تبیان، دستیار زندگی

فیلم و عکس‌های پاک شده گوشی موبایل را چطور بازگردانیم!

حذف ناخواسته‌ی اطلاعات گوشی موبایل یکی از مشکلاتی است که هر کاربری با آن مواجه می‌شود. در این میان یکی از دغدغه‌های مهم کاربران این است که پس از پاک‌شدن فیلم و عکس از گوشی‌ چطور می‌توان آن‌ها را بازگرداند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
گوشی موبایل
امروزه بسیاری از افراد کارهای خود را با گوشی موبایل انجام می دهند به همین دلیل داشتن یک گوشی هوشمند  با سیستم عامل اندروید بهترین انتخاب برای این افراد است.

تا چند سال پیش اگر فیلم و عکسی در گوشی‌های موبایل شما پاک می‌شد، هیچ راه بازگشتی وجود نداشت؛ خوشبختانه امروزه به لطف گوشی‌های هوشمند و با کمک ذخیره‌سازی ابری و ابزارهای مختلف پشتیبان‌گیری، می‌توان به راحتی فایل های پاک شده را بازیابی کرد.

بازگرداندن عکس‌های پاک شده از حافظه موبایل

موضوعی که در این ابزارها باید مورد توجه قرار گیرد، این است که تمام اپلیکیشن‌ها به‌طور کلی فایل‌های حذف‌شده را بازیابی خواهند کرد و همچنین فایل‌هایی که خود شما با آگاهی حذف کرده‌اید نیز در نتایج بازیابی شده نمایش داده می شود، البته عملکرد آن بستگی به نحوه‌ی حذف شماره‌ها و میزان زمانی که از حذف آن‌ها گذشته است دارد.

علل مختلفی وجود دارد که می تواند باعث از بین رفتن تصاویر از تلفن اندرویدی شود.

واقعیت این است که کاربران ممکن است وقتی متوجه شوند که عکس هایی که دوست دارند در دستگاه هایشان موجود نیست، ناراحت شوند. اما این را بدانید که خوشبختانه آنها قابل بازیابی هستند.

دلایلی که می تواند باعث از بین رفتن فیلم و عکس از گوشی موبایل شود:

- اشتباها یا تصادفی فایلها یا عکس ها را از دستگاه حذف کرده اید.

- به دلیل ویروسی شدن گوشی.

- فرمت کل دستگاه و از بین رفتن فیلم و عکس ها.

- در اثر خراب شدن یا شکسته شدن موبایل، عکس ها غیرقابل دسترسی می شوند.

گوشی موبایل

آیا می‌شود عکس‌های پاک شده را از گوشی موبایل بازیابی کرد؟

مسئله‌ای که در خصوص پاک شدن فیلم و عکس های گوشی موبایلتان باید بدانید این است که اطلاعات شما در فضای داخلی یا حافظه خارجی ذخیره شده و اطلاعات پاک شده هنوز وجود دارند اما برای کاربر نامرئی است و امکان بازگرداندن فیلم ها وعکس‌های از دست رفته از طریق تلفن اندرویدی پس از حذف آن‌ها وجود دارد.

اولین نکته این است که پس از پاک شدن فیلم و عکس گوشی، باید بلافاصله کار با گوشی خود را متوقف کنید. هیچ کاری را از طریق تلفن خود انجام ندهید، در غیر اینصورت می تواند داده های جدیدی را مانند عکس یا فیلم ذخیره کند و روی داده های حذف شده رونویسی شوند.

در این مرحله شما باید داده تلفن همراه و Wi-Fi خود را خاموش کنید زیرا این امر می تواند داده های جدیدی را در دستگاه شما ذخیره کند تا عکس های از دست رفته قابل بازیابی نشوند. سپس یک نرم افزار قدرتمند بازیابی را جستجو کنید که بتواند فیلم ها وعکس های پاک شده ازموبایلتان را در اسرع وقت بازیابی کند.

چند روش برای بازیابی فیلم ها وعکس های پاک شده


گوشی موبایل

روش اول؛ استفاده از برنامه Android Photo Recovery:

برنامه Android Photo Recovery  بهترین نرم افزاری است که به راحتی عکس های پاک شده از گوشی های اندرویدی را بازیابی می کند. دلیل این امر این است که این نرم افزار قدرتمند تمام دستگاه را به درستی اسکن می کند تا فایل های پاک شده را پیدا کند و بدون هیچ مشکلی آنها را بازیابی می‌کند.

- تلفن اندورید خود را وصل کنید: بتدا نرم افزار Android Data Recovery را بارگیری کرده و سپس Data Recovery را انتخاب کنید.

- انواع فایل را برای اسکن انتخاب کنید: پس از آن موبایلتان را به رایانه وصل کنید، نرم افزار Android Recovery انواع داده هایی را که پشتیبانی می کند نمایش می دهد. در اینجا شما باید انواع داده هایی را که می خواهید بازیابی کنید انتخاب کنید.
اگر دستگاه شما روت شده است، نرم افزار دو گزینه به شما نشان می دهد؛اسکن کردن فایلهای حذف شده و اسکن کردن تمام فایلها. پس از آن، برای ادامه روند بر روی " Next " کلیک کنید. با این کار تلفن شما شناسایی می شود. اکنون دستگاه شما را برای نجات داده های از دست رفته اسکن می کند. این چند دقیقه زمان خواهد برد.

- در این مرحله داده های پاک شده را پیش نمایش و بازیابی کنید: در آخر وقتی که اسکن تمام شد، گزینه پیش نمایش را که در اختیار دارید می توانید انتخاب کنید کدام داده را بازیابی کنید. آنها را انتخاب کرده و روی "Recover" کلیک کنید تا تمام داده های از دست رفته در رایانه شخصی شما ذخیره شود. 

روش دوم؛ بازیابی فیلم ها وعکس های پاک شده از گوشی موبایل با استفاده از Google Photo:

به یاد داشته باشید که قبل از بازیابی، عکسها را با استفاده از حساب Gmail با Google Photos همگام سازی کنید. این را بدانید که فیلم ها عکسهای پاک شده از Google Photos به مدت 60 روز در سطل زباله باقی می ماند. می توانید در مدت 60 روز آنها را بازگردانید.

- ابتدا برنامه Google Photos را باز کرده و بر روی گزینه " menu " کلیک کنید

- پس از آن ، پوشه "Trash" را انتخاب کنید.

- در اینجا همه فایلهای حذف شده را نشان می دهد. شما باید عکس هایی را که می خواهید بازیابی کنید انتخاب کنید.

- در آخر، بر روی فلش کوچک کلیک کنید تا تمام عکس های حذف شده را نشان دهد.

گوشی موبایل

روش سوم؛ بازیابی فیلم ها وعکس های پاک شده از گوشی موبایل با استفاده از Google Drive:

Google Drive، این قابلیت را به کاربران می دهد تا داده های مفید خود را با اطمینان و ایمن تا 15 گیگابایت ذخیره کنند. عکس ها، فیلم ها، اسناد، یادداشت ها، فایل های صوتی با خیال راحت ذخیره می شوند.

بنابراین اگرقبل از پاک شدن فیلم ها و عکس های خود آنها را در گوگل درایو بارگذاری کرده اید،می توانید به راحتی آنها را بازیابی کنید.

- ابتدا Google Drive را بر روی گوشی موبایل خود باز کنید.

- سپس روی بخش My Drive کلیک کنید و مواردی را که بارگذاری کرده اید می بینید.

- در این مرحله عکس های مورد نظر خود را انتخاب کرده و بر روی آنها کلیک کرده و نگه دارید.

- در مرحله بعد، روی موارد خاص کلیک راست کرده و روی گزینه Download کلیک کنید.

- اکنون عکسهای شما در گالری تلفن شما بارگیری می شود و می توانید به راحتی به آنها دسترسی پیدا کنید.

روش چهارم؛ بازیابی فیلم ها وعکس های پاک شده از گوشی موبایل با استفاده از Dropbox:

می توانید فیلم ها و عکس های خود را در Dropbox ذخیره کنید، Dropbox دارای پوشه زباله است که 30 روز عکسها را ذخیره می کند. بنابراین برای برگرداندن فیلم ها و عکس های پاک شده که در Dropbox وجود دارد.

- ابتدا وارد دسک تاپ Dropbox شوید.

- سپس به Files Deleted files بروید.

- در اینجا شما باید عکس هایی را که می خواهید بازیابی کنید انتخاب کنید.

گوشی موبایل

بهترین برنامه های بازیابی اطلاعات پاک شده در اندروید

حذف ناخواسته‌ی اطلاعات گوشی موبایل یکی از مشکلاتی است که هر کاربری با آن مواجه می‌شود. در این میان یکی از دغدغه‌های مهم کاربران این است که پس از پاک‌شدن فیلم و عکس از گوشی‌ چطور می‌توان آن‌ها را بازگرداند. 

در این جا شما را با بهترین اپلیکیشن‌های موجود در اندروید که وظیفه‌ی ریکاوری فایل‌های پاک‌شده موبایل را دارند، آشنا می کنیم.

دقت و قدرت عملکرد این اپلیکیشن‌ها تا حدود زیادی به یکدیگر شبیه هستند؛ با این حال اگر با یک اپلیکیشن موفق به بازیابی فایل مورد نظر خود نشدید، می‌توانید دیگر برنامه‌ها را هم امتحان کنید.

GT Recovery؛ این اپلیکیشن یکی از بهترین نرم‌افزارها در زمینه‌ی ریکاوری اطلاعات است که اپلیکیشن رسمی آن نیز برای پلتفرم اندروید منتشر شده و به کمک آن می‌توانید به‌سادگی و با بالاترین درصد موفقیت، فایل‌های پاک‌شده‌ی خود در گوشی را ریکاوری کنید. دانلود رایگان از پلی استور گوگل

اپلیکیشن Hexamob Recovery؛ تنها در صورتی قادر به اجرای این برنامه خواهید بود که از یک گوشی روت شده برخوردار باشید. این برنامه که یکی از گزینه‌های قدرتمند است، علاوه بر قابلیت بازیابی فایل‌ها ویژگی‌های جذاب دیگری نیز برخوردار است. دانلود از طریق پلی‌استور گوگل

DiskDigger؛ می‌تواند فرمت‌های jpg , png ,mp4 را بازیابی کند. درواقع تمرکز اصلی این برنامه تنها بر فایل‌های تصویری و ویدیویی است.کارکرد کامل این اپلیکیشن به روت بودن گوشی نیاز دارد؛ اما اگر گوشی شما روت نشده باشد نیز قادر به انجام اسکن و بازیابی فایل خواهد بود  دانلود از پلی‌استور گوگل

برنامه Undeleter Recover Files & Data Full؛ می‌توانید به‌محض ورود به این اپلیکیشن، حافظه‌ی داخلی یا خارجی یا حتی OTG را برای اسکن انتخاب کنید تا عملیات جستجو تنها در حافظه‌ای به انجام برسد که فایل پاک‌شده‌ی شما در آن قرار دارد.

موضوعی که در این ابزارها باید مورد توجه قرار گیرد، این است که تمام اپلیکیشن‌ها به‌طور کلی فایل‌های حذف‌شده را بازیابی خواهند کرد و همچنین فایل‌هایی که خود شما با آگاهی حذف کرده‌اید نیز در نتایج بازیابی شده نمایش داده می شود، البته عملکرد آن بستگی به نحوه‌ی حذف شماره‌ها و میزان زمانی که از حذف آن‌ها گذشته است دارد.

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .