تبیان، دستیار زندگی

18 مکانی که باید با سرکه تمیز کنید

هنگامی که سرکه با آب رقیق می شود ، مانندیک "پاک کننده شگفت انگیز" عمل میکند و تقریباً همه چیز زا تمیز و پاک می کند. سرکه از اسید استیک ساخته شده است و یک ضد عفونی کننده طبیعی برای از بین بردن برخی از میکروب های معمولی مانند سالمونیا و ای کولای است .
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
لیوان، پاک کننده
برای گرفتن قیمت نظافت منزل در شهرهای ایران بهترین کار سرزدن به بازار خدمات سنجاق است. اینکه در کدام شهر هستید را انتخاب کنید، مثلا اگر در تهران زندگی می‌کنید باید با شرکت های خدمات نظافتی تهران کار کنید بنابراین یک درخواست نظافت منزل در تهران ثبت می‌کنید و بعد از چند دقیقه پیشنهاد انجام کار متخصصین این زمینه از خدمات منزل را دریافت می‌کنید. در این مرحله با مقایسه قیمت و امتیاز و نظرات مشتریان قبلی یک متخصص می توانید انتخاب آگاهانه تری را تجربه کنید.

بهترین پاک کننده همه منظوره احتمالاً همین حالا در کمد شما است. شما می توانید منزل وآشپزخانه خود را با سرکه سفید تمیز کنید. هنگامی که سرکه با آب رقیق می شود ، مانندیک "پاک کننده شگفت انگیز" عمل میکند و تقریباً همه چیز زا تمیز و پاک می کند. سرکه از اسید استیک ساخته شده است و یک ضد عفونی کننده طبیعی برای از بین بردن برخی از میکروب های معمولی مانند سالمونیا و ای کولای است . در مواقع همراه شدن با صابون ضد باکتری و آب  بهترین حالت برای اطمینان از کشته شدن همه میکروب ها است.

بوی سرکه سریع تر از آنچه فکر می کنید تبخیر می شود، اما اگر نگران این موضوع هستید همیشه می توانید مقداری پوست مرکبات یا روغنهای اسانسی به آن اضافه کنید. در اکثر مواقع نسبت 1به 1 را برای آب و سرکه استفاده می کنند ، بنابراین استحکام اسید خیلی شدید یا مضر نیست و برای دسترسی آسان می توان آن را در یک شیشه یا یک بطری اسپری نگهداری کرد.

در اینجا نحوه استفاده از سرکه سفید برای تمیز کردن منزل و آشپزخانه های شما آورده شده است.

1. سینک آشپزخانه

از نسبت 1به1 سرکه رقیق شده و آب استفاده کنید و آن را در یک بطری اسپری ذخیره کنید. سپس می توانید سینک آشپزخانه ، پیشخوان یا هر لکه دیگری را که معمولاً از سفید کننده استفاده می کنید ، ضد عفونی کنید. برای خنثی کردن بوی سرکه ، می توانید از آب صابون برای شستشوی سینک بعد از آن استفاده کنید.

 2. طبقه ها و کابینت

از پاک کننده‌های گران قیمت استفاده نکنید. 1به 1 سرکه را با آب مخلوط کنید و کف کابینت ها را جوش شیرین بپاشید! این کار باعث می شود بیش از حد سرکه اسیدی شود و به رفع هرگونه چربی و خاک کمک می کند.

3. اجاق گاز

اسیدیته سرکه به برش آسان چربی کمک می کند. مقداری سرکه و مخلوط آب را روی اجاق گاز اسپری کنید و بگذارید 10 دقیقه بماند و بعد با آب صابون تمیز کنید، باید درست از بین برود. اگر اینطور نیست ، بگذارید کمی بیشتر بنشیند. 

4. تابه فر

ورق کثیف خود را با مخلوط کردن ½ فنجان جوش شیرین و ½ فنجان سرکه سفید با آب داغ داخل سینک تمیز کنید. مانند یک آزمایش علمی در  مدرسه حباب حباب می شود واین واکنش همان چیزی است که باعث شل شدن پس مانده ها می شود. بگذارید 30 دقیقه تا یک ساعت بماندو بعد با استفاده از دستمال تمیز پاک کنید.

5. گلدان یا قابلمه از جنس استیل

اگر یک گلدان یاقابلمه از جنس استیل دارید که تمیز نمی شود ، آن ها را با آب و سرکه برای چند دقیقه با هم بجوشانید. این کارچربی را حل می کند و از هرگونه لکه های عجیب و غریب یا لکه های آب خلاص می شوید. اگرخیلی  کثیف است ، می توانید به مدت طولانی بگذارید بماند  . هرچه سرکه بیشتری در اینجا استفاده کنید ، سریعتر نظافت صورت می گیرد. سپس مخلوط سرکه را دور بریزید و به طور عادی با آب و صابون بشویید!

6. قابلمه های لعابی

برای کمک به حل لکه ها ، آب و سرکه راهمراه با قابلمه ها جوشانده ولکه های باقی مانده را با آب و صابون پاک کنید.

7. مایکروویو

شما می توانید با ترکیب قسمت های یکسان آب و سرکه و قرار دادن یک کاسه بزرگ در مایکروویو ، نتایج مطلوبی بدست آورید. آن را به مدت پنج دقیقه در مایکروویو بگذارید تا هرگونه چربی و کثیفی را با بخار شل کند و سپس با یک دستمال نمدار داخل مایکرو را تمیز کنید. بهتر است که یک چوب خرد یا خلال دندان را درون کاسه قرار دهید ، چون ممکن است آب بیش از حد گرم شود و باعث شود تا کاسه شکسته شود!

8- چایی ساز یا قهوه ساز

چه از کتری برقی وچه از قهوه سازاستفاده  می کنید ، همه آنهارا می توانید به طور یکسان تمیز کنید تا از شر لکه ها خلاص شوید. نسبت آب به سرکه را 1به 1  درون مخزن آب یا مستقیماً درون کتری وقهوه ساز بریزیدو آن ها را در حالت روشن بگذارید ، سپس با آب کاملاً بشویید. ممکن است مجبور شوید چندین بار آب ساده را درون آنها جوش بیاورید تا بو و طعم سرکه از آن خارج شود. برای تمیز کردن لیوان های لکه دارشده چای و قهوه می توانید از سرکه و آب نیز استفاده کنید.

9. غذاساز

آیا روی گیره های غذاسازتان  غذا چسبیده و یا لکه و بوی عجیب می دهد؟ دوباره ، 1به 1 آب را با سرکه مخلوط کنید و آن را درون غذاساز بریزید و در حالت اجرا بگذارید و  سپس به حالت عادی بشویید.

10. پلوپز و زودپز

اگر پلوپز و زودپز شما بوی بد می دهد یا رنگ به خود گرفته است، آن را با مخلوطی از سرکه و آب داخل سینک خود ، خیس کنید. بگذارید تا زمانی که می خواهید خیس شود و سپس با آب و صابون بشویید و بگذارید تا خشک شود.همچنین می توانید کل پلوپز را با سرکه سفید ، آب و پوست لیمو پر کنید ، سپس چرخه بخار را برای چند دقیقه اجرا کنید.

11. لیوان جام

اگر جام های شما لکه دار شده است و بوی خوبی نمی‌دهد بهتر از هر چندوقت یکبار آنها را در داخل سینک با مقداری سرکه رقیق نشده برای چند دقیقه خیس کنید و مانند حالت طبیعی بشویید.

12. تخته پلاستیکی آشپزخانه

پس از برش گوشت خام ، خوب است که نه تنها تخته برش خود را بشویید بلکه با مخلوطی از آب و سرکه آن را ضد عفونی کنید. میکروب های آن را با مخلوط سرکه و آب کاملاً از بین ببرید،  این مواقع زمان بسیار خوبی برای استفاده از ذخیره مخلوط 1به 1 در یک بطری اسپری برای تمیز کردن وسایل است. همیشه بهتر است از تخته های پلاستیکی برای گوشت استفاده کنید ، اما اگر از چوب استفاده می کنید ، حتما قوانین تمیز کردن صفحه چوبی را رعایت کنید.

13. مخلوط کن

برای از بین بردن بو ها مانند زیره،ادویه، سبزیجات و ... سعی کنید آن را با سرکه سفید پاک کرده و سپس کاملاً خشک کنید. مخصوصاً مواقعی که از ادویه هایی که رنگ دار هستند مانند زردچوبه استفاده می کنید باید بلافاصله این ترفند را انجام دهید . همچنین می توانید ظرف هایی را که مواد ادویه ای را در آن ذخیره می کنید با یک مخلوط سرکه و آب تمیز کنید.

14. ماشین ظرفشویی

یک فنجان سرکه را روی کف ماشین ظرفشویی (داخل و زیر جایی که قفسه ها به داخل آن می چرخند) بریزید و یک چرخه را خالی و بدون ظرف اجرا کنید. سرکه برای از بین بردن رسوبات معدنی که ممکن است ایجاد شده باشد ، کار می کند.

15. یخچال و فریزر

از آن نسبت قابل اعتماد 1به 1 آب به سرکه استفاده کنید تا  میکروب ها و بوی بد داخل یخچال و فریزر خود از بین ببرید ، از جمله آن دسته کشوهای غالباً فراموش شده!

16. دستگاه آب سردکن یخچال

شمامی توانید از مسواک تمیز و جدید برای پاک کردن و از بین بردن رسوبات ،آهک ، کلسیفیکاسیون و مواد معدنی استفاده کنید. بعد از تمیز کردن ، یکبار دستگاه پخش کن را اجرا کنید تا مطمئن شوید که هر گونه سرکه بیرون زده است.

17.چاقو و جا چاقویی

خیلی از وقت هاممکن است که قسمت داخل چاقوی شما مقداری پنبه رادر کناره های خود مخفی کند.و همین طور ممکن است داخل جا چاقویی شما به خوبی تمیز نشود، برای تمیز کردن آن ها کافی است  مقداری سرکه سفید را روی یک حوله کاغذی بریزید وآنرا دور یک چاقو بپیچانید و درون هر شکاف چاقو بکشید تا کاملا تمیز شود.

18. سطل آشغال

اکنون که کل آشپزخانه خود را با سرکه تمیز کرده اید ، احتمالاً آماده بیرون کشیدن زباله ها هستید. پیشنهاد می کنیم که قوطی و داخل درب آن را با مخلوط سرکه و آب تمیز و کنید. هر بار که زباله ها را بیرون می آورید ، این کار راتکرار کنید تا بوی بد سطل از بین برود .