تبیان، دستیار زندگی

طرز تهیه همبرگر خانگی

همبرگریکی از ساندویچ های راحت و خوش طعمی است که طرفداران زیادی دارد و به آسانی می توان آن را در خانه درست کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همبرگر

همبرگر یک غذای فست فودی می باشد و به عنوان یک غذای بین المللی در سراسر جهان شناخته شده است و محبوبیت جهانی دارد و  کمتر کسی را می توان پیدا کرد که این غذای خوشمزه  را نپسندد.

بخی از افراد گمان می کنند که همبرگر را حتما باید از رستوران تهیه کنند، درصورتی که این غذای خوشمزه را می توان با کیفیت بهتر و اطمینان بیشتر در خانه درست کرد.

روش های آماده سازی همبرگر مخصوص متنوع است. میتوانید همبرگر در فر یا کباب پز و یا حتی در ماهیتابه تهیه کنید. در تهیه همبرگر می توان از گوشت قرمز گوسفند یا گوساله استفاده کنید، کسانی که نمی خواهند با گوشت آن را درست کند می توانند به جای آن از سویا استفاده کنند. برخی هم همبرگز را با مرغ و یا بوقلمون تهیه می کنند.

در ادامه طرز تهیه همبرگر مخصوص خانگی را بیان می کنیم:

مواد لازم برای همبرگر مخصوص خانگی مقداری گوشت چرخ کرده، دو قاشق چایخوری سس استیک، مقداری سس ووسترشر، یک قاشق چایخوری، مقداری فلفل سیاه، پودر سیر، جوز هندی،نان مخصوص برگر، پنیر چدار و گوجه و برگ کاهو می باشد.

طرز تهیه :

در مرحله اول برای تهیه همبرگر مخصوص خوشمزه ابتدا فر را روشن کنید و روی حرارت 400 درجه فارنهایت یا 205 درجه سانتی گراد تنظیم کنید. در مرحله بعد در کاسه بزرگی گوشت چرخ کرده، نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، فلفل هندی، سس استیک و سس ووسترشر راریخته و خوب ترکیب کنید و ورز دهید و بعد از مخلوط کردن گوشت آن را شکل دهید و به اندازه های برابر ، برگرها را درست کنید.

 اولین چیزی که باید برای درست کردن یک همبرگر خوب باید در نظر داشته باشید، این است که گوشتی استفاده می کنید، مرغوب باشد. اضافه کردن مواد و طعم‌ دهنده‌های مختلف در مرحله بعد قرار دارد. از این رو باید گوشت خوب بخرید تا همبرگر خوب درست کنید.


درون کباب پز یا ماهیتابه ای همبرگرها را سرخ کنید. هر طرف یک برگر را دو الی سه دقیقه روی حرارت نگه دارید تا رنگ آن تغییر کند و قهوه ای شود و در مرحله بعد برگر ها را در فر قرار دهید و برای 10 تا 15 دقیقه یا بیشتر صبر کنید تا پخته شوند. در این زمان برگرها آماده است و می توان آن را فر خارج کرد و با نان همبرگر، پنیر چدار، گوجه، کاهو، سس همبرگر مخصوص و… سرو کنید.

 در این روش می توانید برگر ها را در ماهیتابه سرخ نکنید و اجازه دهید که برگرها با چربی خودش بپزد. برای این کار میتوانید برگرها را در آلومینیوم فویل قرار دهید و سپس آن ها را در فر بگذارید. همچنین به جای پنیر چدار از هر پنیری مانند موزارلا هم استفاده کنید. برای ذوب شدن پنیر می توان ان را زمانی که برگر را در فر قرار می دهید ، پنیر را هم روی آن قرار دهید تا ذوب شود.

برای قالب زدن همبرگرها میتوانید از در ظروف شیشه ای هم استفاده کنید. اگر از در ظروف استفاده می کنید بهتر است کیسه ی پلاستیکی کف آن قرار دهید تا گوشت به درب نچسبد و شکل آن خراب نشود.
روش دوم:
 علاوه بر روش بالا،می توان از روش دیگری برای تهیه همبرگر مخصوص استفاده کرد. مواد لازم برای تهیه این مدل از همبرگر، گوشت ، پیاز، تخم مرغ، سیر، نمک و فلفل، مقداری آرد سوخاری و روغن برای سرخ کردن همبرگر می باشد.

در این روش در مرحله اول ابتدا گوشت را خوب پهن می کنیم و سپس تخم مرغ ، سیر و پیازریز رنده شده که آب آن را گرفته ایم  و نمک و فلفل را در مرکز گوشت پهن شده می ریزیم و اطراف گوشت را به طرف مرکز جمع می کنیم و آن را خوب ورز می دهیم. بهتر است گوشت را با دست ورز دهیم تا بافت بهتری داشته باشد و تا جایی ورز می دهیم که احساس کنیم مواد بخوبی با یکدیگر ترکیب شده اند و بار دیگر گوشت را پهن می کنیم و آرد سوخاری را روی گوشت پهن شده می ریزیم. مقدار آرد سوخاری بستگی  به نوع آرد دارد.

برای بدست آوردن مقدار دقیق آرد سوخاری باید پس از پاشیدن مقداری آرد، گوشت را چند دقیقه ورز دهیم و اگربعد از این مدت دیدید که گوشت بافت نرم و آبدار و در عین حال قابل شکل دادن دارد پس آرد کافی است، اما اگر گوشت کمی شل و بد فرم بود مقداری دیگر آرد سوخاری به آن اضافه می کنیم.باید مراقب باشیم که زیاد آرد نریزیم تا گوشت پس از پخت خشک نشود. گوشت اماده شده را به قسمت های دلخواه تقسیم کنیم و هر قسمت را به شکل کوفته در آوریم.
همبرگر

 در مرحله بعدی هر کوفته را روی کاغذ روغنی یا کیسه فریزر قرار می دهیم و با برگرداندن طرف دیگر کاغذ روی آن و فشار دست، گوشت را به شکل دایره ای فرم می دهیم.می توان  به جای این روش از دستگاه برگر زن استفاده کرد.

 برگرهای آماده را روی سینی پوشیده از کاغذ روغنی یا کیسه فریزر قرار می دهیم و برای یک ساعت درون یخچال قرار می دهیم  و بعد داخل ماهیتابه سرخ یا روی کباب پز کباب  می کنیم.

 می توان این همبرگرهای مخصوص خانگی را در فریز به صورت منجمد در بیاوریم و هر وقت که لازم بود از ان استفاده کنیم.

یکی از ترفندهای عالی برای داشتن ساندویچ های همبرگر خوشمزه و استثنائی این است که نان همبرگر را هم چند دقیقه روی گریل گرم کنیم.

 استفاده از پودر سوخاری برای این است که از منسجم شدن گوشت جلوگیری می کند و نمی گذارد گوشت لاستیکی شود و موجب پف کردن گوشت می شود ،اما در مصرف آن زیاده روی نکنید که برگر را خراب می کند.


ویژگی های گوشت خوب برای تهیه همبرگر خانگی


اولین چیزی که باید برای درست کردن یک همبرگر خوب  باید در نظر داشته باشید، این است که گوشتی استفاده می کنید، مرغوب باشد. اضافه کردن مواد و طعم‌ دهنده‌های مختلف در مرحله بعد قرار دارد. از این رو باید گوشت خوب بخرید تا همبرگر خوب درست کنید.

گوشت خوب برای تهیه همبرگر به این صورت است که80 درصد آن گوشت و 20 درصد آن چربی باشد. در واقع برای تهیه گوشت حتما از چربی هم استفاده کنید.

 همچنین گوشت چرخ کرده ای که استفاده می کنید تازه باشد.


نکات تهیه همبرگر خانگی:


استفاده از پودر سوخاری برای این است که از منسجم شدن گوشت جلوگیری می کند و نمی گذارد گوشت لاستیکی شود و موجب پف کردن گوشت می شود ،اما در مصرف آن زیاده روی نکنید که برگر را خراب می کند.

 برای اینکه گوشت مزه ی بهتری بگیرد، بهتر است گوشت 1 روز در داخل یخچال استراحت کند.

می توانید از ترکیب گوشت گوساله و گوسفندی استفاده کنید.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .