تبیان، دستیار زندگی

کسب درآمد بدون مهارت

در اینستاگرام چه خبر است؟ یک گزارش از درآمدهای اینستاگرامی

چگونگی فعالیت و درآمدهای اینفلوئنسرهای اینستاگرامی در نوع خود عجیب است. امروز روزنامه هفت صبح نمونه جالبی از چگونگی نحوه تبدیل شدن یک فرد عادی به اینفلوئنسر که در مدت کمتر از دو سال در حدود ۳۰۰ هزار فالوور دارد و حالا تبلیغات گران قیمت از برندهای مختلف دریافت می کند را منتشر کرده است.‌
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
کسب درامد از اینستاگرام
نمونه کوچکی از چندین و چند اینفلوئنسری که به شکلی موذیانه در جامعه رواج پیدا کرده و حاصلش ثروت‌های بدون زحمت است؛ عجیب اینجاست که چهره و موردهای مشابه هیچ مهارت خاصی ندارند جز ....!

اینفلوئنسر که نام او (پ.ق) است دختری است که در حدود ۲۸ سال سن دارد. در صفحه شخصی‌اش تقریباً ۹۰ درصد پست‌ها تبلیغاتی هستند: کاشت ناخن، کافی شاپ، رستوران در تهران و دیگر شهرها، فرش، کفش و ...
او اولین پست اینستاگرام خود را در اردیبهشت ۱۳۹۶ منتشر کرده؛ در آن زمان چهره‌ای تازه کار بود که وارد صنعت مدلینگ شده بود. اولین عکس‌هایش به عنوان مدل لباس زنان بود. پس از مدت کوتاهی به شهرت خوبی رسید و به عنوان مدل آرایشی یکی از برندهای ایرانی فعالیت کرد.

پرستو قربانی

این خانم اینفلوئنسر و موردهای مشابه پس از آنکه تعداد فالوورشان از ۱۰۰۰۰ عبور کرد حرکت بعدی خود را آغاز می‌کنند و وارد تبلیغات و مراوده مالی با برندها می‌شوند البته در این میان ارتباط با چهره‌های سینمایی موسیقی و ورزشی جزو قواعد بازی است که آن‌ها را سر زبان‌ها نگه می‌دارد مثلاً این خانم در رونمایی از عطر بهاره رهنما و چند ایونت با حضور بازیگران فعالیت پررنگی داشت. او در چند کار روزبه بمانی حضور داشت و مدتی نیز شایعه ازدواج او با سعید عزت اللهی بازیکن تیم ملی ایران شنیده شد.

طی یک سال گذشته و با یک دودوتا چهارتای ساده و بدون اغراق به درآمدی حدود ۶۰۰ میلیون تومان می‌رسیم، ماهی کمی کمتر از ۵۰ میلیون تومان!


حالا میرسیم به بحث شیرین درآمد! اصولاً در این صنعت همه چیز با تعداد فالوور سنجیده می‌شود مثلاً اگر شما مانند مورد آزمایشی ما در حدود ۳۰۰ هزار فالوور داشته باشید برای انتشار هر پست بسته به نوع برند و غیره مبلغی بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان دریافت خواهید کرد برای انتشار استوری نیز هزینه ها بین ۳ تا ۵ میلیون تومان است.

همچنین نباید از صنعت مدلینگ دور شوید تا همچنان روی بورس باشید معمولاً این پروژه‌ها حدود ۳ تا ۵ روز طول می‌کشد و دستمزد آن حدود ۱۰ میلیون تومان است با یک مرور ساده بر حجم تبلیغات خانم پ.ق طی یک سال گذشته و با یک دودوتا چهارتای ساده و بدون اغراق به درآمدی حدود ۶۰۰ میلیون تومان می‌رسیم، ماهی کمی کمتر از ۵۰ میلیون تومان و البته احتمالاً بدون پرداخت مالیات ...‌