تبیان، دستیار زندگی

نحوه دوخت کاور مبل برای نشیمن صندلی

همراه ما قدم به قدم یاد بگیرید که چگونه می توانید روکش نشیمن که با کثیف کاری های فرزندتان مزین شده را تعویض کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
کار مبل، مبل
اگر هم می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌توانید به بازار آنلاین خدمات سنجاق سری بزنید. در قدم اول می‌توانید قیمت دوخت کاور مبل در شهر خودتان را بپرسید. مثلا اگر به دنبال دوزنده کاور مبلمان در تهران باشید می‌توانید درخواست خود را در سنجاق ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در سنجاق را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار سنجاق صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

همراه ما قدم به قدم یاد بگیرید که چگونه می توانید روکش نشیمن که با کثیف کاری های فرزندتان مزین شده را تعویض کنید.

وقتی فرزند اولم را باردار بودم، مطمئن بودم که به یک صندلی گهواره ای نیاز دارم. از خواباندنشان در بغلم و قصه خواندن روی آن صندلی در ذهنم تصاویر زیبایی داشتم. بنابراین همسرم یک صندلی گهواره ای عالی برایم خریداری کرد و من کاملا عاشقش شدم. بعد ها برای خواباندن فرزند دومم از آن استفاده کردم. اما خاطرات من از فرزند اول و صندلی گهواره ای آن تصاویری که در ذهنم داشتم نیست. خب بهتر است اول آموزش تعویض روکش را توضیح دهم، بعد از آن داستان جالب ما را هم تعریف خواهم کرد.

سال ها سپری شدند و نشیمن صندلی من به شدت به تعویض روکش نیاز داشت. چون خیلی کهنه به نظر می رسید آن را جدا کردم. زیر نشیمن یک لایه پارچه به همراه اسفنج قرار داشت و سپس میله های در زیر آن.

اولین قدم این بود که اسفنج را از پارچه بیرون بیاورم و آن را با قطعه ای جدید تعویض کنم، البته خود اسفنج در حال از هم باز شدن بود.  این نوع اسفنج را از فروشگاه تهیه کردم. پس از اینکه آن را در ابعاد مناسب برش دادم، اسفنج را در جای خودش منگنه کردم. اسفنج اصلی به پارچه دوخته شده بود، اما برای این کار مجبور می شدم پارچه را جدا کنم و اسفنج  را بدوزم و سپس دوباره آن را در جایش منگنه کنم. روش من سریع تر بود و با این کار همیشه می توانستم آن را با بالش نشیمن بپوشانم به همین دلیل متوجه شدم نیازی نیست براق باقی بماند. نمی توانید منگنه هایم را ببینید، درست است؟

چگونه بالش نشیمن را روکش کنیم؟

بالشت مبل، روکش مبل

لوازم مورد نیاز:

  • 0 اسفنج کلفت- اسفنج من حدود "4 یا ده سانتی متر بود
  • 0 پارچه- به اندازه ای که کل نشیمن را بپوشاند
  • 0 ماژیک
  • 0 قیچی
  • 0 لوازم خیاطی

بیایید درباره اسفنج صحبت کنیم: من بالش نشیمن قدیم خود را به فروشگاه برده و اسفنج مناسب آن را انتخاب کردم. سپس کارکنان از بالش اصلی به عنوان نمونه استفاده کردند و اسفنج جدید را برش دادند. آنها اره ای مخصوص مانند اره مویی دارند که دسته ای صاف دارد و با استفاده از آن اسفنج را برش دادند. خیلی هم آسان!

مراحل کار:

دوخت رویه مبل، مبل
پارچه خود را به طور منظم از وسط تا کنید. این کار به شما اجازه می دهد قسمت بالایی و پایینی کار را به طور همزمان ببرید.

اسفنج را روی آن گذاشته و شکل آن را با خودکار بکشید. اسفنج من "4 بلند بود بنابراین جوری آن را قرار دادم که پارچه به اندازه "2 تا شود. وقتی پارچه را برش داد "2 باز شده و در قسمت پشتی به "4 تبدیل شد. من شکلم را از پشت، جایی که انحنا داشت شروع کرده و به گوشه ها و قسمت جلویی رساندم، و بعد به انحنای قسمت پشتی رسیدم. (می توانید با دیدن تصویر متوجه منظورم شوید. تقریبا به یک عدد 8 بزرگ شباهت دارد.)

اگر بالش نشیمن تان مربع یا مستطیلی است در هنگام برش میتوانید همانطور که گفتم، پارچه را تا کنید. اگر بالش تان دایره ای یا بیضی شکل است، میتوانید تنها دور آن را با خودکار رسم کنید و دو قطعه دایره ای یا بیضی شکل برش دهید.
رویه مبل، مبل

اگر پارچه تان مانند پارچه راه راه من طرحی جهت دار دارد، حتما دقت کنید که میخواهید طرح ان به چه شکلی روی نشیمن نمایش پیدا کند. می خواهید خط ها روی هم بیفتند یا به سمت پایین بوده و یا مورب باشند؟

حدود یک سانتی متر بیرون تر از شکلی که رسم کردید نقاشی کنید- یک سانتی متر اضافی در هنگام دوخت برای درز مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین پارچه را تقریبا دو سانتی متر پهن تر از عمق اسفنج تان برش دهید تا به اندازه کافی بلند باشد و به لبه های آن برسد. من مجبور شدم دو نوار را در کنار هم قرار دهم تا به اندازه کافی بلند شود.

 شکل پارچه خود را باز کنید. نوار بلند به عنوان دیوار بالش تان قرار خواهد گرفت.

رویه مبل، پارچه مبلی، مبل

اگر دو شکل جداگانه دارید، می توانید اندازه دقیقی که برای نوار خود نیاز دارید را اندازه گیری کرده، آن ببرید به هم متصل کرده و یک حلقه بسازید. سپس نوار را به یکی از شکل هایتان سنجاق کرده و دور آن را ببرید و در جایگاهش بدوزید.

اگر شما هم مانند من، بر اثر تا شدن پارچه یک "دیوار سیاه" دارید، پس یک انتهای نوار خود را به همراه لبه ها به دیواره پشتی سنجاق کنید. نوار را دور طرف دیگر سنجاق کنید اما به قسمت دوم دیواره پشتی نه. آن را در جای خود بدوزید. اگر میخواهید میتوانید اضافات نوار خود را ببرید اما من پس از آنکه بالش را داخل روکش گذاشتم، این کار را انجام دادم.

حالا میخواهیم نوار را ب دومین شکل بالش وصل کنیم، اما به جای سنجاق زدن و دوختن تمام طول آن، باید یک سمت آن را باز باقی بگذاریم تا بتوانیم بالش را برگردانده و داخل آن قرار دهیم. من یک حفره تقریبا کوچک باقی گذاشتم که برای ورود بالش کافی نبود، پس دقت کنید که به اندازه کافی فضا بگذارید.

رویه مبل، مبل، رومبلی

دوباره نوار را به همراه پارچه به شکل دوم سنجاق کنید. پیشنهاد می کنم حفره مورد نظر را در قسمت پشتی باقی بگذارید که در قسمت جلویی قابل دید نباشد. درزی را که سنجاق کردید را بدوزید.
فاصله درز را برش دهید. این یعنی هر چند سانتیمتر درزهای اضافی پارچه برشی اعمال کنید و قبل از اینکه پارچه را برگردانید، این کار را در تمام دور آن انجام دهید. در بالش نشیمن انحناداری مانند این بسیار مهم است که موقع برگرداندن آن، درزها به خوبی قرار بگیرند. در درزهای مستقیم، این اهمیت کاهش می یابد، اما همچنان برای گوشه ها از گیره استفاده کنید. به هیچ عنوان قسمت های دوخته شده را برش ندهید، در غیر این صورت حفره ای بزرگ ایجاد خواهید کرد.
روکش را برگردانید. من عاشق شکل عمودی نوارهای بالش نشیمنم هستم.
تقریبا تمام است! اسفنج خود را داخل روکش قرار دهید. به نظر آسان است، اما اگر فضای باقیمانده کم باشد این کار خیلی سخت خواهد بود. دقت داشته باشید که این کار را آرام انجام دهید که دوخت ها از هم باز نشوند. اگر این اتفاق افتاد، نگران نشوید. میتوانید وقتی که بالش را کاملا به داخل بردید، دوباره با دست آن را بدوزید.
قسمت باز را با سنجاق ببندید و درزها را با دقت به داخل هل دهید.
حفره بسته شده را با دست بدوزید