

خرید از بقالی‌ها و عطاری و بازارچه‌‌ها امکان خرید محصولات بومی‌تر و بدون پسماند تر را بهمون میده، طعم عدس ریز بومی فلان کشاورز زحمتکش اصلا قابل قیاس با طعم عدس کانادایی وارداتی فلان تاجر بزرگ نیست.، بی زباله باشیم و بی زباله بودن را به اطرافیانمان که نگاه سبز دارند هم یاد بدیم.