تبیان، دستیار زندگی

روایت یک عکس

تبلیغات، اسراییل و آزادی زنان

روایت یک دختر یهودی از ماجرای حضور مادر بزرگش در تصویر زیر؛ کوروش علیانی خلاصه‌ای از ترجمه این روایت را در صفحه توئیتر خود منتشر کرده که در ادامه می‌خوانید
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
زنان در اسراییل
این عکس را ببینید، این یکی از نمادهای آزادی زنان در اسراییل است. تاریخ عکس ۱۹۴۱ است، هفت سال پیش از مدعی حاکمیت شدن تروریست‌ها در فلسطین.

همین روزها نوه‌ی دختری که در عکس در سمت چپ ایستاده، در مورد این عکس و مادر بزرگ خودش چیزی نوشته، او گفته مادر بزرگش دختری یهودی و هفده ساله بوده که از ترس جنگ جهانی دوم از چکسلواکی به یاری یکی از موسسات وابسته به آژانس یهود به فلسطین گریخته.

دختر اسرائیلی

تصور دخترک این بوده که در این مدت در فلسطین در یک مزرعه با یهودیان دیگر کار خواهد کرد، جنگ که تمام شد به خانه برخواهد گشت.

یک روز یک عکاس مشهور بین ‌المللی می‌آید از معدن سنگ چند عکس تبلیغاتی بگیرد. او هر طور صحنه ‌آرایی می‌کند نتیجه نمی‌گیرد. نهایتا می‌گوید مردها به قدر کافی سکسی نیستند و این دختر پاهای خوبی دارد. این طور می‌شود که دخترک را جلو و دو دختر دیگر را عقب می‌گذارند.


در فلسطین خیلی زود متوجه می‌شود کلاه سرش رفته و برگشت به خانه‌ای در کار نیست و باید در کیبوص تحت سخت‌ترین قوانین ایدیولوژیک کار کند.

یکی از این قوانین این بوده که حرف زدن به هر زبانی جز عبری تنبیه داشته، کار کردن در معدن سنگ. این تنبیه گاهی گریبان او را نیز می‌گرفته. اما آنجا هم کارها کاملا زنانه/مردانه بوده، مردها سنگ می‌کنده‌اند و زن‌ها باید رخت می‌شستند و غذا می‌پختند.

یک روز یک عکاس مشهور بین ‌المللی می‌آید از معدن سنگ چند عکس تبلیغاتی بگیرد. او هر طور صحنه ‌آرایی می‌کند نتیجه نمی‌گیرد. نهایتا می‌گوید مردها به قدر کافی سکسی نیستند و این دختر پاهای خوبی دارد. این طور می‌شود که دخترک را جلو و دو دختر دیگر را عقب می‌گذارند. صحنه را درست می‌کنند. /Haaretz

این طوری دخترک به فریب منتقل شده‌ی در حال تنبیه که کارش رخت ‌شویی و آشپزی بوده می‌شود نماد آزادی زنان در اسراییل در حال کاری «مردانه» با شلوارک.

اسراییل یک گروه تروریستی است با قوی‌ترین توان پروپاگاندا.