تبیان، دستیار زندگی

زایمان طبیعی بدون درد در بیمارستان مریم

تولد یک رویدادی بسیار خوشایند و زیبا است. اما چگونه به دنیا آمدن نوزاد و تجربه مادر از زایمان می‌تواند در هر چه زیباتر شدن این تولد تأثیرگذار باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
زایمان طبیعی بدون درد در بیمارستان مریم
این روزهای صحبت‌های زیادی از زایمان طبیعی (/https://maryamhospital.ir/delivery-normal-no-pain) و زایمان طبیعی بدون درد است. تولد یک رویدادی بسیار خوشایند و زیبا است. اما چگونه به دنیا آمدن نوزاد و تجربه مادر از زایمان می‌تواند در هر چه زیباتر شدن این تولد تأثیرگذار باشد. اغلب مادرها برای فرار از درد فواید زایمان طبیعی را فراموش کرده و زایمان سزارین را انتخاب می‌کنند.

 اگر انتخاب شما زایمان طبیعی اما بدون درد است، در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا پیشنهاد ویژه خود را برای شما بازگو کنیم.

زایمان طبیعی اما بدون درد!

اغلب خانم‌ها زمانی که نام زایمان طبیعی به گوششان می‌خورد تنها درد در ذهن آنها نقش می‌بندد. اما به لطف پیشرفت‌هایی که در حوزه پزشکی وجود داشته زایمان طبیعی برای افرادی که از درد آن فراری بوده‌اند، کاملاً امکان پذیر است.

شاید برای شما جای سوال باشد که چگونه چنین چیزی ممکن است؟ متخصصین برای انجام این زایمان راهکارهایی در نظر گرفته‌اند، هنگام زایمان به صورت طبیعی متخصصین مربوطه در مواقع زایمان حضور می‌یابند و دارویی ضد درد به مادر تزریق می‌کنند.

تزریق این دارو سبب می‌شود تا زایمانی بدون درد و خاطره‌انگیز را تجربه کنید. همچنین پس از زایمان شما احساس درد نخواهید داشت و می‌توانید با فرزند خود پس از تولد ارتباط برقرار کنید. قطعاً با مزیت‌های این نوع زایمان انتخاب هر مادری زایمان طبیعی بدون درد خواهد بود.

با تزریق اپیدورال زایمانی راحت را تجربه کنید

همانطور که گفتیم برای آنکه مادر در حین زایمان احساسی راحت و بدون درد داشته باشد، تزریقاتی برای او انجام می‌شود. متخصصین در هنگام زایمان در کنار مادر حضور دارند که به موقع و بسته به شرایط او تزریق را انجام دهند.

 اپیدورال در پایین کمر، قسمت ستون فقرات مادر تزریق می‌شود. اثرات بی حسی آن تا ساعت‌ها پس از زایمان باقی خواهد ماند. در واقع هنگامی این تزریق انجام می‌شود که مادر دردی را حتی در اوج زایمان خود احساس نکند.

از مزیت‌های زایمان طبیعی با استفاده از اپیدورال غافل نشوید

زایمان طبیعی با استفاده از اپیدورال از مزیت‌های خوبی برخوردار است. در واقع وجود برخی از مزیت‌ها سبب شده که انتخاب مادرها برای زایمان به صورت طبیعی و بدون درد باشد.

· زایمان بدون درد یکی از مهم‌ترین مزیت‌های اپیدورال شناخته می‌شود.
· پس از انجام زایمان طبیعی روند بهبودی سریع تری نسبت به مادران دیگر خواهید داشت.
· پس از انجام زایمان طبیعی قادر خواهید بود که تمامی کارهای خود را بدون نیاز به کمک دیگران انجام داده و پیاده روی داشته باشید.

علاوه بر موارد نام‌برده شده شما با عارضه‌هایی همچون زخم و بخیه همراه نخواهید بود و به طور کلی از بسیاری از مشکلات زایمان، دور خواهید ماند.

باید به این نکته نیز اشاره کرد که بیمارستان مریم یکی از مجهزترین مراکز ناباروری و IVF در کرج (https://maryamhospital.ir/ivf/) را دارد که اگر مشکل ناباروری دارید، می‌توانید از ابتدای بارداری تا زایمان، یک مسیر امن و مطمئن را در مریم طی کنید.

از عارضه‌های نادر احتمالی زایمان طبیعی جلوگیری کنید

انجام هر نوع زایمان عارضه‌هایی را به همراه دارد. اما انتخاب همه افراد زایمانی است که کمترین عارضه را برای مادر و کودک به همراه داشته باشد. زایمان طبیعی بدون درد با استفاده از اپیدورال از حداقل‌ترین عارضه‌ها برخوردار است که به صورت نادر رخ می‌دهد.

برای آمادگی بیشتر و جلوگیری از هرگونه عارضه احتمالی بهتر است در کلاس‌های آمادگی و آموزش در طی بارداری شرکت کنید. جهت جلوگیری از هرگونه آسیب های احتمالی چاره‌ای برای شما اندیشیده شده است. در ادامه تمامی موارد را ذکر خواهیم کرد:

· ماساژ
· بهره‌گیری از طب سوزنی
· تکنیک‌های تنفس صحیح
· حمام گرم یا استفاده از کمپرس آب گرم
· تغییر حالت برای اصلاح در نحوه قرار گیر‌ی لگن

مزیت‌های بی شمار در انتظار مادرانی که زایمان طبیعی را انتخاب می‌کنند

امروزه بسیاری از متخصصان زنان و زایمان بسیاری از مادران را تشویق به انجام زایمان طبیعی می‌کنند. آنها مزیت هریک از زایمان‌ها را برای مادران در نظر گرفته و بهترین را برای آنها انتخاب می‌کنند. ابتدا متخصص وضعیت مادر را بررسی کرده و در صورتی که شرایط او در حالتی نرمال تأیید شود، زایمان طبیعی با کمترین درد را به او پیشنهاد خواهد داد. در ادامه مزیت‌های مهم زایمان طبیعی را ذکر خواهیم کرد:

· از همان روز اول به فرزند خود شیر دهید
یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های اغلب مادران، این است که بتوانند در همان روز اول به فرزند خود شیر دهند و با او تماس پوستی داشته باشند. مادرانی که زایمان سزارین را انجام می‌دهند پس از انجام عمل قادر به شیردهی موفقیت امیز به فرزند خود نخواهند بود.

اما مادرانی که زایمان طبیعی را انتخاب می‌کنند حال عمومی بهتری نسبت به سایرین تجربه خواهند کرد. در نهایت از همان روز اول قادر به شیردهی فرزند خود خواهند بود.

· پس از زایمان قادر به حرکت هستید
یکی از مهم‌ترین مزیت‌هایی که می‌توان برای زایمان طبیعی مادران در نظر گرفت، توانایی آنها برای انجام فعالیت‌های روزمره است. حتی انجام ورزش برای آنها محدودیتی نداشته و به راحتی قادر به انجام آن خواهند بود.

در حالی که اگر زایمان سزارین را انتخاب کنید قطعاً نمی‌توانید مدتی حرکتی را به راحتی انجام دهید.

· مایعات درون ریه فرزند خود را خارج می‌کنید

هنگامی که فرزند شما در رحم قرار دارد ریه او پر از مایعات است. هنگامی که زایمان به صورت طبیعی انجام می‌شود، مایعات درون ریه به دلیل فشار وارد شده در زایمان طبیعی از ریه نوزاد خارج می‌شود. اما در زایمان سزارین مشکلات تنفسی (TTN) به دلیل عدم فشار در ریه بیشتر مشاهده می‌شود.

· از خطرات جراحی در امان خواهید ماند
کلیه عمل‌های جراحی مشکلاتی برای افراد به همراه دارد. به طور مثال خطراتی که مادران را در حین یا پس از سزارین تهدید می‌کند، می‌تواند شامل واکنش بد به بیهوشی، عفونت، خونریزی، خون لختگی و.... باشد. اما با انجام زایمان طبیعی هیچکدام از موارد ذکرشده شما را تهدید نخواهد کرد.

باید به این نکته هم اشاره کرد که می‌توان دردهای کمر ناشی از سزارین را در مراکز کلینیک درد (https://maryamhospital.ir/pain-clinic/) درمان کرد.

· پول خود را پس‌انداز کنید
علاوه بر تمام مزیت‌های ذکرشده برای زایمان طبیعی، شما برای انجام این زایمان هزینه کمتری نسبت به زایمان سزارین پرداخت خواهید کرد. در واقع می‌توان اینگونه برداشت کرد، این نوع زایمان از نظر مادی نیز منفعت زیادی برای شما خواهد داشت.

چندین نکته مهم برای تجربه زایمان طبیعی موفق

داشتن یک برنامه‌ریزی خوب می‌تواند در انجام زایمان طبیعی موفق تأثیرگذار باشد. ما برای تجربه یک زایمان طبیعی خوب همراه با کمترین عارضه چندین نکته را برای شما آورده‌ایم. در ادامه هر یک را به طور کامل ذکر خواهیم کرد:

· وزن خود را کنترل کنید

خانم‌هایی که در طی بارداری وزن خود را کنترل می‌کنند دچار عارضه‌های کمتری در طی بارداری خواهند شد. همچنین زایمان راحت‌تری تجربه خواهند کرد.

· از آب برای کاهش درد خود استفاده کنید

استفاده از وان حمام، استخر یا استفاده از کمپرس آب گرم به شما کمک خواهد کرد تا درد کمتری احساس کنید.

·  از نظر جسمی و روحی خود را آماده کنید

اکثر خانم‌ها تصور می‌کنند در طی بارداری صرفاً باید به سلامت و آمادگی جسمانی خود اهمیت بدهند. اما آمادگی روحی از دیگر مواردی است که باید به آن توجه کنید. بهتر است در طی بارداری برای آمادگی جسمی بیشتر در طی روز ۳۰ دقیقه پیاده روی داشته باشید.

 باید به زایمان به عنوان یک فرایند طبیعی نگاه کنید تا همه چیز در طی روند بارداری برای شما آسان باشد. همچنین بدن شما می‌داند دقیقاً در هنگام زایمان باید چه کاری انجام دهد. بدن، آستانه تحمل هر مشکلی را در شما افزایش خواهد داد. در نهایت جای نگرانی وجود ندارد.

این نکته را همیشه در خاطر بسپارید، تنها شما نیستید که زایمان طبیعی را انجام می‌دهید. در طول روز مادرهای زیادی هستند که این زایمان را انجام داده و پس از آن با هیچ مشکلی مواجه نشده‌اند.

در نهایت می‌بایست علاوه بر ورزش‌هایی که در طول روز انجام می‌دهید، به فکر سلامت ذهن و روح خود نیز باشید.

زایمان طبیعی بدون درد در بیمارستان مریم

کلام آخر

زایمان و به دنیا آوردن فرزندتان یکی از اتفاق‌های خوب زندگی شما خواهد بود. چه خوب است که برای رقم زدن این اتفاق شیرین در زندگی خود بهترین زایمان را انتخاب کنید تا این خاطره شیرین به بهترین شکل ممکن در خاطر شما ماندگار شود.

در اکثر مواقع پیشنهاد متخصص زنان کرج (https://maryamhospital.ir/) در بیمارستان زنان کرج برای مادرهایی که حالت نرمالی را در طی بارداری تجربه می‌کنند، زایمان طبیعی بدون درد است. شاید بسیاری از مادرها به دلیل دردهایی که از زایمان طبیعی شنیده‌اند تمایل به انجام این نوع زایمان نداشته باشند.

اما با وجود پیشرفت‌هایی که در حوزه پزشکی وجود داشته به راحتی می‌توانید زایمانی بدون درد را تجربه کرده و از مزیت‌های بی شمار آن بهره‌مند شوید.