تبیان، دستیار زندگی

پشت پرده یک ویدئوی جنجالی؛

غلامرضا کویتی‌پور طعمه شهرت دیگران شد؟

هفته گذشته ویدیویی از همخوانی غلامرضا کویتی‌پور با دختری نوجوان منتشر شد، شعر این آهنگ مضمونی انتقادی سیاسی داشت و با واکنش‌های متفاوتی همراه شد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
غلامرضا کویتی پور

چه شد؟

ویدیویی که از غلامرضا کویتی‌پور و دختر سیزده ساله‌ای به نام پریچهر در اینستاگرام منتشر شد یک بسته تبلیغی کامل علیه جمهوری اسلامی قلمداد و به سرعت وایرال شد.

چرا مهم است؟

همراهی با تک ‎خوانی دختری جوان که کویتی‌پور از صدایش تمجید می‎کند، تابوشکنی بزرگی بود، مضمون پشیمانی و رسوایی شعر هم از زبان مداح مشهور، رسانه‎های معاند را هیجان‎زده کرده بود.

 

پیش از این: کویتی‌پور دو سال پیش هم با دفاع از داریوش اقبالی و بهروز وثوق جنجال آفریده بود، جنجال‌ها به نفع کویتی‌پور تمام شد و مجموعه‌های فرهنگی، دوباره به او سفارش کار دادند.
منطق مجموعه‌های فرهنگی برای این همکاری، حمایت از سرمایه‌های هنری انقلاب بود؛ حالا برخی معتقدند مداح قدیمی باز هم می‌خواهد دست به دامن حاشیه‌ها شود.

نکته اینجاست: به نظر می‌رسد اصل ماجرای این ویدیو چیز بیشتری است! مداح شعر معروف «ممد نبودی ببینی» می‌گوید موضع ضد نظام ندارد و بر اساس ادعاهای کویتی‌پور درباره ماجرا، به نظر می‌آید او بازی خورده است.

 

کویتی‌پور در این ویدیو می‌گوید تمرینی ویدئو همخوانی را ضبط کرده و موضع ضدنظام ندارد و اگر نقدی دارد از رییس جمهور و دولت است

به این نکته توجه کنید: ویدیوی کویتی‌پور اولین بار توسط فردی از یک شرکت استعدادیابی منتشر شد. شرکتی  دو ملیتی که خود را فعال فرهنگی معرفی می‎کند و کارش «شهرت فروشی» است!
کشف استعدادهای هنری، ایجاد شهرت و کسب درآمد از آن‌ها یکی از خدمات این شرکت است. پریچهر دختر نوجوانی که کویتی‌پور با او همخوانی کرد، کیس اصلی این شرکت است و مدت‌هاست این شرکت در فضای مجازی برای «پریچهر» تبلیغات می‎کند.

شرکت هولدینگ مزو

نتیجه ماجرا: به نظر می‌رسد ویدیوی جنجالی کویتی‌پور تیر آخر این شرکت برای معرفی سرمایه جدیدش بوده، ماجرا وقتی عجیب‌تر می‌شود که رسانه‌های زیادی ویدیوی جنجالی را با تمجید از دختر نوجوان منتشر کردند.
حالا مداح با سابقه طعمه تبلیغاتی برای مشهور شدن دختر خواننده و سوددهی به سرمایه‎گذارش شده است و  باید دید دختر نوجوان قرار است چطور به عنوان خواننده پولساز به جامعه تزریق شود!

چرا اینطور شد: فقر سواد رسانه، مشکلات معیشتی و بی‌ توجهی؛ از هنرمندان قدیمی طعمه‌های خوبی برای رسانه‌های بیگانه و شرکت‌های «شهرت فروشی» ساخته است.