تبیان، دستیار زندگی

پنج دلیل برای استفاده از آزمون های روانشناسی در استخدام

در این مطلب می خواهیم به 5 دلیل اشاره کنیم که چرا باید برای بهبود فرآیند استخدام خود شخصیت کاندیداهای بالقوه خود را با آزمون های روانشناسی استخدامی بسنجید...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
آزمون روانشناسی
دیگر داشتن یک رزومه عالی و اعتماد به نفس در مصاحبه شغلی برای به دست آوردن یک شغل و استخدام ملاک نیست. هزینه های بالای استخدام اشتباه و نرخ بالای خروج کارمند از شرکت به شرکت ها نشان داده است باید به فکر تست روانشناسی استخدامی بهتر کارمندان بالقوه خود را استخدام کنند.

پیدا کردن مناسب ترین کاندیدا برای یک موقعیت شغلی خاص شرکت ها را ملزم کرده است به دنبال روش های مبتکرانه و جدید برای ارزیابی و انتخاب کاندیداها بگردند تا بتوانند براساس شواهد فرآیند استخدام را پیش ببرند.

شخصیت یک شاخص از نظر علمی اثبات شده برای عملکرد شغلی است و ارزیابی گرایش های رفتاری یک کاندیدا در محیط کار به مسئول استخدام اجازه می دهد متوجه شود یک کاندیدا در حقیقت سطح بالایی از عملکرد شغلی را خواهد داشت و در فرهنگ شرکت جا می گیرد یا نه.

تست شخصیت شناسی یا ارزیابی شخصیت در مقام بالاتری از روش های سنتی جمع آوری اطلاعات قرار می گیرد و اطلاعات بی طرفانه ای در اختیار مسئولان استخدام قرار می دهد که نتیجه آن بهبود قابل توجه فرآیند گزینش کاندیداها است.

در این مطلب می خواهیم به 5 دلیل اشاره کنیم که چرا باید برای بهبود فرآیند استخدام خود شخصیت کاندیداهای بالقوه خود را با آزمون های روانشناسی استخدامی بسنجید در ضمن می توانید از سایت تست و تایپ و پنل مدیریتی و سازمانی ان برای برگزاری تست های روانشناسی استخدامی استفاده کنید.

1. آزمون های روانشناسی استخدامی : استخدام براساس داده ها

استخدام براساس داده ها منجر به تصمیم های استخدام بهتر می شود

برای تصمیم گیری بهتر در استخدام بهتر است به داده های بی طرفانه تکیه کنید. استفاده از یک تست شخصیت شناسی اطلاعات مفید و استانداردی در مورد رفتار کاندیداها در محیط کار فراهم می کند و عملکرد شغلی و تناسب آن ها با فرهنگ شرکتی را می سنجد. شما همچنین با استفاده از این داده ها برای شناسایی کاندیدای مناسب و استخدام او، خواهید توانست سطح بهره وری کلی و موثر بودن تیم های خود را افزایش دهد.

برخلاف تحلیل رزومه یا مصاحبه های شغلی، ارزیابی شخصیت به شما اجازه می دهد دقیقا ویژگی های شخصیتی مهم کاندیدا مانند استقبال از تجربه، وظیفه شناسی، برونگرایی، سازگاری و ثبات عاطفی و سایر ویژگی ها مانند اجتماعی بودن، نیاز به شناخت، میل به رهبری، همکاری، ملاحظه نگری، اطمینان پذیری، کارآمدی، خونسردی، میل به موفقیت، اعتماد به نفس، تفکر انتزاعی و تفکر خلاقانه را بسنجید.

2. آزمون روانشناسی استخدامی : بهتر شدن ارزیابی اولیه

استفاده از آزمون های روانشناسی استخدامی (تست شخصیت شناسی) بررسی کاندیدا در بالای قیف استخدام را بهتر می کند

استفاده از تست شخصیت شناسی برای ارزیابی اولیه کاندیداها به شکل بارزی باعث بهبود فرآیند استخدام شما می شود. زمانی که این تست ها در ترکیب با بررسی رزومه و سپس مصاحبه های فردی قرار گیرند، به یک عنصر ارزیابی مهم در فرآیند استخدام تبدیل می شوند.

استفاده از تست های شخصیت شناسی در ابتدای فرآیند استخدام و نه انتهای آن، کمک به حذف کاندیداهایی می کند که اصلا تناسبی با محیط کار و فرهنگ شرکت ندارند. بنابراین مسئولان با استفاده از آزمون های روانشناسی استخدام ساده تر می توانند در سراسر فرآیند گزینش نیرو تنها روی بهترین کاندیداهای بالقوه توجه کنند و در انتها بهترین استعداد را شناسایی و استخدام کنند.

3. آزمون های روانشناسی شخصیتی : پیش بینی عملکرد کارکنان

امکان بررسی این نکته وجود دارد آیا یک کاندیدا در مورد طیف وسیعی از دسته های شغلی شخصیت ایده آل دارد یا نه
تحقیق انجام شده نشان می دهد که یک تست شخصیت شناسی استاندارد می تواند با موفقیت عملکرد کارمندان در طیف وسیعی از دسته های شغلی را پیش بینی کند. ویژگی که در یک کاندیدا به دنبال آن هستید ممکن است بسیار وابسته به دپارتمان یا صنعتی داشته باشد که قصد استخدام برای آن دارید.

گرچه، مهم نیست بیشتر به چه ویژگی هایی توجه داشته باشید، اگر از یک ارزیابی شخصیتی معیاری مانند PCI استفاده کنید، امکان مقایسه سریع امتیازهای کاندیداها وجود دارد که نه تنها به ارزیابی فردی یک کاندیدا کمک می کند، بلکه همچنین می توانید او را با تمامی کاندیداهای رقیب برای آن موقعیت شغلی مقایسه کنید.

4. آزمون های روانشناسی شخصیتی : انتخاب بهترین کاندیدا

پیدا کردن مناسب ترین کاندیدا کیفیت کارمندان و نرخ ماندن در شرکت را بالا می برد

همانطور که برای شرکت ها استخدام کاندیدا صحیح مهم است، آن ها همچنین برای حفظ کارمند و کاهش نرخ خروج آن ها از شرکت اهمیت قائل می شوند. شما با کمک تست های شخصیت شناسی می توانید با کارآمدی بیشتری شایستگی و شخصیت کاندیداها را بررسی کنید و متوجه شوید آیا یک کارمند در موقعیت شغلی خود می ماند و با فرهنگ شرکت تناسب دارد یا خیر.

از طرفی همانطور که به خوبی می دانید، جایگزینی یک استخدام اشتباه می تواند بسیار هزینه بر و وقت گیر باشد. با استفاده از آزمون های روانشناسی در فرآیند استخدام خود می توانید هزینه های استخدام و آموزش را کاهش دهید و به داده هایی دست پیدا کنید که به شما کمک خواهد کرد برای اولین مرتبه کارمندان مناسبی را برای یک موقعیت شغلی استخدام کنید.

5. آزمون های روانشناسی شخصیتی : تطبیق شغل با شخصیت

استفاده از تست های شخصیت شناسی می تواند رضایت کارکنان را پس از استخدام بالا ببرد. البته، باید از اصول مشابه با سایر روش های استخدام پیروی کنید (از جمله رزومه ها، مصاحبه ها و غیره)، که به این معنا است که این نوع ارزیابی تا زمانی که مرتبط با شغل باشد می تواند رضایت کارکنان را در بلند مدت و کوتاه مدت تامین کند.

به علت تمامی دلایل بالا، ما استفاده از یک تست پیش از استخدام را برای ارزیابی ویژگی های شخصیتی کاندیداها در طول فرآیند استخدام پیشنهاد می کنیم تا شرکت ها درک بهتری در مورد این داشته باشند که شخصیت یک کاندیدا چطور می تواند روی رضایت و عملکرد شغلی تاثیر داشته باشند و برای یک شغل خاص کاندیدای مناسب را پیدا کنند.