تبیان، دستیار زندگی

برای شروع سال تحصیلی چه لوازم تحریری باید بخریم؟

از هیجان‌انگیزترین اتفاقات دوران مدرسه می‌توان به شروع سال تحصیلی و اشتیاق به خرید لوازم تحریر اشاره کرد. دانش‌آموزان بزرگترین مخاطب این محصولات هستند که همین امر تا حدودی کار را برای تولیدکنندگان دشوار می‌کند؛ زیرا آنها باید با سلایق محصلان از گروههای سنی مختلف آشنایی داشته باشند تا بتوانند رضایت افراد گوناگون را جلب کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
برای شروع سال تحصیلی چه لوازم تحریری باید بخریم؟

بسیاری از والدین جهت خرید لوازم تحریر بدون توجه به نیازهای فرزند خود اقدام به تهیه انواع متفاوت از آن می‌کنند که ممکن است برای دانش‌آموز قابل استفاده نباشند. به همین منظور در این مقاله بر آن شدیم تا کالاهای کاربردی برای دانش‌آموزان دبستان و دبیرستان را به شما معرفی کنیم.

چک لیست خرید لوازم تحریر برای دانش آموزان ابتدایی

دوره ابتدایی چون اولین سال ورود به مدرسه است، از تنوع بالای محصولات برخوردار است؛ همچنین اگر فرزند اول خود را می‌خواهید راهی مدرسه کنید بهتر است یک لیست لوازم تحریر تهیه کنید تا به آسانی وسایل مورد نیاز را  بخرید.

مداد مشکی / مداد قرمز

ابزاری برای نوشتن که معمولا بدنه آن از چوب یا کاغذ ساخته می‌شود و مغزی آن از گرافیت یا مواد رنگی است. مغزهای مداد با توجه به میزان خاک‌رس بکار رفته در آنها دارای درجه سختی متفاوتی هستند.

پاک کن

معمولا از جنس پلاستیک یا مشتقات نفتی است که در رنگ‌ها و شکل‌های متنوع به بازار عرضه می‌گردد که برای پاک‌کردن و اصلاح اشتباهات به کار می‌رود.

مداد تراش

وسیله‌ای برای تیز کردن نوک مداد که دارای دو تیغه موازی‌ست و بصورت دستی یا الکترونیکی کار می‌کند. تراش در دو نوع دستی و رومیزی به بازار عرضه می‌شود. توصیه می‌کنیم که برای دانش‌آموزان دبستان تراش مخزن‌دار خریداری کنید تا از خرده‌های مداد در امان باشید.

دفتر

مجموعه‌ای از کاغذهای بهم چسبیده که در دو نوع خط‌دار و بدون خط به بازار عرضه می‌گردد. صحافی دفترها نیز به شکل‌های منگنه، دوخت، چسب یا سیم است.

جامدادی

کیف کوچکی مخصوص لوازم‌التحریر که اغلبا با زیپ یا دکمه بسته می‌شود. البته در برخی از انواع جامدادی قسمت‌های متفاوتی مختص به نوعی از نوشت‌افزار را تعبیه کرده‌اند تا جای کمتری اشغال شود.

مداد رنگی
نوعی از مداد که رنگدانه موجود در مغزی آن از ترکیب موم و کائولین درست می‌شود. برخلاف مداد مشکی، این نوع از مداد درجه سختی ندارد و نسبتاَ نرم است.

پوشه کاغذ

نوعی کاور است که از برگه‌های امتحانی و نمونه سوالات محافظت می‌کند تا آلوده و یا پاره نشوند. در دنیای پر زرق و برق لوازم التحریر، پوشه کاغذ در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع به بازار عرضه شده است.

کوله پشتی

کوله‌ای پارچه‌ای، دارای دو بند که برای حمل اشیاء و کتاب‌های دانش‌آموزان مورد استفاده قرار می‌گیرد. توصیه می‌شود که محصولی سبک خریداری کرده تا سر شانه فرزندان شما اذیت نشود.

چک لیست لوازم تحریر برای دانش آموزان دبیرستان

خرید لوازم تحریر برای مدرسه همیشه از جذاب‌ترین فعالیت هاست بخصوص برای والدین زیرا یادآور دوران تحصیل خودشان است اما در مقاطع بالاتر تحصیلی محصلان، خودشان برای انتخاب نوع وسایل موردنیاز تصمیم می‌گیرند. به علت تنوع رشته‌های موجود در دوران دبیرستان، صرفا به معرفی بخشی از لوازم‌التحریرهای ضروری می‌پردازیم زیرا انواع آن بسیار متنوع است.

مداد نوکی / نوک اتود

اتود نوعی از مداد مکانیکی است که مغزی با اندازه‌های متفاوت درون آن جای می‌گیرد؛ همچنین قطرهای استاندارد آن 0.5 و 0.7 میلی‌متر هستند.

ابزار رسم

ابزار رسم مورد استفاده در مدرسه شامل خط‌کش، نقاله، گونیا و پرگار است که در جنس‌ها و اندازه‌های متفاوت تولید می‌شوند و توسط دانش‌آموزان در دروس ریاضی و هندسه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ماژیک هایلایت
هایلایت کردن و علامت زدن متون و یادداشت‌ها از جمله عاداتی است که باعث ثبت نکات در ذهن می‌شود. دانش‌آموزان زمانیکه به نکات مهم درسی برخورد می‌کنند، با استفاده از رنگ‌های متنوع و جذاب این ماژیک‌ها، فهم آن را برای خود آسان می‌کنند.

برای شروع سال تحصیلی چه لوازم تحریری باید بخریم؟

لاک غلط گیر

ابزاری که در صورت بروز اشتباه در یادداشت‌ها و جزوات می‌توانید از آن استفاده کرده و آنها را اصلاح کنید. لاک غلط‌گیر بصورت مدادی، فرچه‌ای و نواری به بازار عرضه می‌شود.

ماژیک وایت برد

ساختار این نوع از ماژیک‌ها با نوشت‌افزارهای دیگر کاملا متفاوت است و از نوعی جوهر رنگی و حلال تشکیل شده‌اند که امکان نوشتن بر روی تخته‌های وایت برد و پاک شدن آسان را فراهم می‌کنند.

کاغذ رسم

به کاغذ شطرنجی نیز معروف است که از خطوط ظریف و شبکه‌های منظم تشکیل شده و امکان ترسیم را برای دانش‌آموز آسان می‌کند.

خودکار

 از پرکاربردترین ابزار نوشتاری در دنیای مدرن است که در انواع گوناگون تهیه می‌شود. بهتر است نوعی از خودکار را انتخاب کنید که بدنه ارگونومیک آن مانع آسیب دیدن انگشتان دست شود؛ همچنین خودکارهایی که سطح مقطع سه‌گوش دارند و یک لاستیک نرم در قسمت پایین آنها قرار گرفته مانع از ایجاد درد در طولانی‌مدت می‌شوند.

با استفاده از لیست بالا و با خرید اینترنتی لوازم تحریر از گاج مارکت، به راحتی می‌توانید لوازم تحریر مورد نیاز فرزندان خود را برای سال تحصیلی جدید خریداری کنید.

برای شروع سال تحصیلی چه لوازم تحریری باید بخریم؟