تبیان، دستیار زندگی

مخالفت خانواده با ازدواج هم راه حل دارد

یکی از مشکلات ازدواج جوانان مخالفت خانواده‌ها می‌باشد که گاهی این مخالفت‌ها بدون دلیل و منطق است و جوانان باید با روش‌هایی با مخالفت والدین کنار بیایند و این مشکل را برطرف کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
ازدواجبحث مخالفت خانواده‌ها با ازدواج فرزندشان داستان تازه‌ای نیست هر چند این روزها کمتر اتفاق می‌افتد و ازدواج‌های سنتی و به اجبار کمتری داریم. اما هنوز هم گاهی والدین با انتخاب فرزندشان مخالف‌اند. اگر خانواده طرف مقابل با ازدواج شما مخالف‌اند،  باید راه‌های درستی را پیش بگیرید. 

1. همه چیز را شخصی نکنید شاید مخالفت خانواده همسرتان با ازدواج شما، اصلاً شخص شما نباشید و به علت وابستگی عمیق به فرزندشان باشد. در خانواده های ایرانی وابستگی به فرزندان و احساس مالکیت رایج است. در این شرایط شاید شما فکر کنید مقصر همسرتان است اما آیا همسرتان می تواند مسئولیت فرد بالغ دیگری را به عهده بگیرد؟ اگر یکی از اعضای خانواده همسرتان با شما مخالف است و رفتار بدی دارد و توهین می کند همسرتان مقصر نیست.

2. برای مقابله با مخالفت طرف مقابل با ازدواجتان روش درست تعامل را پیدا کنید. برای اینکه کمتر مورد آزار آنها قرار بگیرید رفت و آمد زیادی با چنین افرادی نداشته باشید و مدام سعی نکنید راه ارتباطی بگیرید و متقاعدشان کنید. گاهی کمی زمان افراد را آرام می کند. باعث می شود منطقی تر فکر کنند.

3. در هر فامیلی، ربش‌سفید معتمدی وجود دارد. همه ما در زندگی‌مان از افرادی حرف شنوی داریم. از طریق شریک آینده زندگی‌تان این افراد مؤثر را پیدا کنید و سعی داشته باشید از طریق متقاعد کردن آنها و با اصطلاح آوردنشان درتیم خودتان، به خواسته تان نزدیک شوید.

اگر نمی توانید تلخی ها و آزارهای گذشته را فراموش کنید، آنها را نادیده بگیرید و اجازه ندهید لحظات حالتان به خاطر اتفاقات گذشته خراب شود.




4. اگر واقعا انتخاب درستی کرده اید، پیشنهاد رفتن نزد مشاور هم کارساز است. تست های شخصیتی و صحبت یک فرد خبره با شما و خانواده های تان کمک بزرگی به تصمیم منطقی تان خواهد کرد.

5. بعد از ازدواج تلخی ها و آزارهای گذشته را به مرور زمان و با تمرین و تلاش فراموش کنید زیرا بعد از مدتی ممکن است خانواده همسرتان از قضاوت های زودهنگام و بدرفتاری‌هایشان پشیمان بشوند.
اگر نمی توانید تلخی ها و آزارهای گذشته را فراموش کنید، آنها را نادیده بگیرید و اجازه ندهید لحظات حالتان به خاطر اتفاقات گذشته خراب شود.

همراهان عزیز، با توجه به گسترش سامانه همسان گزینی تبیان، لازم است جهت استفاده از خدمات همسان‌گزینی یا مشاوره اپلیکیشن همدم را از طریق لینک زیر دریافت و نصب نمایید، این سامانه در سراسر کشور فعال است.
 بخش همسان گزینی تبیان