تبیان، دستیار زندگی

پسر خاله عاشق!

اگر کسی در فامیل به شما ابراز علاقه کرد و باید به او جواب منفی بدهید، چگونه موضوع را مطرح می کنید؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
ازدواجپرسش کاربر: سلام، دختری 21 ساله هستم که پسر خاله ام به من ابراز علاقه کرده است، می گوید از دوران کودکی دوستم داشته، دوسال از من کوچکتراست و واقعا مثل برادرم دوستش دارم ولی نمی توانم تصور کنم همسرم باشد. مرا تهدید کرده که اگر با او ازدواج نکنم خودکشی خواهد کرد. دلم نمی خواهد بلایی سرش بیاید. پیامک‌هایش را مدتیست که جواب نمی دهم اما او همچنان پیام می دهد. نمی دانم چطور این مشکل را حل کنم. 
پاسخ کارشناس تبیان:
سلام دوست عزیز شما مسئول احساسات یا خودکشی ایشون نیستید. البته منظورم این نیست که باید دست روی دست بگذارید. اما اگر به خاطر چنین رفتارهایی به خواسته هایش جواب مثبت بدهید، رابطه بدتری را خواهید داشت. شما بهترین کاری که می توانید انجام دهید همین است که اصلا جوابش را ندهید و حتما  موضوع را به خاله تان اطلاع دهید. البته این در صورتی است که یکبار منطقی جواب منفی داده باشید و دلایل تان را مطرح کرده و از ایشان خواسته باشید دیگر پیگیری نکنند. 

ممکن است بدرفتاری کنند یا حتی شما را مقصر بدانند که چرا زودتر نگفتید یا با رفتارتان کاری نکرده اید که دیگر این ارتباط ادامه پیدا نکند اما باید در جریان قرار بگیرند. بهتر است به مادرتان بگویید که ایشان با خواهرشان مطرح کنند.  

 اگر لازم باشه خانواده ها مدتی همدیگر را نبینند. خانواه خاله شما باید با یک روانشناس کار را پیش ببرند. مطرح کردن بحث خودکشی یعنی مشکل جدی شخصیتی وجود دارد و پسر خاله‌تان مهارت‌های لازم برای حل مسئله را ندارد.

منبع: پرسش و پاسخ های عمومی تبیان