تبیان، دستیار زندگی

چگونه می‌توان کارگزاری خود را در بورس تغییر داد؟

وقتی یک کارگزاری حساب معاملاتی داشته باشید، می‌توانید خرید و فروش‌‌های خود را با همان حساب معاملاتی انجام داده و کارگزار ناظر شما همان کارگزاری است که با آن همکاری می‌کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
کارگزار بورسی
چنانچه قصد دارید کارگزاری خود را عوض کنید نیاز دارید تا نحوه تغییر کارگزاری و انتقال پرتفوی سهام خود به کارگزاری جدید را یاد بگیرید. باید اشاره کنیم که تغییر کارگزاری به هیچ عنوان فرآیند پیچیده و نامعلومی نیست و به سادگی و با دانستن مراحل کامل انتقال کارگزاری، می توانید کارگزاری خود را تغییر دهید. خیلی‌ها به دلیل سیستم معاملاتی کند کارگزاری خود و امکانات خوب کارگزاری دیگر به دنبال یادگیری نحوه تغییر کارگزاری هستند و به کارگزاری بپیوندید که دیگر با مشکلات مواجه نشوند.

نحوه تغییر کارگزاری و انتقال پرتفوی سهام

کارگزاری مفید یک نرم افزاری را تحت عنوان مفید تریدر در اختیار کاربران قرار داده است. این نرم افزار دستیار تکنیکال برای معامله گران حرفه‌ای محسوب می شود که تمامی ابزارهای مربوط به تحلیل تکنیکال و بنیادی انواع سهم ها را در اختیار شما عزیزان قرار می دهد.

در بورس ایران، تمامی معاملات سهام برای مشتریان حقیقی به وسیله کارگزاری‌ ها و یا کارگزار ناظر صورت می پذیرد. کارگزاری ‌ها واسطه‌ میان خریداران و فروشندگان هستند. در سیستم معاملاتی قدیمی، افراد قادر بودند سهام خود را در کارگزاری‌ های گوناگون بفروشند. در واقع یعنی هیچ الزامی به منظور یکسان بودن کارگزار خریدار و فروشنده وجود نداشت.

در سال ‌های اخیر با راه اندازی سیستم معاملاتی آنلاین، مفهوم تازه به عنوان کارگزار ناظر به قوانین بورس اضافه شده است، یعنی که سهامداران دارایی سهام خود را در هر نماد معاملاتی تنها قادرند به وسیله کارگزاری بفروشند که سهام خود را در آن خریده اند.

کارگزار ناظر کیست؟

چنانچه تنها در یک کارگزاری حساب معاملاتی داشته باشید و همه معاملات خود را با همان حساب معاملاتی انجام دهید؛ کارگزار ناظر شما همان کارگزاری است که با آن کار می کنید، ولی اگر دارایی سهام ‌تان در نمادهای معاملاتی گوناگون متفاوت است، کارگزار ناظر با توجه به سابقه‌ معاملاتی شما با کارگزاری‌ های گوناگون مشخص می شود.

این بدین معنی است که در هر نماد معاملاتی با توجه به سابقه معاملاتی، کارگزار ناظر گوناگونی دارید. کارگزار ناظر همان کارگزاری است که در آن حساب معاملاتی تشکیل داده اید. نحوه اطلاع از کارگزار ناظر (کارگزاری) به این دو صورت است :

- تطابق گواهینامه نقل و انتقال و سپرده سهام

- مراجعه به سایت اینترنتی شرکت سپرده‌ گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به آدرس csdiran.com و مشاهده‌ کارگزار ناظر در بخش سرویس‌ های الکترونیکی به سهامداران.

راه‌های تغییر کارگزار ناظر

- از رایج ترین روش ها به منظور تغییر کارگزار ناظر این ‌است که سهامدار بعد از فروش تمام دارایی سهام خود در یک نماد معاملاتی، حداقل برای ۱ روز معاملاتی دارایی سهام خود را در آن نماد صفر نگه دارد تا در نخستین معامله آن نماد در کارگزاری بعدی، کارگزار ناظر نیز عوض شود.

- روش دوم این است که با مراجعه حضوری به کارگزارى مورد نظر خود و تکمیل فرم تغییر ناظر به منظور تعیین یا تغییر کارگزار ناظر و ارائه برگه خرید سهم اقدام نمایید (در این روش در صورتی که سهامدار سهم مورد نظر را نفروخته باشد، ضروری است برگه خرید سهم را از کارگزاری مبدا یا سایت سپرده گزاری بگیرید و به کارگزاری مقصد ارائه دهد)

- روش سوم این است که با مراجعه حضوری به شرکت سپرده‌ گذاری مرکزی و یا دفاتر خدماتی پیشخوان دولت بروید و با ارا‌ئه‌ اصل کارت ملی و شناسنامه و تکمیل و تحویل فرم درخواست تغییر کارگزار ناظر را ارائه دهید (نکته جالب توجه این است که با توجه به روش های اول و دوم که ساده تر است و نیاز به مراجعه حضوری کم تر است، استفاده از روش ۳ دیگر طرفداری ندارد)

بهترین کارگزاری بورسی کدام است؟


کارگزار بورسی

کارگزاری آگاه بهترین کارگزاری بورس

شرکت کارگزاری آگاه به عنوان اولین شرکت گروه آگاه در سال ۱۳۸۴ با شماره ثبت ۶۲۵۲ تاسیس گردیده و یکی از شرکت های ارائه دهنده خدمات کارگزاری بورس در ایران است که توانسته با ارایه کلیه خدمات کارگزاری در چارچوب ضوابط و مقررات تعیین شده از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار از اعتبار مناسبی برخوردار گردد، در این راستا کارگزاری آگاه همواره در تلاش برای کسب رضایت مشتریان خود در عرصه مشتری مداری و ارضای نیازهای آنان بوده و این مهم را بر خود و کارکنان خود واجب دانسته است.

نحوه تغییر کارگزاری در کارگزاری آگاه
در ابتدا باید گفت که انتقال ناظر در کارگزاری آگاه احتیاجی به مراجعه حضوری نخواهد داشت و به سادگی و با دریافت کد آنلاین خود را از سایت ex.agah.com می توانید در سامانه آساتریدر کارگزاری آگاه و در بخش تغییر کارگزار ناظر نسبت به تغییر ناظر سهام خود به صورت غیر حضوری اقدام نمایید.

اگر آخرین خرید خود را در یک نماد، با کارگزاری آگاه انجام داده ‌اید، به منظور ارسال درخواست، قادرید به بخش درخواست ‌ها و گزینه درخواست انتقال ناظر بروید و با استفاده از آیکن + پنجره درخواست جدید برای شما عزیزان نمایان خواهد شد.

نماد خود را انتخاب نمایید و درخواست خود را برای کارگزاری بفرستید. در نظر داشته باشید که در ادامه انجام این فرآیند، درخواست شما به وسیله کارشناسان قسمت اوراق بهادار بررسی می شود و در صورتی که منع قانونی به منظور انتقال ناظر وجود نداشته باشد، کارگزار ناظر شما عوض خواهد شد و کارگزاری آگاه تحت عنوان ناظر نماد شما نام خواهد گرفت و من بعد قادرید تمامی خرید و فروش های خود را از سیستم های معاملاتی این کارگزاری انجام دهید و از تمامی خدماتی که پیش از این تنها مختص به کاربران این کارگزاری بوده است، استفاده نمایید.

نکته قابل توجه این است که باید در نظر داشته باشید که در صورت بدهکاری به کارگزار قبلی، قابلیت تغییر کارگزار ناظر برای شما وجود ندارد و باید با کارگزاری قبلی که در آن به انجام معاملات مختلف پرداخته اید، تسویه حساب نمایید.  همچنین باید بدانید نحوه تغییر کارگزاری و عوض کردن ناظر بازار، یک روز پس از انجام آخرین معامله شما امکان پذیر خواهد بود. برای نمادهایی که در کارگزاری پیشین شما، فریز شده اند، امکان تغییر کارگزار ناظر وجود نخواهد داشت.

نکته مهم: این موضوع هم در میان مردم به اشتباه برداشت میشود؛ اینکه کارگزاری خود را تغییر می دهید به کد بورسی و تغییر کد بورسی شما ارتباطی نخواهد داشت و کد بورسی شما، کد منحصر به فردی شامل ۳ حرف از نام خانوادگی شما و ۵ عدد در ادامه است که تنها یک بار دریافت شده و در تمامی کارگزاری ها هم تغییری نخواهد کرد و در واقع تا انتها با شماست. ارسال درخواست تغییر کارگزاری(تغییر کارگزار ناظر)، به سادگی و با موبایل و یا کامپیوتر شخصی شما امکان پذیر است.

برای انجام معاملات و تغییر کارگزاری به آگاه ابتدا به وسیله سایت آگاه اکسپرس ثبت نام نمایید و جهت احراز هویت به دفاتر پیشخوان مراجعه فرمایید. پس از صدور کد معاملاتی دسترسی "کاربر تستی" شما به دسترسی "مشتری"تبدیل می شود. بعد از این فرآیند به وسیله منوی اصلی سامانه و انتخاب گزینه "تغییر کارگزار ناظر" قادر خواهید بود دارایی خود را به کارگزاری آگاه انتقال دهید.

کارگزاری فارابی یکی از بهترین کارگزاری بورس

کارگزاری فارابی، کارگزار رسمی بورس، فرابورس، بورس کالا و انرژی از سال ۱۳۷۲ فعالیت عملیاتی خود را در بازار سرمایه شروع کرده است. شرکت کارگزاری فارابی با هدف ارائه خدمات نوین و جهان تراز به مشتریان، همواره توسعه کمی و کیفی فعالیت هایش را سرلوحه برنامه های خود قرار داده است.

در این راستا با هدف توسعه کمی فعالیت ها تعداد ۲۷ شعبه و تالار اخصاصی معاملات به وسیله این کارگزاری در سراسر کشور تاسیس شده است. این نکته را در نظر داشته باشید که کارگزاری فارابی هم رتبه الف در بین کارگزاری های حاضر در بازار سرمایه را داراست و یکی از دلایلی که در لیست ۳ کارگزاری برتر ایران قرار گرفته است هم مزایا و سیستم معاملاتی و خدمات و گردش مالی است که در بازار سرمایه دارد.

پنل نرم افزاری کارگزاری فارابی
پنل معاملاتی کارگزاری فارابی با نام فارابیکسو در حال فعالیت است و این پنل معاملاتی، قابلیت های بسیاری را در اختیار افرادی که کد معاملاتی خود را از کارگزاری فارابی دریافت می کنند، قرار می دهد که برخی از آن ها به شرح زیر است:

بروزرسانی در لحظه اطلاعات در سامانه: جالب است بدانید که در فارابیکسو همه اطلاعات مربوط به بازار از جمله وضعیت سهم، میزان سود و زیان، اخبار، کدال، تغییرات پرتفوی، میزان دارایی طبق قیمت لحضه‌ ای و موارد دیگر به صورت لحضه ‌ای بروزرسانی شده و در اختیار کاربران قرار می گیرد تا بتواند در تصمیمات خود از اطلاعات دقیق سهام ها اطلاع داشته باشند و تصمیم گیری کنند.

سرعت بسیار بالا در انجام عملیات: فارابیکسو به لطف فناوری های سخت افزاری پیشرفته و توسعه مدرن نرم افزاری در انجام عملیات بسیاز سریع ظاهر میشود. قابلیت هایی مثل لینک به سر خط، ثبت سفارش لحظه‌ ای، ثبت چند سفارش به شکل همزمان، و ۱۰ ها امکان مشابه دیگر موجب سرعت در معاملات شده است.

تجربه کاربری و نوع طراحی به کار رفته در فارابیکسو: فارابیکسو با الگو گرفتن از برترین سامانه‌ های معاملات آنلاین، تلاش در ارائه محصولی در کلاس جهانی کرده است و با تکیه بر شناخت عمیق از بازار سرمایه ایران، اقدام به طراحی محیطی خوشایند و دلپذیر کرده ‌است.

کارگزار بورسی

کارگزاری مفید یکی از بهترین کارگزاری بورسی

وقتی یک کارگزاری حساب معاملاتی داشته باشید، می‌توانید خرید و فروش‌‌های خود را با همان حساب معاملاتی انجام داده و کارگزار ناظر شما همان کارگزاری است که با آن همکاری می‌کنید.

جالب است بدانید که مفید با دو نفر در یک دفتر ۴ متری کارش را آغاز کرد. به عنوان نخستین کارگزار بورس معاملات آنلاین را کارگزاری مفید بود که راه اندازی کرد. می توان مفید آنلاین را به عنوان فصل جدیدی در بازار سرمایه ایران دانست.

در خصوص با کارگزاری مفید باید در نظر داشته باشید که تلاش مفید معطوف به چند موضوع است؛ ایجاد دسترسی افراد بیشتر به بازار سرمایه، ایجاد خدمات با بهترین کیفیت با التزام به حفظ سرمایه و نفع سرمایه گذاران. اعتماد مشتریان و سلامت کاری حائز اهمیت ترین سرمایه در کارگزاری مفید به حساب می اید.

پنل نرم افزاری کارگزاری مفید
نرم افزار معاملاتی ایزی تریدر و همین طور آنلاین پلاس دو نرم افزار معاملاتی کارگزاری مفید هستند که می توانید هم زمان از هر دوی آن ها استفاده نمایید و این که کارگزاری مفید دو نرم افزار را به صورت هم زمان در اختیار شما عزیزان قرار میدهد، موجب می شود تا زمانی که سیستم یک نرم افزار با هنگی مواجه شود، شما قادر باشید از نرم افزار دیگر بهره مند شوید و معاملات پرسود خودتان را به هیچ عنوان از دست ندهید.

ایزی تریدر با مزایای مانند؛ سفارش گذاری بدون استفاده از موس، ثبت و ارسال سفارش تنها با دو کلیک، جانمایی تمام نیازهای اساسی در یک صفحه، ارسال و حذف دسته ای سفارش ها و همین طور کلید های میانبر برای ساده کردن کار کاربران را در اختیار کاربران خود قرار داده است. نرم افزار همراه تریدر موبایل هم امکان انجام خرید و فروش و ثبت درخواست های مالی را برای شما فراهم می کند و با موبایل و تبلت با سیستم عامل اندروید و iOS سازگاری دارد.

کارگزاری مفید یک نرم افزاری را تحت عنوان مفید تریدر در اختیار کاربران قرار داده است. این نرم افزار دستیار تکنیکال برای معامله گران حرفه‌ای محسوب می شود که تمامی ابزارهای مربوط به تحلیل تکنیکال و بنیادی انواع سهم ها را در اختیار شما عزیزان قرار می دهد.

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .